polo med lav temperatur
Fra : Polioejer

Dato : 25-02-06 22:21

Har en polo '97. Temperatur ligger omkring de 70-75. Stiger ligeså stille
når bilen ikke er i bevægelse, falder igen ved kørsel. Har prøvet at føle på
øverste køleslange efter 1-2 minutters tomgang, den føles ikke lun. Har fået
skiftet toppakning, bør man også skifte termostat samtidig? Kan føleren til
temperaturviseren i bilen være defekt?

Håber i kan hjælpe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-06 22:27

Polioejer skriver:

> [...]
> skiftet toppakning, bør man også skifte termostat samtidig? Kan føleren til

Lugter af en defekt termostat.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Polioejer

Dato : 27-02-06 00:05

> Lugter af en defekt termostat.

Hvor lang tid tror i det tager for en mekaniker at skifte denne? Med andre
ord, hvad er prisen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 07:19

Polioejer skriver:

> Hvor lang tid tror i det tager for en mekaniker at skifte denne? Med andre
> ord, hvad er prisen.

1 time

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Martin

Dato : 27-02-06 11:13

"Polioejer" <m_bach_f@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor lang tid tror i det tager for en mekaniker at skifte denne? Med andre
> ord, hvad er prisen.

Selve termostaten kan godt være noget dyrere end normalt, da den sidder i et
plastikhus, som har en tendens til at smelte hvis motoren bliver for varm.

/Martin

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-03-06 13:25

"Martin" <mb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selve termostaten kan godt være noget dyrere end normalt, da den sidder i
> et plastikhus, som har en tendens til at smelte hvis motoren bliver for

Det kan faktisk godt være plastikhuset det er galt med ... så skift begge
dele (eller eksperimenter, hvis du har tid til det).

Denne msg var henvendt til Polioejer :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-02-06 22:54

Polioejer wrote:
> [...]
> føles ikke lun. Har fået skiftet toppakning, bør man også skifte
> termostat samtidig? Kan føleren til temperaturviseren i bilen være

Både føleren og også viseren/instrumentet kan selvfølgeligt være defekt, men
lige som Klaus, så synes jeg også at det lyder som en altid åben thermostat.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport