MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
To ting jeg er p.... træt af
Fra : Denn!s H

Dato : 04-02-06 14:38

Programmer der opretter mapper i min Dokument mappe.

Foto CD der helt af sig selv installere software til at vise CD'ens indhold.

Arhhhhhhhhhhhgggggg!!!!!!!!!

Fra : emj

Dato : 04-02-06 15:38

"Denn!s H" <@> skrev:

>Programmer der opretter mapper i min Dokument mappe.

Det har jeg da aldrig været ude for.

>Foto CD der helt af sig selv installere software til at vise CD'ens indhold.

Du kan jo lade være med at køre autoplay på dit cd-drev.
Hilsen emj

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-02-06 16:29

emj wrote:

> Det har jeg da aldrig været ude for.

Skype og Spamfighter gør.

mvh
Henning

Fra : emj

Dato : 04-02-06 16:35

Henning Præstegaard skrev:

>Skype og Spamfighter gør.

Ok, jeg bruger ikke Skype men VoipBuster, og den laver ikke den slags
ulykker.
Spamfighter bruger jeg heller ikke. Jeg synes måske nok, at den er
lidt overflødig.

Hilsen emj

Fra : Denn!s H

Dato : 04-02-06 16:32

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Det har jeg da aldrig været ude for.

Acrbat Reader
Skype (3 stk)
Visual Studio (2 stk)
SQL server Express
PSP X

Når der nu er en program mappe kunne de bruge den.

> Du kan jo lade være med at køre autoplay på dit cd-drev.

Ja. Men det er lidt svinsk at installere program uden at spørge først.

--

vh
Denn!s H

Fra : Åge

Dato : 04-02-06 17:11

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når der nu er en program mappe kunne de bruge den.

> Ja. Men det er lidt svinsk at installere program uden at spørge først.

Tag en tudekiks.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 04-02-06 21:44

"Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse
> [...]

Under installation af PSP X, bliver du spurgt om hvor den skal gemme
billeder. Hvis du bare klikker "Næste" laver den et underbibliotek i
Dokumenter. Acrobat Reader laver ikke noget bibliotek i Dokumenter hos mig.

Anyway, XP er jo et flerbrugersystem, så det da meget praktisk at de ting
der bliver oprettet af den enkelte bruger, også får lagt det ind på deres
egen profil. At bruge mappen Dokumenter til dette, er vel lige så godt som
enhver anden mappe under ens profil. Det er da også nemmere at tage backup
hvis det hele ligger ét sted.

Flemming Nielsen
-----
Jamen, det var så bare min mening. På forhånd undskyld.

Fra : Denn!s H

Dato : 05-02-06 12:27

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> [...]
> enhver anden mappe under ens profil. Det er da også nemmere at tage backup

For mig virker det forkert at placere opsætnigsdata i Dokument mappen, når
der både er en Program og en Documents and Settings mappe.
Tog jeg bruger backup ville jeg tage af hele Documents and Settings.

--

vh
Denn!s H

Fra : jda

Dato : 05-02-06 14:59

On Sun, 5 Feb 2006 12:27:16 +0100, Denn!s H came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> der både er en Program og en Documents and Settings mappe.
> Tog jeg bruger backup ville jeg tage af hele Documents and Settings.

Rettelig så hører opsætningsdata hjemme i Application data mappen, da
opsætninger kan være forskellige for hver bruger. Det er også kun
administratorer der har ret til at skrive i programmer eller %programfiles%
mappen hvorimod alle har ret til at skrive i deres egen applicationdata
mappe, den der har variablen %appdata% og som standart ligger på
C:\Documents and Settings\bruger\Application Data
--
Jakob

Fra : emj

Dato : 04-02-06 23:12

"Denn!s H" <@> skrev:

>Når der nu er en program mappe kunne de bruge den.

Principielt er det noget rod at smide datafiler i programmapper. Hvis
blot alle progemmer var dresseret til at smide dater i Dokumenter,
ville det være såre enkelt at tage backupkopi af sine date, da det kun
ville kræve, at man tog en kopi af sin dokumentmappe.

Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 05-02-06 11:08

emj wrote:

> [...]
> ville det være såre enkelt at tage backupkopi af sine date, da det kun
> ville kræve, at man tog en kopi af sin dokumentmappe.

Det plejer nu heller ikke at være datafiler, men derimod bruger specifikt
info, som er godt at have ved ominstallering
--
**** Calle ****

Fra : emj

Dato : 04-02-06 23:16

"Denn!s H" <@> skrev:

>PSP X

Jeg synes, det er genialt, at PSP smider sine datafiler i Dokumenter.
Jeg ville da blive stjerne tosset, hvis mine psp-datafiler lå og
rodede imellem programfilerne. Hvad med alle de scripts, paletter,
pensler, rtmmer og tuber osv, man selv har lavet gennem adskillige år?
Skulle de ligge og rode imellem programfiler?
Hilsen emj

Fra : Denn!s H

Dato : 05-02-06 12:24

> [...]
> pensler, rtmmer og tuber osv, man selv har lavet gennem adskillige år?
> Skulle de ligge og rode imellem programfiler?

Documents and Settings mener jeg burde være den korrekte alternative
placering til programmappen.

--

vh
Denn!s H

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 05-02-06 22:39

> "emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Documents and Settings mener jeg burde være den korrekte alternative
> placering til programmappen.

Hvis det var opbygget sådan, ville andre brugere have adgang til dine data.

Flemming Nielsen

Fra : Åge

Dato : 06-02-06 13:48

> "Denn!s H" <@> skrev i en meddelelse

> Hvis det var opbygget sådan, ville andre brugere have adgang til dine
data.

Kan man sige, at Dokumenter rent faktisk ligger i en undermappe i Documents
and Settings?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 06-02-06 17:01

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> data.
>>
> Kan man sige, at Dokumenter rent faktisk ligger i en undermappe i

Jo da, men under de enkelte profiler.

Flemming Nielsen

Fra : Peter T.

Dato : 04-02-06 17:04

Denn!s H ristede følgende runer:

> Programmer der opretter mapper i min Dokument mappe.

Yup. På et tidspunkt var jeg oppe på 12-14 stykker "my ..."-mapper.
Hammerirriterende. Sæt invisible- eller system-bitten på dem alt efter
hvordan du vælger at se filer i explorer/andet. Det hjælper ofte.
Jeg selv har valgt at vise usynlige filer/mapper, mens systemfiler/-mapper
skjules i Opus Directory og explorer.

> Foto CD der helt af sig selv installere software til at vise CD'ens
> indhold.

Du kan vel slå autoplay fra? (Ikke fordi det gør det bedre, men...)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Denn!s H

Dato : 04-02-06 18:28

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hammerirriterende. Sæt invisible- eller system-bitten på dem alt efter
> hvordan du vælger at se filer i explorer/andet. Det hjælper ofte.

Yes! Go' løsning

--

vh
Denn!s H

Fra : KsNa

Dato : 05-02-06 16:24

> Programmer der opretter mapper i min Dokument mappe.

Enig.

Jeg har pt. 7 mapper i "Dokumenter" som jeg IKKE selv har oprettet, men alle
er kommet sammen med instalation af programmer eller var start af nogle
funktioner i programmerne.

Det er pisse irriterende.

Mvh
Kim