MS Windows
briani 27239
Hvordan får man XP til at accepteren en HD~
Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-06 00:32

Jeg har fået det irreterende problem at efter hver genstart kommer XP og
siger den har fundet en via bus master ide drives og leder så efter en
driver uden held. Under enhedshåntering er der gult spørgsmål i den
Promise ultra 66 controller jeg har ud for via bus master ide drives,
hvordan får jeg den til at holde op med det pjat?
Jeg har været ved at lede efter noget driverhalløj, men kan ikke finde
noget med den lille forstand på computere jeg har.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-06 00:50

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har været ved at lede efter noget driverhalløj, men kan ikke finde
> noget med den lille forstand på computere jeg har.

Her skulle du kunne finde en driver. Men du skal vide nøjagtigt hvad kortet
hedder:

http://www.promise.com/support/download/download_eng.asp

Kurt

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-06 01:00

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> skrev:

> http://www.promise.com/support/download/download_eng.asp

Den hedder som skrevet promise ultra 66

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-06 01:04

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

> Den hedder som skrevet promise ultra 66

Og den har de ingen xp driver til, jeg græmmes bare fordi den har siddet
i maskinen i et par år uden den fejl som den giver nu.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-06 01:36

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> writes:

> Og den har de ingen xp driver til, jeg græmmes bare fordi den har
> siddet i maskinen i et par år uden den fejl som den giver nu.

Grunden til at der ikke er XP driver, er som regel at den er indbygget
i XP.

Hvad siger enhedshåndteringen om grunden til det gule advarselsskilt?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-06 08:21

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev:
> Grunden til at der ikke er XP driver, er som regel at den er indbygget
> i XP.

Åkaj det er der skoen trykker.

> Hvad siger enhedshåndteringen om grunden til det gule advarselsskilt?

Enheden kan ikke starte, kode 10

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-06 08:57

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

Noget er rivende galt, jeg prøvede at fjerne den primære idekanal på
selve bundkortet for at se hvad der så skete, sandelig om windows heller
ikke kan finde ud af instalere den , der står: Ukendt enhed, driverne
til denne enhed er ikke instaleret kode 28, hvad er det lige der sker,
selv om jeg lader windows søge efter en driver, kommer den bare og siger
at den ikke kan finde en der passer, det er da den størsteløgn til dato,
da maskinen har kørt med samme bundkort siden xp blev installeret og den
ekstra hd controller har siddet i snart 2 år uden problemer, hvad gør
jeg?

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-06 09:05

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:
>selv om jeg lader windows søge efter en driver, kommer den
> bare og siger at den ikke kan finde en der passer,

Den siger så også at der opstod et problem med at instalere hdc,
driveren er ikke beregnet til denne platform, sikke da noget vås!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-06 10:26

> Enheden kan ikke starte, kode 10

Afinstaller den, og lad XP selv vurdere om det er den rigtige driver.

Jeg tror du har fået valgt noget forkert.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 12-02-06 10:28

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev:

> Afinstaller den, og lad XP selv vurdere om det er den rigtige driver.
>
> Jeg tror du har fået valgt noget forkert.

Jeg har ikke valgt noget, windows prøvede selv at instalere en driver,
og jeg har afinstaleret den flere gange med samme resultet, du kan også
se at controlleren på bundkortet kan windows heller ikke finde ud af at
geninstallere.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-06 10:43

> [...]

> driver, og jeg har afinstaleret den flere gange med samme resultet,
> du kan også se at controlleren på bundkortet kan windows heller ikke

Det lyder som om det er tiden til at lave en XP reperation fra din
installations-CD. Der er vist noget helt i skoven.

Du har ikke fået virus eller orme eller det der er værre, vel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-02-06 22:06

> [...]
> jeg har afinstaleret den flere gange med samme resultet, du kan også se at
> controlleren på bundkortet kan windows heller ikke finde ud af at

Genstarter du eller forsøger du at få windows til selv at finde driveren?
Man skal genstarte computeren, når man fjerner controlleren, idet den først
fjernes når computeren lukker ned. Når den herefter genstartes, plejer den
at geninstallere controlleren uden at man skal gøre noget som helst.
Hvis man forsøger at geninstallere uden at have genstartet, er der stor
risiko for problemer, idet det gamle som sagt ikke har nået at blive
fjernet.
Jeg kan ikke sige, hvorfor din promise controller ikke længere virker, men
du kan prøve driveren på linket, da der er en del win 2000 drivere, som rent
faktisk virker med xp.

Kurt

Fra : Leif Johansen

Dato : 13-02-06 06:47

Hvis nogle finder svar på dette kan de måske også finde svaret på mit
HUB problem ( se ovenfor) der er store lighedspunkter. En enhed har kørt
perfect, indtil pludselig XP ikke længere vil kendes ved den. Der bedes
om en driver, som ikke findes.

Leif Johansen

Fra : P. Holm

Dato : 14-02-06 11:14

Jeg sender fra naboens computer for at komme ind og svare, det var
bundkortet der var syg, det stod af med et brag i går, så der skal
nyt isenkram til

Henning Lund

Fra : Henning Lund

Dato : 14-02-06 13:30

P. Holm wrote:
> Jeg sender fra naboens computer for at komme ind og svare, det
> var bundkortet der var syg, det stod af med et brag i går, så
> der skal nyt isenkram til
>
> Henning Lund

Og så er vi vist kørende igen

--