MS Windows
briani 27239
Aktivering af XP
Fra : benny

Dato : 29-01-06 20:24

Hej.
Har lige haft en ooplevelse med min 3½ år gammel pc med XP.
Da jeg skulle opdatere mit ATI grafikkort, blev jeg bedt om at installere
Microsoft net.framework 1.1 dansk og det resultede i en genstart af
computeren og denne besked.

"aktivering af XP inden 3 dage." der er ikke installeret ny hardware i flere
måneder.!!!

Jeg ringer til Microsoft og beder om en forklaring til hvorfor min gyldig
licens nøgle ikke mere gælder. Deres svar var at jeg har aktiveret det for
mange gange og nu skal det aktiveres hver gang via telefon!!!! Damen i
telefonen sagde noget om risiko for piratkopiring!

Har andre har lignede oplevelser med XP eller andre Microsoft programmer
Hilsen'
Benny

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-01-06 22:00

benny wrote:
> [...]
> telefon!!!! Damen i telefonen sagde noget om risiko for piratkopiring!
> Har andre har lignede oplevelser med XP eller andre Microsoft

Hvis du aktiverer for mange gange inden for en hvis periode - så skal den
genaktiveres hos MS - men det plejer at være problemfrit.

Alternativt skulle du bare kunne vente et halvt år - så skulle den kunne
aktiveres normalt igen.

Jan

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-01-06 22:52

benny skrev:

> Har andre har lignede oplevelser med XP eller andre Microsoft programmer

Jeps. Efter 3/4 år med samme maskine sagde den pludseligt at jeg havde
foretaget så store hardwaremæssige ændringer at jeg skulle genaktivere.
Jeg fik at vide man kan aktivere tre gange over net. Resten skal foregå
med telefon. Men den skriver også man kan få en ny nøgle i
aktiveringsvinduet. Det afviser MS. Det er lige før det er nemmere med
en piratkopi.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : emj

Dato : 29-01-06 23:54

Ib Jakobsen skrev:

>Jeps. Efter 3/4 år med samme maskine sagde den pludseligt at jeg havde
>foretaget så store hardwaremæssige ændringer at jeg skulle genaktivere.

Det samme blev jeg udsat for i sidste uge. Jeg har ikke fortaget
hardwareændringer eller haft min PC geninstalleret i de 3 år, jeg har
haft den. Jeg har ganske vist sat en ekstern harddisk i en USBport,
men det betragter jeg ærlig talt ikke som en hardwareændring.

Jeg kunne ikke aktivere via nettet, da mit serienummer var ukendt.
Sikke noget pjat. Maskinen er en Medion med ægthedscertifikat.

Jeg fik et nyt IDnummer, men der er da noget af det mest klodsede, jeg
har været ude for.

Kan man ikke få en XP, som ikke skal aktiveres? Det er sgu da at gøre
nar af folk.
Hilsen emj

Fra : Eivind

Dato : 30-01-06 00:59

> [...]
>har været ude for.
>
>Kan man ikke få en XP, som ikke skal aktiveres? Det er sgu da at gøre

jo, det kaldes en Corporate licens.

Fra : Ricko.

Dato : 30-01-06 15:58

> Kan man ikke få en XP, som ikke skal aktiveres? Det er sgu da at gøre
> nar af folk.
> Hilsen emj

Gå på nettet og fin et aktiverings crack så er man fri for det evige lort
med at skulle ringe til dem hver gang, tror jeg har nævnt det 10 gange i
denne gruppe nu , bare brug google og jeres problem er løst, og du spare tid
og telefon penge, jeg har fem pc hvoraf ungerne har de to , så der er sku
nok at se til for at holde dem i orden , så hent et crack og bliv kørerne
med det samme .
De sidder sku bare der inde på deres røv og venter på at vores pc går ned og
vi ringer så de kan beholde deres job, samtidig med at de griner af os.
Bare min mening.

Fra : Ricko.

Dato : 30-01-06 16:03

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og vi ringer så de kan beholde deres job, samtidig med at de griner af os.
Glemte at skrive, i google skriver i
xp activation crack så er det bare at finde det i har brug for.

Fra : emj

Dato : 30-01-06 17:52

Ricko. skrev:

>Gå på nettet og fin et aktiverings crack så er man fri for det evige lort
>med at skulle ringe til dem hver gang, tror jeg har nævnt det 10 gange i
>denne gruppe
OSV

Husk: tricket virker kun ved re-installering på den eksakt samme
computer efter re-formatering af harddisken

Jeg har ikke til sinds at formatere min harddisk for at kunne benytte
et aktiveringscrack

Hilsen emj

Fra : Ricko.

Dato : 30-01-06 18:31

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> computer efter re-formatering af harddisken
>
> Jeg har ikke til sinds at formatere min harddisk for at kunne benytte

Nej men du kunne jo hente til fremover når du havde problemet inde på
livet( din pc)

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 30-01-06 20:32

> OSV
>
> Husk: tricket virker kun ved re-installering på den eksakt samme
> computer efter re-formatering af harddisken

Hvad er det du svarer på ? Det har da ikke relevans til det du citerer.

Fra : Kim

Dato : 30-01-06 06:35

"benny" <benny333@fjerndetteord.email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonen sagde noget om risiko for piratkopiring!
>
> Har andre har lignede oplevelser med XP eller andre Microsoft programmer

Jeg har haft mit nye Win XP MCE 2005 installeret ca 4 gange på det dørste
måned nu , så det sker nok også snart for mig , og stadig er der noget som
ikke kører som det skal , så jeg skal snart igang igen, jeg troede dog at
hvis man ikke udskifter hardware , kan man gøre det lige så tit man vil.
Kim

Fra : emj

Dato : 30-01-06 08:21

Kim skrev:

> [...]
>hvis man ikke udskifter hardware , kan man gøre det lige så tit man vil.

Hvorfor i alverden installerer du så ofte?
Det er da spild af tid. En geninstallation retter ikke alle fejl. Der
skal en formattering til for at opnå en ren geninstallation.
Det er da bedre at få rettet de fejl, som er skyld i at du ikke kører
optimalt. Hvad er det præcist, som ikke "kører ordentligt"?

Hilsen emj

Fra : Kim

Dato : 30-01-06 18:29

> [...]
> Det er da bedre at få rettet de fejl, som er skyld i at du ikke kører
> optimalt. Hvad er det præcist, som ikke "kører ordentligt"?

Lige nu er det , på grund af at jeg ikke kan se stream TV og film på TV2
Sputnik , fordi min PC ikke vil " intiallisere Sputnik" Det har noget at
gøre med DRM licenser til mediaplayer noget som der står noget om her
http://support.microsoft.com/kb/891664 som jeg ikke rigtig forstår , og
derfor vil jeg prøve om jeg kan afinstallere Win mediaplayer 10 , eller hvis
det ikke virker, formatere Harddisk og installere XP MCE påny,
Kim

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 30-01-06 13:45

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som ikke kører som det skal , så jeg skal snart igang igen, jeg troede dog
> at hvis man ikke udskifter hardware , kan man gøre det lige så tit man

Re-installer Windows XP uden at skulle re-aktivere :

Virker kun hvis det er på samme system og der ikke er foretaget ændringer i
hardwaren.
Brugere som har re-formateret deres harddisk og udfører en "clean
installation" af styresystemet vil af og til komme ud for at skulle
re-aktivere
WindowsXP hos Microsoft.
Det er muligt at gemme en allerede eksisterende produktaktivering og slippe
for besværet med at skulle ringe til Microsoft for at få re-aktiveret.

Fremgangsmåden er som følger:
1. Dobbeltklik på "Denne Computer"
2. Dobbeltklik på C-drevet
3. Gå til C:\Windows\System32
4. Find filerne "wpa.dbl" og "wpa.bak" og kopier dem (til
diskette/CD/DVD - whatever)
5. Efter du har re-installeret XP på din re-formatterede
harddisk/partition, klikker du NEJ, når du bliver spurgt om du vil fortsætte
aktiveringsprocessen.
6. Genstart pc'en i Fejlsikker Tilstand.
7. Dobbeltklik på "Denne Computer"
8. Dobbeltklik på C-drevet
9. Gå til C:\Windows\System32
10. Find filerne "wpa.dbl" og "wpa.bak" (hvis de eksisterer)
og omdøb dem til "wpadbl.new" og "wpabak.new"
11. Kopier dine originale "wpa.dbl" og "wpa.bak" filer fra
din diskette/CD/DVD ind i C:\Windows\System32 mappen
12. Genstart din PC helt normalt.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 30-01-06 13:53