MS Windows
briani 27239
update filer efter win xp sp2
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 07:49

Hej NG,

Skal hjælpe min far med opdatering af hans pc.
Han har win xp sp2 men mangler opdateringer derefter.

Han har ikke bredbånd. Derfor vil download af opdateringer på win update
tage lang tid, da der jo er kommet mange siden sp2. Jeg tænkte så på, om jeg
kan downloade dem med mit bredbånd og tage en cd med og installere på hans
pc?

Men så tænkte jeg på, at de opdateringsfiler, som ligger derude jo
identificeres automatisk med win update, så jeg kan jo ikke se hvilke der
skal downloades.

Kan man hente filerne enkeltvis, dvs for almindelige ikke-windows kendere,
så man ved hvilke han skal bruge efter sp2?
Tillægsspørgsmål: Når man så har filere updatefiler, så er der vist noget
med at de skal installeres i bestemt rækkefølge, så de ikke laver kluder i
hinanden ???

/Muster

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 10-02-06 12:12

"Muster" <zz> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men så tænkte jeg på, at de opdateringsfiler, som ligger derude jo
> identificeres automatisk med win update, så jeg kan jo ikke se hvilke der

Gå ind på din egen og kig i <tilføj fjern programmer> og vip af ved <vis
opdatereinger> der kan du så se hvilke opdateringer der er kommet efter SP2.

> Kan man hente filerne enkeltvis, dvs for almindelige ikke-windows kendere,
> så man ved hvilke han skal bruge efter sp2?

Der er et link på windows update till hvor du kan hente dem som filer i
stedet for direkte installation, klik på <brug administratorindstillinger>
så kan du søge og hente alle de filer du skal bruge (du kan jo bare søge på
nummeret KB et eller andet..

> Tillægsspørgsmål: Når man så har filere updatefiler, så er der vist noget
> med at de skal installeres i bestemt rækkefølge, så de ikke laver kluder i
> hinanden ???

Nu er de jo allsammen nummerreret, så jeg vil tro hvis du sortere efter
nummer og installere i den rækkefølge tror jeg det går. (Jeg har ihvertfald
lige gjort det uden problemer).

Alternativt er der jo en mulighed for at lave en unattended WinXP
installation:
http://www.vitaligraf.de/

--

/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 18:39

Hej !

Tak for de gode ideer.

men men men...:
Findes der ikke en funktion i win update, så man automatisk kan få vist alle
opdateringsfiler efter win xp home sp2 ?

Der er en avanceret søgefunktion her
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/catalog/da/
men når man vælger win xp home ed sp2, så kommer der blot nogle mystiske
..net opdateringer....

Nogen som kan guide mig til listen?

/Muster

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 18:57

> Gå ind på din egen og kig i <tilføj fjern programmer> og vip af ved <vis
> opdatereinger> der kan du så se hvilke opdateringer der er kommet efter
> SP2.

Ok

> [...]
> så kan du søge og hente alle de filer du skal bruge (du kan jo bare søge

Nu har jeg fundet frem til en liste. I stedet for at vælge home ed. sp2 i
win update, så skal man bare vælge win xp sp2, så får man de filer, som jeg
kan genkende under "vis opdateringer" i kontrolpanelt. Smart.

> Nu er de jo allsammen nummerreret, så jeg vil tro hvis du sortere efter
> nummer og installere i den rækkefølge tror jeg det går. (Jeg har
> ihvertfald lige gjort det uden problemer).

Ok, nogen flere, der kan bekræfte dette med nummerrækkefølgen virker 100% ?

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 19:23

Er ved at downloade filerne lige nu, som jf. min tilføj/fjern programmer
liste skulle være de filer, som er opdateringer til win xp home sp2.

Filerne (38 stk) fylder i alt 54 mb.
Kan det godt passe?

Undrer mig lidt, at der var en fil
"896688"
som var på listen på win update, men som ikke er installeret på min
computer.
- skyldes det at win update har vurderet, at jeg ikke har brug for denne
fil?
- har min far brug for filen?

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 19:33

> Filerne (38 stk) fylder i alt 54 mb.
> Kan det godt passe?

NB!
Ovenstående antal mb er inklusiv windows installer 3.1

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-06 19:06

Muster skrev:

>Tillægsspørgsmål: Når man så har filere updatefiler, så er der vist noget
>med at de skal installeres i bestemt rækkefølge, så de ikke laver kluder i
>hinanden ???

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10 en liste over
installationsrækkefølgen, samt der står også hvordan man installerer flere
på en gang på et af linkene på det link.

(undrer mig lidt over at hcma ikke har svaret)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 11-02-06 05:30

> http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10 en liste over
> installationsrækkefølgen, samt der står også hvordan man installerer flere
> på en gang på et af linkene på det link.

Rækkefølgen er vel ligegyldig. Med Windows Update kan man fravælge
opdateringer, og vælger man senere at installere dem, bliver den "rigtige"
rækkefølge jo brudt.

Flemming Nielsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-02-06 23:42

Muster wrote:
> Skal hjælpe min far med opdatering af hans pc.
> Han har win xp sp2 men mangler opdateringer derefter.
>
> Han har ikke bredbånd.

Sæt hans PC på dit bredbånd og får det klaret på et kvarter.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Eivind