MS Windows
briani 27239
Rep af xp med cd
Fra : Arne Madsen

Dato : 29-01-06 10:12

Hej
Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan man bruger sin win cd til
rep af sit styresystem.
Jeg har et par gange oplevet at når jeg starter maskinen får at vide at den
mangler config.sys filen og at jeg skal rep ved at taste R når den booter på
cdén. Så langt så godt det virker også men derefter skal jeg taste 1 for at
vælge den win version jeg har liggende det virker også, men hvad så?????
Der kommer jeg ikke længere så skal jeg vel skrive en komando, men hvilken?
Og hvad skal der så ske.
Håber der er en som kan hjælpe da det vil være lettere at rep end at
installere en ny version.
Hilsen Arne

Fra : Hagar

Dato : 29-01-06 10:22

"Arne Madsen" <avm@(fjern)privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilken?
> Og hvad skal der så ske.
> Håber der er en som kan hjælpe da det vil være lettere at rep end at

'
Når du er så langt, så skriv CHKDSK og så enter-tasten, så kører det.

Hagar

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-01-06 10:25

"Arne Madsen" skrev i en meddelelse
> Der kommer jeg ikke længere så skal jeg vel skrive en komando, men
> hvilken?
> Og hvad skal der så ske.

Du trykker nok R for tidligt.

Du får meget tidlig i installering tilbud om at reparere via konsollen - der
skal du IKKE trykke R.

Senere i processen spørger den igen om du vil reparere - og der skal du så
trykke R - og derefter kører en almindelig installation, hvor den reparerer
in XP.

Men lad være med at trukke R første gang du bliver spurgt - vent til anden
gang

Jan

Fra : Jack

Dato : 29-01-06 13:03

> gang

Og husk, at du så skal hente alle opdateringer igen derefter...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-01-06 22:47

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
> in XP.
>
> Men lad være med at trukke R første gang du bliver spurgt - vent til anden

To hurtige spørgsmål. Den spørger efter efter en adgangskode. Hvad er
den?. Jeg har aldrig angivet nogen kode tidligere. Og skal man aktivere
XP igen?. Det skal foregå over telefon og er bøvlet.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : hcma

Dato : 29-01-06 13:01

> [...]
> hvilken?
> Og hvad skal der så ske.
> Håber der er en som kan hjælpe da det vil være lettere at rep end at

Vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

m v h
hcma