MS Windows
briani 27239
Kan man fjerne mediaplayer ver. 10?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-06 12:17

Hej alle

Kan man fjerne mediaplayer version 10? Min mediaplayer har
opgraderet sig selv uden mit vidende, og nu kan jeg slet ikke få
den til at lade væøre med at hente opdateringer.

Jeg har en opskrift der kan fjerne v. 8 og muligvis 9, men den
virker ikke på 10'eren.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-06 12:28

Bertel Lund Hansen skrev:

>Kan man fjerne mediaplayer version 10?

Den burde kunne fjernes inde fra "Tilføj eller fjern programmer"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-06 12:32

Ivan V. Klattrup skrev:

> Den burde kunne fjernes inde fra "Tilføj eller fjern programmer"

Helt enig. Den står bare ikke i listen.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-06 12:36

Bertel Lund Hansen skrev:

>Helt enig. Den står bare ikke i listen.

Har du flueben ved "Vis opdateringer"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-06 13:30

Ivan V. Klattrup skrev:

> Har du flueben ved "Vis opdateringer"

Nej, men det hjalp ikke. Der kom kun sikkerhedsopdateringer frem.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-06 13:59

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Nej, men det hjalp ikke. Der kom kun sikkerhedsopdateringer frem.

Har du kigget under "Tilføj/fjern windowskoponenter" (eller noget i den
stil)?

Der står den hos mig.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-06 14:02

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> windowskoponenter

Måske bedre med windowskomponenter.
--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-06 14:59

Rudi Stegen skrev:

> Har du kigget under "Tilføj/fjern windowskoponenter" (eller noget i den
> stil)?

Næ, men nu fandt jeg nogle nye muligheder. Jeg kan også ganske
rigtigt bede om at få fjernet mediaplayer, og systemet laver også
en boks med en nydelig blå søjle der kravler fremad. Mediaplayer
er også blevet deaktiveret visse stsder - men alle dens filer
ligger præcis hvor de lå før. Det skulle ikke undre mig om den
også ligger og opdaterer sig selv.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-06 15:14

> [...]

> fremad. Mediaplayer er også blevet deaktiveret visse stsder - men
> alle dens filer ligger præcis hvor de lå før.

Muligvis er det som med Windows Messenger, hvor man i XP2 har den på
listen over programmer, der kan fjernes. Den bliver blot ikke
afinstalleret ved at bruge den metode, den bliver kun deaktiveret.

> Det skulle ikke undre mig om den også ligger og opdaterer sig
> selv.

Jeg tror det ikke. Men troen går udelukkende på, at det formentlig er
som med Messenger, jf. ovenfor. Dvs. at alt skidtet bare ligger og
fylder som inaktive slagger.

Det trick du kunne med Mediaplayer 9, er måske det, som jeg fik af
Madsen på et tidspunkt (og hvis ikke kan du evt. prøve det):

Klippeklistre følgende tekst ind og gem den i en fil, jeg har kaldt
MediaPlayerNoUpdate.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsMediaPlayer]
"DisableAutoUpdate"=dword:00000001

Hvis man så af uransagelige grunde engang vil slå dens
automatikopdateringer til igen, skal nøglen blot slettes.
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-06 15:23

Rudi Stegen skrev:

> Det trick du kunne med Mediaplayer 9, er måske det, som jeg fik af
> Madsen på et tidspunkt

Nej, den metode jeg brugte, fjernede ethvert spor af MP.

> (og hvis ikke kan du evt. prøve det):

Det gør jeg.

Tak til alle der hjalp mig.

--
Bertel

Fra : Edmund

Dato : 10-02-06 16:46

Rudi Stegen wrote:
> Muligvis er det som med Windows Messenger, hvor man i XP2 har den på
> listen over programmer, der kan fjernes. Den bliver blot ikke
> afinstalleret ved at bruge den metode, den bliver kun deaktiveret.

De bliver ikke deaktiveret, det er blot genvejen i startmenu og
skrivebord der fjernes.
Det skriver tilføj/fjern programmer også nedenunder med småt når man
klikker på dem.

--
Mvh Edmund

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-06 16:58

Hej Edmund, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> De bliver ikke deaktiveret, det er blot genvejen i startmenu og
> skrivebord der fjernes.

Det er rigtig, ja. Mit personlige RAM-modul er ikke, hvad det aldrig
har været.

Men man kan deaktivere den via IE under adm. af tillægsprogrammer
(eller noget i den stil). Og Tjenesten Messenger under ... ja,
Tjenester

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Edmund

Dato : 11-02-06 00:33

Rudi Stegen wrote:

> Men man kan deaktivere den via IE under adm. af tillægsprogrammer
> (eller noget i den stil).

Hvad er det man deaktiverer, links der åbner MP eller?

> Og Tjenesten Messenger under ... ja,
> Tjenester

Tjenesten Messenger har ikke noget med Windows Messenger at gøre.
I XP pro kan Windows Messenger deaktiveres via start/kør gpedit.msc, er
det ikke det du tænker på.

Tjenesten Messenger:
Overfører net send- og meddelelser fra tjenesten Alerter mellem klienter
og servere. Denne tjeneste er ikke tilknyttet Windows Messenger. Hvis
denne tjeneste stoppes, overføres meddelelser fra tjenesten Alerter
ikke. Hvis denne tjeneste deaktiveres, vil tjenester, der er direkte
afhængige af den, ikke starte.
--
Mvh Edmund

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-02-06 14:29

> Hvad er det man deaktiverer, links der åbner MP eller?

Man får den dér til at være inaktiv. (Ved 'Tilføj/fjern programmer' får
man som førnævnt kun linket fjernet).

> Tjenesten Messenger har ikke noget med Windows Messenger at gøre.

Det er korrekt.

(Og i parentes bemærket er det mere end normal uheldigt med de
forvirrende navne fra Microsoft. Fx 3 forskellige "Messengers" - det
ene endda et helt separat program som ikke følger med Windows. Fx
Outlook/Outlook Express. Fx... etc.)

> I XP pro kan Windows Messenger deaktiveres via start/kør
> gpedit.msc, er det ikke det du tænker på.

Det er det ikke, for i Windows XP Home findes gpedit.msc desværre ikke.
(Hvilket for bl.a. mig er *grunden* til, at jeg burde have taget Pro-
versionen. Og værre: Jeg vidste det endda på forhånd).

Lige netop med Windows Messenger (WM) betyder det dog ikke noget, at
gpedit.msc mangler, da WM som nævnt nemt og logisk kan deaktiveres på
andre måder. Men det er desværre ikke tilfældet med så meget andet.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Edmund

Dato : 11-02-06 17:56

Rudi Stegen wrote:

> Man får den dér til at være inaktiv.

Det er administrer browser-tilføjelsesprogrammer du mener ikke?
Derinde har jeg to Windows Media Player, som jeg så har deaktiveret, men
MP10 er fortsat lyslevende overalt på pc´en.

Jeg har dog ikke brug for det, det et blot nysgerrighed.
--
Mvh Edmund

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-02-06 19:52

Hej Edmund, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det er administrer browser-tilføjelsesprogrammer du mener ikke?

Netop.

> Derinde har jeg to Windows Media Player, som jeg så har
> deaktiveret, men MP10 er fortsat lyslevende overalt på pc´en.

Også uden du har noget - inkl. dig selv, selvfølgelig - der starter
Windows Media Player?

Jeg mener:
Fx kører jeg med AVG's gratis AV-scanner, da jeg gerne vil scanne
diverse småprogrammer o.l., når jeg har hevet dem ned.
Men jeg har slået bl.a. mailscanning, det komplet overflødige men
RAM-ædende Control Center etc. fra (sidstnævte skal man dog gøre via
msconfig).

Dvs. fx AVG's Control Center ligger passiv på maskinen. Men starter jeg
(eller et program) det (avgcc.exe hedder startfilen så vidt jeg husker)
manuelt, er det selvfølgelig aktivt.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm