MS Windows
briani 27239
Styre adgang til dirs.
Fra : Ulrik

Dato : 04-02-06 17:13

Hej,

Hvordan styrer man adgangen til et dir/drev? Jeg vil gerne kunne sige,
at bruger abc ikke må skrive, men gerne læse fra et dir. Og at bruger
def slet ikke må se, at det dir er der.

Hvordan gøres det i WinXP? Jeg kunne sagtens finde det i W2k, men i XP
er det forsvundet??

Mvh
Ulrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-02-06 22:14

Ulrik skrev:

> Hvordan gøres det i WinXP? Jeg kunne sagtens finde det i W2k,
> men i XP er det forsvundet??

Du mangler nok at slå simpel fildeling fra i WinXP.
(Control Panel > Folder Options > Use simple file sharing).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ulrik

Dato : 05-02-06 02:42

Thomas G. Madsen wrote:

> Du mangler nok at slå simpel fildeling fra i WinXP.
> (Control Panel > Folder Options > Use simple file sharing).

Ahhh... Dér var den. :)

Tusind tak
Ulrik

Fra : bem

Dato : 08-02-06 00:27

Thomas G. Madsen wrote:

> Du mangler nok at slå simpel fildeling fra i WinXP.
> (Control Panel > Folder Options > Use simple file sharing).

Hvorfor har jeg ikke den mulighed - feltet mangler simpelthen. Jeg kører XP
SP2, NTFS filsystem. ( Jeg kan godt komprimere mapper, hvilket jo betyder,
at jeg rent faktisk kører NTFS, og det fremgår også af
"Computeradministration/Diskhåndtering)

/Bo

Fra : jda

Dato : 08-02-06 01:03

Wed, 8 Feb 2006 00:26:41 +0100, bem følte behov for at lette sit hjerte og
sagde derfor i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> SP2, NTFS filsystem. ( Jeg kan godt komprimere mapper, hvilket jo betyder,
> at jeg rent faktisk kører NTFS, og det fremgår også af

XP pro eller home? Hvis det er home så er det derfor. I øvrigt, hvis det er
en dansk version så er det:
Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> fanen 'Vis' -> fjern hakket i 'Brug
enkel fildeling (anbefales)'
--
Jakob
Sæt turbo på din Firefox:

Fra : bem

Dato : 08-02-06 10:52

"jda" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> XP pro eller home? Hvis det er home så er det derfor. I øvrigt, hvis det
er
> en dansk version så er det:

Okay, tak. Det er home...

/Bo