MS Windows
briani 27239
slette program fra start
Fra : Hanne

Dato : 11-02-06 18:17

Hej
tilbage i gruppen var der en der fik svar på hvordan man ændre hvilke
programmer der skal starte han havde xp og på den maskine virker det.

men på min med win 2000 hvad skriver man i "kør"
hilsen
hanne

Fra : hcma

Dato : 11-02-06 21:40

"Hanne" <haAAAma@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmer der skal starte han havde xp og på den maskine virker det.
>
> men på min med win 2000 hvad skriver man i "kør"

msconfig

vh
hcma

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-06 22:17

hcma skrev:

>msconfig

I Win 2000?

Det bliver lidt svært, medmindre man har taget den fra en XP og
lagt over.

Der findes andre tredjepartsprodukter, der skulle kunne klare det
samme, husker dog ikke hvilke, da jeg aldrig har brugt Windows
2000.

En googlesøgning på msconfig+win2000 burde gi' nogle muligheder.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : hcma

Dato : 12-02-06 12:46

> I Win 2000?
>
> Det bliver lidt svært, medmindre man har taget den fra en XP og
> lagt over.

Sorry, var fixeret på WinXP og tænkte mig ikke om.
HC/-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-06 14:35

hcma skrev:

>Sorry, var fixeret på WinXP og tænkte mig ikke om.

Du plejer jo ellers at ha' tjek på tingene
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Edmund

Dato : 11-02-06 22:20

hcma wrote:
> "Hanne" <haAAAma@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> msconfig

Den findes ikke i Win2000, men man skulle efter sigende kunne bruge den
fra WinXP

--
Mvh Edmund

Fra : Hanne

Dato : 11-02-06 22:36

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Den findes ikke i Win2000, men man skulle efter sigende kunne bruge den
> fra WinXP
>

> --
> Mvh Edmund

Hej
det er netop mit problem at msconfig ikke duer i win 2000, men virkede på
min bærbare med XP
hilsen
hanne

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 22:55

Hanne wrote:
> det er netop mit problem at msconfig ikke duer i win 2000, men
> virkede på min bærbare med XP
> hilsen
> hanne

Hvis dit problem er at forhindre et eller flere bestemte programmer i
at blive kørt automatisk når Windows 2000 er startet op, så kunne du
måske bruge det lille freeware program "Autoruns" fra Sysinternal:

http://www.sysinternals.com/Utilities/Autoruns.html

Programmet kan vise præcis hvorfra (hvilke nøgler) i registrerings-
databasen programmerne startes. Og med de oplysninger kan du
selv slette nøglerne selv ved hjælp af REGEDIT.

-E.G.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-06 23:09

Hanne skrev:

>det er netop mit problem at msconfig ikke duer i win 2000, men virkede på
>min bærbare med XP

Du tager bare den fra XP og kopierer over i din Win 2000, efter
hvad der tidl. er skrevet i gruppen (omend det er lang tid siden
sidst) fungerer det fint.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Hanne

Dato : 11-02-06 23:16

hej
Tak hvor er I gode, det virker bare
hilsen
hanne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-02-06 23:27

Hanne <haAAAma@hongnet.dk> wrote:

> [...]
> programmer der skal starte han havde xp og på den maskine virker det.

> men på min med win 2000 hvad skriver man i "kør"

En søgning med: msconfig "Windows 2000"

fandt frem til denne control panel

http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml