MS Windows
briani 27239
Åhh ja Windows! Ændring af fil-ændelser
Fra : Steen F.

Dato : 04-02-06 05:58

Jeg vil have Windows Media Player 9 til at åbne filer med endelserne mpg og
avi.
Intet problem, man højreklikker bare på enten mpg- eller avi-filen og vælger
at Media Player altid skal åbne disse filer.
Nu kommer det underlige: Logoet til de 2 filtyper har ikke ændret sig, og
karaktaristiske lyseblå WinAmp-filtype logo. Når der dobbeltklikkes på
filerne, så åbnes de rigtig nok i Media Player.
Kan nogen forklare mig, hvorfor logoet til filtyperne ikke også er blevet
ændret? Jeg har prøvet at genstarte og associere dem endnu en gang, uden
held. Det forvirrer at se WinAmp logo til Media Player filer.

Håber I forstår...

MVH Steen

Fra : Steen F.

Dato : 04-02-06 05:59

Det er Windows XP Home DK jeg bruger.

Fra : emj

Dato : 04-02-06 08:10

Steen F. skrev:

>Intet problem, man højreklikker bare på enten mpg- eller avi-filen og vælger
>at Media Player altid skal åbne disse filer.
>Nu kommer det underlige: Logoet til de 2 filtyper har ikke ændret sig, og

Tja, du kan jo selv vælge, hvilket ikon, du vil have dine filer
repræsenteret med, men ikke at pege på et foreslået åbningsprogram med
højreklik.

I Stifinder kan du markere en *.mpg fil og vælge
Funktioner/mappeindstilling/filtyper i menulinjen
Find *.mgp i listen og vælg "avanceret". Her får du mulighed for at
skifte ikon
Du kan også i WMP vælge Funktioner/indstillinger
i fanebladet filtype afmærke hvilke filer WMP skal åbne.

Hilsen emj

Fra : Steen F.

Dato : 05-02-06 00:33

emj wrote:
> [...]
> skifte ikon
> Du kan også i WMP vælge Funktioner/indstillinger
> i fanebladet filtype afmærke hvilke filer WMP skal åbne.

Okay tak. Mit problem opstod i forbindelse med opgradering af Nero
brænderprogrammet, hvor der blev installeret en Nero afspiller som gerne
ville afspille alle formater åbenbart hehe

/Steen