Skærme
Fijala 3554
Samsung SL900+ (god / dårlig ?)
Fra : TVC

Dato : 14-06-01 14:32

Jeg har overvejet at købe Samsung SL900+, men har læst at den sending skærme
der kom til danmark var defekte. Hvis du har nogen erfaring med Samsung
SL900+ så skriv venligst hvad du synes om skærmen.

tvc

Fra : DaWizeGuy

Dato : 15-06-01 16:52

"TVC" <t.v.c@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> der kom til danmark var defekte. Hvis du har nogen erfaring med Samsung
> SL900+ så skriv venligst hvad du synes om skærmen.

Det er en god skærm, men køb en 900 NF i stedet. Den har flere
kalibreringsmuligheder, samme båndbredde og tillige et fladt billedrør af
typen Diamondtron. Jeg har personligt stiftet bekendtskab med begge skærme,
idet jeg fik pengen tilbage for en defekt 900 SL+ og købte en 900 NF i
stedet. Der er efter min mening en kvalitetsforskel, der mere end berettiger
de ca. 500 kr. der er i forskel på de to skærme. Bemærk dog at 900 NF
ligesom Trinitron-skærme har to næsten usynlige vandrette streger.

---
Mvh. Anders

Fra : Bruun

Dato : 16-06-01 18:04

Hejsa,
> [...]
> der kom til danmark var defekte. Hvis du har nogen erfaring med Samsung
> SL900+ så skriv venligst hvad du synes om skærmen.

Så er vi to! =)

Jeg har set 900SL+ i aktion. Det ser rigtigt godt ud. Den har også den
fordel at dybden kun er som en 17" skærm.

900NF har nogle andre fordele som højere Hz, fladt Diamondtron billederør
(m. de kendte striber).

Jeg påtænker selv at købe 900NF skærmen, men venter lidt da jeg har fået et
godt tilbud på en Sony G400. Skal lige se om den har nogle fejl. Hvis
Sony'en ikke holder, så køber jeg en 900NF fra Samsung. Og det gør jeg på
baggrund af hvor god kritik den har fået herinde. Også når den ligger så tæt
op af 900SL+.

Mvh Kim Bruun