MS Windows
briani 27239
Det er mærkeligt - eller hvad!
Fra : Ove Kristensen

Dato : 03-02-06 00:04

Hej Allesammen!

Når min kammerat nogen gange modtager nogen filer pakket med Winrar, og så
videresender dem til mig, så er de når jeg modtager dem, så blevet til
zip-filer og pakkes ud med Winzip - tager jeg og returnerer Winzip file til
ham igen, så er de blevet til *.rar filer igen når han modtager dem -
hvordan kan det mon gå til (klør mig i nakken) )))

Er der en der harv en god forklaring?

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-02-06 05:57

Ove Kristensen wrote:

> [...]
> returnerer Winzip file til ham igen, så er de blevet til *.rar filer
> igen når han modtager dem - hvordan kan det mon gå til (klør mig i

Det er almen kendt trolddom.

Voodoo præste på Haiti var de første til at lave winrar-> winzip tricket.

Men nu har columbianske dværgmunke også fundet ud af at lave winzip->winrar.

Der cirkulerer iøvrigt en mail rundt, som påstår at det skyldes at både
winzip og winrar kan bruges til henholdsvis zip og rar filer. Så ledes at
folk der har registreret winzip til at håndtere både zip og rarfiler vil
opleve at winzip åbner dem begge. Mens folk som har sat winrar til at styre
pakkede filer får den til at åbne dem. På den måde kan en rar fil åbnes med
winzip og omvendt. Dette er naturligvis et usandt kædebrev og bør stoppes.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-02-06 06:25

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> winzip og omvendt. Dette er naturligvis et usandt kædebrev og bør stoppes.

*LOL*

Synes da nok at der altid har været noget magisk over zip og rar-filer

Mvh
Benjamin

Fra : John Clausen

Dato : 03-02-06 07:27

Laziter [9440] skriblede:

> Synes da nok at der altid har været noget magisk over zip og
> rar-filer

Og der er endda en troldmand i winrar

--
John Clausen

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 03-02-06 07:37

Ove Kristensen <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> ham igen, så er de blevet til *.rar filer igen når han modtager dem -
> hvordan kan det mon gå til (klør mig i nakken) )))

ændres deres filendelse til .rar ? eller er der tale om at windows blot
har registreret forskellige endelser til forskellige programmer...? nu
kan jeg ikke lige huske om winrar kan åbne zip filer, men hvis man
f.eks. kun har winrar installeret, vil den jo overtage zip filerne,
ligesom det vil være omvendt hvis man kun har winzip installeret (kan
ikke huske om winzip kan åbne rar filer.. det kan den nok ikke)

Efter min bedste vurdering, har din kammerat installeret winrar på hans
computer, som har overtaget winzip's greb om filerne, så for ham ligner
det at det er rar filer.
Når han så videresender dem til dig, og du ikke har winrar, og filerne
stadig hedder zip, vil din computer åbne dem med winzip.
Sender du en zip fil til ham, vil winrar programmet jo åbne dem igen,
eftersom det åbenbart er det program, som han har sat til at åbne alle
typer zip rar osv filer.
mvh. Maciek

--
Jeg har talt

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-02-06 08:07

"[92xx] Maciek" <macfreak@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sender du en zip fil til ham, vil winrar programmet jo åbne dem igen,
> eftersom det åbenbart er det program, som han har sat til at åbne alle

--- Tsk-tsk. Det er sikkert også dig der har sat det kædebrev i omløb som
Sune omtaler.... ---

Fra : Ove Kristensen

Dato : 03-02-06 08:11

> [...]

> Sender du en zip fil til ham, vil winrar programmet jo åbne dem igen,
> eftersom det åbenbart er det program, som han har sat til at åbne alle

Hej Maciek!

Neejj, så simpelt er det ikke - Vi kører begge to med Winrar - og vi kører
også begge to med Outlook Express - Min kammerat modtager en fil der viser
Winrar (bogstakke tegnet), men når han videresender den til mig, så vupti -
så er det pludselig en *.zip fil ( skruetvinge tegnet)- hvis jeg returnerer
filen til ham, ja så er det igen en rar fil når han modtager den - mystisk

Med venlig hilsen
fra
Ove.

Fra : L.E.P.

Dato : 03-02-06 09:34

> [...]
>filen til ham, ja så er det igen en rar fil når han modtager den - mystisk

Nu begynder jeg at blive mistænkelig. Er det kun udfra ikonet du afgør
om det er er rar eller zip fil?

Hvis det er tilfældet, så er du galt på den, for ikonet viser kun
hvilket program der som standard er sat til at åbne den pågældende fil
og ikke hvilken filtype det er.

Så hvis din kammerats computer er sat op til at behandle både zip- og
rar filer med Winrar vil han se Winrar-ikonet i begge tilfældet, og
hvis din er sat til at bruge WinZip (eller ingen?), vil du se WinZip
ikonet.

Det er kun ved at se direkte på filens 'efternavn' du kan afgøre
hvilken filtype det er.

Hilsen Lars

Fra : Rado

Dato : 03-02-06 18:52

On Fri, 03 Feb 2006 09:34:21 +0100, L.E.P. <nyheder@SLETplakaten.dk>
wrote:

>Hvis det er tilfældet, så er du galt på den, for ikonet viser kun
>hvilket program der som standard er sat til at åbne den pågældende fil
>og ikke hvilken filtype det er.

Og så kan der iøvrigt nogle gange gå kuk i ikonerne så det er de
forkerte der vises. Tweak-UI plejer at kunne klare den.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern