MS Windows
briani 27239
PDF printer driver
Fra : Holst

Dato : 01-02-06 15:22

Der skulle findes sådanne, og Google giver også nogle hits, når man
søger efter sådant.

Med PDF printer driver mener jeg en driver, der virker som en printer,
hvortil man kan udskrive fra almindelige programmer. I stedet for at
være en egentlig printer outputter den en PDF-fil.

Men hvad er godt, og hvad er skidt?

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-02-06 15:25

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvortil man kan udskrive fra almindelige programmer. I stedet for at være
> en egentlig printer outputter den en PDF-fil.

Jeg bruger:

PDFMailer
http://www.gotomaxx.com/cgi-bin/gm/site.cgi?file=mp_uebersicht
(til trods for navnet kan den også gemme direkte på disken istedet
for at lave en mail og vedhæfte PDF'en)

eller

Cute PDF Writer
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

--
Peter J

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 01-02-06 16:16

Holst skrev:
> [...]
> hvortil man kan udskrive fra almindelige programmer. I stedet for at
> være en egentlig printer outputter den en PDF-fil.

Jeg bruger PDFCreator[1], og nu vi er inde på emnet vil jeg da gerne
anbefale Foxit Reader[2] som alternativ til Adobe Reader. Den fylder kun 1
Mb mod Adobes 22 Mb og starter lyn hurtigt op.

[1]
http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

[2]
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-02-06 16:48

"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> writes:

> anbefale Foxit Reader[2] som alternativ til Adobe Reader. Den fylder kun 1
> Mb mod Adobes 22 Mb og starter lyn hurtigt op.

Jeg har brugt Foxit Reader i et stykke tid efterhånden og har kun to
ting med den. Indholdsfortegnelsen i siden indeholder kun sidenumre,
og kontrastforbedringen er ikke så god som Adobe's hvilket er tydeligt
på laptoppen.

Jeg kan godt anbefale den.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Allan Jensen

Dato : 01-02-06 16:39

> Men hvad er godt, og hvad er skidt?

Jeg bruger www.pdf995.com. Den virker fint og koster ikke noget.
Viser dog en reklame hver gang man laver et pdf-dokument, men det overlever
jeg nok.

Fra : pwa

Dato : 01-02-06 17:23

[...]

Hvis du abslut vil have det originale:
Adobe Acrobat, der hedder den printer Acrobat distiller,
/pw

Fra : Gamle

Dato : 01-02-06 20:59

"pwa" <pa@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Med PDF printer driver mener jeg en driver, der virker som en printer,
> hvortil man kan udskrive fra almindelige programmer. I stedet for at
> være en egentlig printer outputter den en PDF-fil.

Kan downloades her
http://www.ebook2u.com/ebook-tools/CutePDFPrinter.shtml
installeres som printer, blot udskriver den en pdf fil.
Jeg bruger den selv.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 21:57

Holst wrote:
> [...]
> hvortil man kan udskrive fra almindelige programmer. I stedet for at
> være en egentlig printer outputter den en PDF-fil.

Jeg bruger Doro PDF. Den er både god, enkel og gratis.

http://www.geocities.com/the_real_sz/misc/doro_.htm

-E.G.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 08-02-06 00:10

Holst skrev:

> [...]
> hvortil man kan udskrive fra almindelige programmer. I stedet for at
> være en egentlig printer outputter den en PDF-fil.

Lidt OT, jeg ved ikke hvordan du skal arbejde med PDF filer.
OpenOffice (OO) har et lille ikon så man hurtigt kan gemme som PDF, jeg
syntes det er hurtiger at gemme et PDF på denne måde.
Ups jeg bruger OO som standard office pakke!

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*