MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tabt driver til USB hub
Fra : Leif Johansen

Dato : 12-02-06 17:03

Efter ca et år, vil min USB hub ikke længere accepteres af Windows XP
(SP2). Den har virket perfekt. Portene er i orden, de tager fint USB
sticks, hubben bliver accepteret på en anden computer. På problembarnet
kommer meldingen om manglende driver (Standard USB HUB driver). Hubben
er ikke levert med driver og jeg aner ikke hvor i Windows jeg skal søge
efter driveren, jeg har både CD (genetablering DEll) samt cabs på HD i
et Dell bibliotek.

Er der nogle, der ved hvor den ligger, eller som kan fortælle mig, hvor
den kan hentes og geninstalleres? Jeg vil nødig genindlæse Windows og
reetablere alle programmer.

mvh
Leif J.

Fra : JSH [9800]

Dato : 12-02-06 18:17

"Leif Johansen" <leif@dagnyleif-johansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle, der ved hvor den ligger, eller som kan fortælle mig, hvor
> den kan hentes og geninstalleres? Jeg vil nødig genindlæse Windows og

Jeg ville i kontrolpanel->System->hardware->Enhedshåndtering blot fjerne
USB-controllere og herefter søge efter ny hardware. Så skal XP nok
installere dem korrekt igen.

Fra : Leif Johansen

Dato : 12-02-06 20:44

Tak for svaret, men det hjalp ikke, hvis jeg altså har gjort rigtigt.

Jeg fjernede alle USB enheder(2 printer, 1 scanner, 1 eks. HD), derefter
fjernede jeg alle USB rodhub i kontrolpanelet, enhedshåndtering. Jeg
turde ikke fjerne Intel enhederne og en port. Derpå genstartede jeg og
satte USB hubben til alene. Den meldte og søgte efter hardware som
forventet, men fandt ikke det ønskede, så satte jeg de ovenfor nævnte
enheder til igen, alle bliv fint meldt og etableret med fuld funktion.

USB hubben står i enhedshåndteringen som USB 2 stort spørgsmåltegn og
med gul farve, altså enheden er registreret men driveren kan stadig ikke
findes.

Har du/nogle en løsning?

Hilsen
Leif