MS Windows
briani 27239
Nogen som gider hjælpe mig med den her fej~
Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-06 13:19

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: DCOM
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 10005
Dato: 05-02-2006
Klokkeslæt: 13:14:52
Bruger: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: LUND
Beskrivelse:
Fejlen "Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret
eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet. " opstod
på DCOM under forsøg på at starte tjenesten upnphost med argumenterne ""
for at køre serveren:
{204810B9-73B2-11D4-BF42-00B0D0118B56}

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Maskinen går af internettet og kan kun komme på igen ved genstart, hvad
skal rettes?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : pwa

Dato : 05-02-06 14:36

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
>
> Maskinen går af internettet og kan kun komme på igen ved genstart, hvad

Du kan hente et lille program her:
http://grc.com/dcom/
så kan du selv teste.enable or disable din Dcom
normalt bliver der lukket med installation af SP2 (default)
microsoft har dog udsendt patch (for SP1 brugere)

/pw

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-06 14:41

pwa <peewee@webspeed.dk> skrev:
> [...]
> normalt bliver der lukket med installation af SP2 (default)
> microsoft har dog udsendt patch (for SP1 brugere)

Der er sp2 på maskinen, vil det sige jeg skal hente det program og hvad
gør jeg så?

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-06 15:01

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

Efter jeg har disabled så kommer samme fejl efter genstart, jeg fandt
denne fejl her i logfilen, den fremtræder ofte.

Hændelsestype: Advarsel
Hændelseskilde: Userenv
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1517
Dato: 05-02-2006
Klokkeslæt: 14:53:24
Bruger: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: LUND
Beskrivelse:
Registreringsdatabasen for brugeren LUND\Henning Lund blev gemt, da et
program eller en tjeneste brugte den, da der blev logget af. Den
hukommelse, der blev brugt af brugerens registreringsdatabase, er ikke
frigjort. Registreringsdatabasen fjernes, når den ikke længere er i
brug.

Det skyldes i de fleste tilfælde tjenester, der kører som brugerkonto.
Forsøg at konfigurere tjenesterne til at køre i enten kontoen
LocalService eller NetworkService.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Har det noget med at gøre at den hopper af nettet og skal genstartes for
at få internet igen, eller hvor skal jeg lede?

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 05-02-06 15:33

> Har det noget med at gøre at den hopper af nettet og skal genstartes for
> at få internet igen, eller hvor skal jeg lede?

http://support.microsoft.com/kb/810616/en-us

Mvh
Allan Schuster Bach

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-06 16:58

Allan Schuster Bach <newskonto@schuster.dk> skrev:

> http://support.microsoft.com/kb/810616/en-us

Det er ikke noget der kan bevirke afsmidningen?

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-06 17:00

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

> Efter jeg har disabled så kommer samme fejl efter genstart.

På en time er der kommet 8 fejlmeldinger i loggen, hvorfor?

Fra : Henning Lund

Dato : 05-02-06 18:47

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

> På en time er der kommet 8 fejlmeldinger i loggen, hvorfor?

Den her kommer også:

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: ipnathlp
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 31008
Dato: 05-02-2006
Klokkeslæt: 18:24:48
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: LUND
Beskrivelse:
DNS-proxyagenten kunne ikke læse den lokale liste over
navnefortolkningsservere fra registreringsdatabasen. Datafeltet
indeholder fejlkoden.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på
Data:
0000: 6f 00 00 00 o...

Fra : Henning Lund

Dato : 06-02-06 19:50

> [...]
> tilknyttet. " opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten
> upnphost med argumenterne "" for at køre serveren:

Nu er fejlen med hvorfor den går af nettet fundet, det var den lokale
telecentrals skyld, men er der ikke en somgider hjælpe mig med hvad
pokker ovenstående fejl betyder og hvorfor den kommer hver ½ time i min
systemlog, kan det da for pokker ikke fjernes?