MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Alle billeder hedder .bmp!?!
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 19:12

Når jeg prøver at gemme et billede fra nettet på min pc, så kan jeg kun
gemme det som .bmp (bitmap) og ikke som .jpg som normalt. Nogen bud på hvad
der er sket, og hvordan jeg kommer tilbage til "normal tilstand"?

MVH Peter

Fra : jamen

Dato : 29-01-06 19:29

Peter Sørensen wrote:
> Når jeg prøver at gemme et billede fra nettet på min pc, så kan jeg kun
> gemme det som .bmp (bitmap) og ikke som .jpg som normalt. Nogen bud på hvad
> der er sket, og hvordan jeg kommer tilbage til "normal tilstand"?

Det plejer at være Internet Explorers måde at fortælle brugeren, at nu
er det på tide at slette midlertidige internetfiler

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 22:22

jamen wrote:
> Det plejer at være Internet Explorers måde at fortælle brugeren, at nu
> er det på tide at slette midlertidige internetfiler

Dem havde jeg ellers lige slettet... men fandt så ud af, at det ene billede
fyldte 8,5 Mb og fyldte cachen helt op igen...

/Peter

Fra : Jørgen

Dato : 29-01-06 22:52

"jamen" <jamen@invalid> skrev i en meddelelse

> Det plejer at være Internet Explorers måde at fortælle brugeren, at nu
> er det på tide at slette midlertidige internetfiler

Du er genial. Hvorfor har jeg ikke kunnet læse mig til det et eller andet
sted?
Det har irriteret mig meget længe. Først nu fik jeg løsningen.
Jeg gik ind i Start, Alle Programmer, Tilbhør, Systemværktøjer,
Diskoprydning. Der var over en halv Giga i Temporary Internet Files.
Dem slettede jeg, og nu virker den igen.
Lille årsag stor virkning.
Jeg har dog klaret mig ved at trykker på Clipsen og Gem fil. Så ryger den
godt nok op i Dokumenter, men den beholder sit navn og filtype. Og så skal
man bagefter flytte filerne på plads.
Tak for hjælpen.
Jørgen

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-01-06 01:36

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43dd391f$0$2503$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
[klip]
> Jeg gik ind i Start, Alle Programmer, Tilbhør, Systemværktøjer,
> Diskoprydning. Der var over en halv Giga i Temporary Internet Files.
[klip]

Når du alligevel er der, så højreklik og vælg "Fastgør til Menuen Start" -
så behøver du kun klikke på Start næste gang.

Det sidste jeg gør, inden jeg slukker maskinen er altid at køre
diskoprydning på de forskellige drev - så får man fjernet diverse ragelse,
og det hober sig ikke op.

Husk at sætte hak ved, hvad du vil have fjernet.

Kim