Særlige dæk til en Corvette
Fra : Lone

Dato : 24-02-06 20:29

En bekendt har anskaffet sig en Corvette fra 1992 med nogen
ret specielle dæk, og har brug for at udskifte de to da der har
været nogen forbi et af dækkenes yderkant med en hobbykniv...

Desværre er der problemer med at finde en forhandler af
dæktypen, og jeg spørger derfor her:

Dæktypen er: Ventus Plus 285/40 zr 17

Ser ud til at Ventus er et Hankook-produkt, men kan ikke hitte
nogen der hedder noget med 'Plus' på nettet, og slet ikke str.
285/40.

Nogen der har tips/idéer til hvor de forhandles?

--
vh Lone
(krydspostet til dk.fritid.bil og dk.teknik.bil)

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 24-02-06 20:44

Hej

Tjek lige om det ikke er et sæt som disse.

http://cgi.ebay.de/285-30-18-Hankook-Ventus-Plus405-285-30ZR18-2-NEW-Tyres_W0QQitemZ8040227739QQcategoryZ9891QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Heinrich

Fra : Bagmanden

Dato : 24-02-06 20:46

Heinrich Frausing wrote:
> [...]

Mon ikke der er hjælp at hente her:
'http://www.club-corvette.dk/template.asp?url=forside
--
F.B.

Fra : Lone

Dato : 24-02-06 21:38

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der er hjælp at hente her:
> 'http://www.club-corvette.dk/template.asp?url=forside

Tak for tippet!
Det var da oplagt! Kræver vist en indmeldelse i 'clubben'
- så der skal måske lige bearbejdes noget pc-fobi
Men jeg sender dit tip videre!

--
vh Lone

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 24-02-06 20:50

Undskyld.. det er 18" dæk ;-(

Heinrich

Fra : Lone

Dato : 24-02-06 21:39

"Heinrich Frausing" <frausing@fjernpostsyv.teledotdk> skrev i en meddelelse
> Undskyld.. det er 18" dæk ;-(

oki doke!

Det kan jo gå lidt for hurtigt nogen gange

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 24-02-06 21:06

> [...]
> Hej
>
> Tjek lige om det ikke er et sæt som disse.

At mixe 40 zr 17 og 30 zr 18 er jo nok lidt af et eksperiment )

Men tak for responsen! Sender linket videre!

Ser ud til det måske kunne være i England der skal hittes en forhandler
måske.
--
vh Lone

Fra : Thomas J.

Dato : 24-02-06 20:56

Den Fri, 24 Feb 2006 20:28:51 +0100 sendte "Lone"
<logro@mail.tele.invalid> følgende røgsignaler:

>En bekendt har anskaffet sig en Corvette fra 1992 med nogen
>ret specielle dæk, og har brug for at udskifte de to da der har
>været nogen forbi et af dækkenes yderkant med en hobbykniv...

Sådan nogle svin (dem med hobbykniven) skulle fan'me skydes ved
daggry.

>Desværre er der problemer med at finde en forhandler af
>dæktypen, og jeg spørger derfor her:

Nordisk Dæk Import forhandler i hvert fald Hankook og jeg mener at
Super Dæk Service også gør det....mon ikke at de kan skaffe de
"unormale" størrelser hjem.

> [...]
>285/40.
>

>Nogen der har tips/idéer til hvor de forhandles?

Ellers kan et par Hankook Ventus Sport K104 måske være sagen, de er
godkendte op til 300 km/t (alt efter hastighedskode off course)

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Lone

Dato : 24-02-06 21:38

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan nogle svin (dem med hobbykniven) skulle fan'me skydes ved
> daggry.

Tjo........på den ene side har de jo vidst at yderkanten af mønstret var et
rigtig trælst sted - på den anden side er det vel lidt smådumt at bruge
en hobbykniv så knivsbladet knækker og bliver siddende.

> Nordisk Dæk Import forhandler i hvert fald Hankook og jeg mener at
> Super Dæk Service også gør det....mon ikke at de kan skaffe de
> "unormale" størrelser hjem.

Superdæk er prøvet uden held. De kunne ikke hitte hverken Plus-typer eller
størrelsen.
Men Brørup kunne da være en mulighed! Tak! Sender tippet videre!

> Ellers kan et par Hankook Ventus Sport K104 måske være sagen, de er
> godkendte op til 300 km/t (alt efter hastighedskode off course)

Jow, men ideen var jo at finde et par sutter så alle 4 var ens..........
Hvis ikke de andre kan hittes kan det da godt være det blir nødvendigt at skifte
hele vejen rundt.........

--
vh Lone