MS Windows
briani 27239
Formatering igen
Fra : Be Ka

Dato : 06-02-06 19:36

Jeg har læst igennem tidligere tråde ang subj.

Muligheden for at formatere skidtet får jeg ikke. Det drejer sig om en ældre
bærbar med XP pro.

Jeg har kommet til dos promt ved at starte op fra CD rom og gå til Recovery
console. Men den nægter at anerkende følgende kommando: format C:

Jeg SKAL formattere HDen.

What do I do?

Fra : Edmund

Dato : 06-02-06 19:56

Be Ka wrote:
> Jeg har læst igennem tidligere tråde ang subj.
>
> Muligheden for at formatere skidtet får jeg ikke. Det drejer sig om
> en ældre bærbar med XP pro.

Du skal vælge at slette partitionen ved tryk på L under installationen

> Jeg har kommet til dos promt ved at starte op fra CD rom og gå til
> Recovery console. Men den nægter at anerkende følgende kommando:
> format C:

FORMAT C: /FS:FAT32
FORMAT C: /Q /FS:FAT32
FORMAT C: /FS:NTFS
FORMAT C: /Q /FS:NTFS

Q=Quick
FS=filesystem

--
Mvh Edmund

Fra : Be Ka

Dato : 06-02-06 20:38

Edmund wrote:

> Du skal vælge at slette partitionen ved tryk på L under installationen

> FORMAT C: /FS:FAT32
The parameter is not valid

> FORMAT C: /Q /FS:FAT32
The parameter is not valid

> FORMAT C: /FS:NTFS
The parameter is not valid

> FORMAT C: /Q /FS:NTFS
The parameter is not valid

Fra : O. Skjold

Dato : 06-02-06 20:02

"Be Ka" <yahoo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Jeg har kommet til dos promt ved at starte op fra CD rom og gå til
> Recovery console. Men den nægter at anerkende følgende kommando: format C:
>
> Jeg SKAL formattere HDen.
>
> What do I do?

Du skal IKKE i konsollen men i stedet fortsætte, så får du mulighed for at
slette/oprette partitionen. Derefter får du mulighed for at formattere...

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Be Ka

Dato : 06-02-06 20:44

O. Skjold wrote:
> [...]
>
> Du skal IKKE i konsollen men i stedet fortsætte, så får du mulighed
> for at slette/oprette partitionen. Derefter får du mulighed for at

Nej, jeg får nemlig ikke den mulighed - og det er mig en gåde. Den går over
til at installere
Windows igen uden.

Fra : Be Ka

Dato : 06-02-06 20:53

O. Skjold wrote:
> [...]
>
> Du skal IKKE i konsollen men i stedet fortsætte, så får du mulighed
> for at slette/oprette partitionen. Derefter får du mulighed for at

Dette var løsningen denne gang

Fra : hcma

Dato : 06-02-06 20:03

> [...]
>
> Jeg har kommet til dos promt ved at starte op fra CD rom og gå til
> Recovery console. Men den nægter at anerkende følgende kommando: format C:

Du gør selvfølgelig sådan: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
m v h
hcma

Fra : Be Ka

Dato : 06-02-06 20:47

hcma wrote:
> "Be Ka" <yahoo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du gør selvfølgelig sådan: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
> m v h

Jeg får ikke muligheden for at slette partitioner/formattere.
???????

Fra : Be Ka

Dato : 06-02-06 20:52

Be Ka wrote:

Problemet ER nu løst og jeg takker mange gange for hjælpen.