MS Windows
briani 27239
Mediaplayr 10 vil ikke afspille mov filer?
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-06 23:48

Min Windows Mediaplayer 10.0 vil pludselig ikke afspille .mov filer.
Den skriver først: Sending request for codec, derefter error
downloading codec, og så noget med at den enten ikke supporter fil
typen eller codecen?
Det har som sagt virket før, så hvad kan der være gået galt?
Jeg kan selvfølgelig bruge Quicktime alternative, men vil hellere
bruge mediaplayeren.

mvh Falcon

Fra : emj

Dato : 09-02-06 00:28

Falcon skrev:

>Min Windows Mediaplayer 10.0 vil pludselig ikke afspille .mov filer.

Du har aldrig kunnet se mov i WMP, så du husker forkert.

Hilsen emj

Fra : Martin Rydberg Niels~

Dato : 09-02-06 10:12

Under insatlationen af Quicktime Alternative, kan du vælge om den skal
afspille med WMP. Ønsker du ikke Media Player Clasic, fjerner du bare
fluebenet under instalationen.
Virker perfekt hos mig, så JO WMP kan godt.

- Martin

Fra : emj

Dato : 09-02-06 10:42

"Martin Rydberg Nielsen [6100]" <"FJERN_DETTE"navaho@mobilixnet.dk>
skrev:

> [...]
>fluebenet under instalationen.
>Virker perfekt hos mig, så JO WMP kan godt.

Ja, "Media Player Classic" kan afspille MOV, men der er da intet på
http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm
der antyder at "Windows Media Player" kan afspille MOV.

Hilsen emj

Fra : Martin Rydberg Niels~

Dato : 09-02-06 12:56

Filen quicktimealt139.exe

3 klik fremme i instalationen,

sæt flueben i:
"File Associations:"

sæt flueben i:
"Always play QuickTime files with Windows Media Player"

Så er den ged vist barberet !

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 17:55

On Thu, 9 Feb 2006 12:56:20 +0100, "Martin Rydberg Nielsen [6100]"
<"FJERN_DETTE"navaho@mobilixnet.dk> wrote:

>Filen quicktimealt139.exe
>
>3 klik fremme i instalationen,
>
>sæt flueben i:
>"File Associations:"
>
>sæt flueben i:
>"Always play QuickTime files with Windows Media Player"
>
>Så er den ged vist barberet !
>
>- Martin

Hmm, det ser ud til at jeg må tage mine ord i mig igen ang mov filer i
mediaplayeren. Nu har jeg både hentet 1.39 og 1.68 og der er ikke
nogen steder man kan krydse af at de skal afspilles i mediaplayer. Så
hvordan jeg har gjort det første gang aner jeg ikke, men jeg giver
ikke op endnu, DET må jo kan lade sig gøre da det som sagt har virket
før.

mvh Falcon

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 17:38

On Thu, 9 Feb 2006 10:12:21 +0100, "Martin Rydberg Nielsen [6100]"
> [...]

>fluebenet under instalationen.
>Virker perfekt hos mig, så JO WMP kan godt.

Sssshhhh, sig det ikke for højt så min mediaplayer hører det, for den
ved ikke at den ikke kan afspille mov filer

Som Martin skriver så har jeg åbenbart valgt det i QT Alternative, så
nu skal jeg bare have det slået til igen.

Takker for hjælpen

mvh Falcon