MS Windows
briani 27239
Forny IP adresse ?
Fra : Kaj

Dato : 07-02-06 19:05

Hej

Kan man forny sin IP adresse på TDC siden af routeren
uden at skulle lukke alle computere ned?

Jeg har 2 dymamiske hos TDC.

Med ipconfig er det vel kun på computersiden man
fornyer IP adressen?

Håber I forstår hvad jeg mener.

PS
Hvor længe skal alle computere være slukket før
TDC tildeler en ny IP adresse?

MVH

Kaj

Fra : Max

Dato : 07-02-06 19:29

Hej Kaj

> Kan man forny sin IP adresse på TDC siden af routeren
> uden at skulle lukke alle computere ned?

Har du prøvet at slukke routeren et stykke tid?

Mvh Max

Fra : KsNa

Dato : 07-02-06 20:03

"Kaj" <kkk@kkkkk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan man forny sin IP adresse på TDC siden af routeren
> uden at skulle lukke alle computere ned?

Sluk routeren.

Under 1 time så får du den samme igen.

Over 1 time så får du måske en anden, jo længere tid der går før du tænder
igen, jo større chance er der for at få en anden IPadr.

Hvorfor vil du have en ny IPadr.?

Mvh
Kim

Fra : Kaj

Dato : 07-02-06 20:09

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vil du have en ny IPadr.?
>
> Mvh
> Kim

Fordi den jeg har åbenbart er banned på et site
jeg skal tilmeldes.

MVH
Kaj

Fra : Odin

Dato : 07-02-06 21:07

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Over 1 time så får du måske en anden, jo længere tid der går før du tænder igen, jo
> større chance er der for at få en anden IPadr.

Og så den stensikre metode:
Ring til TDC og bed om en ny

Men ellers prøv følgende:
Inden du går i seng skriver du i en kommandolinie: ipconfig /release og kører denne
kommando. Kommandoen frigiver din IP adresse.
Herefter slukker du for dit modem og router og PC. Tænd ikke igen før end tidligst
næste morgen.

Odin

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 07-02-06 21:22

Odin wrote:
> [...]
> og kører denne kommando. Kommandoen frigiver din IP adresse.
> Herefter slukker du for dit modem og router og PC. Tænd ikke igen før

Brug af ipconfig /release har ingen betydning, da det kun vedrører
LAN-siden.
Løsningen er at gå ind i routerens administrationsinterface og dér
frigive WAN IP-adressen. Herefter ændrer man routerens MAC-adresse
og endelig fornyer man Ip-adressen.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Calle.

Dato : 08-02-06 17:17

Odin wrote:
> Inden du går i seng skriver du i en kommandolinie: ipconfig /release
> og kører denne kommando. Kommandoen frigiver din IP adresse.

virker ikke på wan siden af en router, det er kun på den pågældende PC du
releaser den.

--
**** Calle ****

Fra : Jens G

Dato : 07-02-06 21:47

On Tue, 7 Feb 2006 20:03:28 +0100, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

>Sluk routeren.
>
>Under 1 time så får du den samme igen.
>
>Over 1 time så får du måske en anden, jo længere tid der går før du tænder
>igen, jo større chance er der for at få en anden IPadr.

Han kan også give sin router en ny MAC adresse, hvis altså routeren
har den funktion. Brug f.eks. det 12 cifrede kundenummer. Så får man
en ny IP ved reboot af routeren.
Den metode brugte jeg dengang en masse af TDC's dynamiske IP adresser
var i DSBL filteret.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Kaj

Dato : 07-02-06 23:47

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en ny IP ved reboot af routeren.
> Den metode brugte jeg dengang en masse af TDC's dynamiske IP adresser

Tak for hjælpen til jer alle.

MVH
Kaj