MS Windows
briani 27239
Hvordan undgå et program starter automatis~
Fra : Kåre Bach Kjeldsen

Dato : 03-02-06 08:29

Jeg har installeret et lille program, som irriterer mig vildt nu:
Det starter automatisk op hver gang jeg tænder computeren, og det skal det
ikke.
I gamle dage ville jeg have ordnet det i autexe.bat.
Hvordan gøres det i XP?

pft
Kåre

Fra : Edmund

Dato : 03-02-06 08:31

Kåre Bach Kjeldsen wrote:
> [...]
> skal det ikke.
> I gamle dage ville jeg have ordnet det i autexe.bat.

Skriv msconfig i start/kør
Vælg startfanen

Hvis den ikke er der, fortæl hvilket program det drejer sig om

--
Mvh Edmund

Fra : Kåre Bach Kjeldsen

Dato : 03-02-06 08:43

> Skriv msconfig i start/kør
> Vælg startfanen
>
> Hvis den ikke er der, fortæl hvilket program det drejer sig om
> --
> Mvh Edmund

det var lige det jeg søgte. Tak for det!
Kåre

Fra : kk

Dato : 03-02-06 10:15

"Kåre Bach Kjeldsen" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Og hvis du bliver træt af de mange ikke-aktiverede items i msconfig, kan du
få en løsning her:
http://www.snapfiles.com/get/msconfigcleanup.html
mvh
kk

Fra : Palle Hansen

Dato : 03-02-06 11:15

kk wrote:

> Og hvis du bliver træt af de mange ikke-aktiverede items i msconfig, kan du
> få en løsning her:
> http://www.snapfiles.com/get/msconfigcleanup.html

Eller man kan blot åbne regedit og slette dem her:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig

Fra : Kåre Bach Kjeldsen

Dato : 03-02-06 11:21

> Og hvis du bliver træt af de mange ikke-aktiverede items i msconfig, kan
> [...]

Den er fin. Min liste er dog ikke så slem at den behøver oprydning.

Men hvordan tilføjer jeg et program til autostart, så?

Kåre

Fra : Ole C

Dato : 03-02-06 12:55

Kåre Bach Kjeldsen skrev blandt andet:

> Men hvordan tilføjer jeg et program til autostart, så?

For eksempel ved at lægge en genvej til programmet i den mappe i Startmenuen
der hedder: - Start.
--
vh
Ole C

Fra : Kåre

Dato : 03-02-06 19:58

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> For eksempel ved at lægge en genvej til programmet i den mappe i
> Startmenuen der hedder: - Start.
> --
> vh
> Ole C

Ikke forstået... Den mappe kan jeg ikke finde?

mvh
Kåre

Fra : Ole C

Dato : 03-02-06 21:27

Kåre skrev blandt andet:

> Ikke forstået... Den mappe kan jeg ikke finde?

Mystisk. Jeg må indrømme at jeg ikke helt har styr på XP's Startmenu da jeg
bruger den klassiske version.
Ligger den ikke under det punkt der hedder Alle programmer?
Ellers prøv at gå i Stifinder>Documents and Settings>(dit brugernavn)>Menuen
Start>Programmer.
Der bør ligge en mappe der hedder Start. Højreklik på den og vælg
Egenskaber. Hvis der er et flueben i nederst i "kassen" der hedder Skjult,
så fjern det og tryk på OK. Så bør den være synlig.
Hvis Start-mappen ikke er der, så tror jeg simpelthen du bare kan oprette
den - og bruge den som tidligere nævnt, altså til at lægge genveje til
programmer som du ønsker skal starte samtidig med at XP starter.
--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-02-06 00:56

> Mystisk. Jeg må indrømme at jeg ikke helt har styr på XP's Startmenu da
> jeg bruger den klassiske version.
> Ligger den ikke under det punkt der hedder Alle programmer?

Jo den gør.

Kurt

Fra : Kåre

Dato : 04-02-06 17:01

> [...]
> den - og bruge den som tidligere nævnt, altså til at lægge genveje til
> programmer som du ønsker skal starte samtidig med at XP starter.

Jo, nu fandt jeg den. Var vist lidt for hurtig da jeg ledte sidst...
Nu virker det! tak for det.

Kåre

Fra : Ole C

Dato : 05-02-06 17:06

Kåre skrev blandt andet:

> Jo, nu fandt jeg den. Var vist lidt for hurtig da jeg ledte sidst...
> Nu virker det! tak for det.

Godt - og selv tak!

--
vh