Periodisk syn spørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 23-02-06 21:20

En bil synet i 2005 skal først synes i 2007, hvad så hvis den
kaldes til syn i en paragraf 77 eftersyn her i år, skal den så
til syn igen i 2007 eller først 2 år efter synet i år?
Det kan en bekendt og jeg ikke blive enige om, nogen som ved det?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Lars

Dato : 23-02-06 21:31

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til syn igen i 2007 eller først 2 år efter synet i år?
> Det kan en bekendt og jeg ikke blive enige om, nogen som ved det?

Bruges §77 i det hele taget i praksis mere? - Altså noget nævneværdigt?

- Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-02-06 21:44

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev :

>Bruges §77 i det hele taget i praksis mere? - Altså noget nævneværdigt?

Køge politi gør da ;)

http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/77eftersyn.htm

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 23-02-06 21:45

Lars skrev:
> "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

Som udgangspunkt bruges 1 reg måned og et syn i utide ændrer ikke på dette

man kan i forbindelse med et registreringssyn altså et frivilligt ikke
indkaldt syn ændre månedsdato, men ikke hvis bilen allerede er kaldt til syn

en hel masse om det her

http://server.applusbilsyn.dk/faq/regler-for-syn/

> Bruges §77 i det hele taget i praksis mere? - Altså noget nævneværdigt?
>
> - Lars

Nej men man kan blive kaldt til syn hvis politiet stopper bilen og får
mistanke om at der er noget galt, dels teknisk, men nok oftere
konstruktive ændringer så som voldsom sænkning osv.

--
Keld Rasmussen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-02-06 21:38

> [...]
> eller først 2 år efter synet i år?
> Det kan en bekendt og jeg ikke blive enige om, nogen som ved det?

Den skal til syn igen år 2007. Medmindre synet sker inden for 6 måneder før
ordinært periodisk syn
Du ændrer ikke noget ved din registreringsatest, i forbindelse med et §77
syn, der er jo blot tale om et "kontrolsyn" af køretøjet.

MVH Hans

Fra : Henning Lund

Dato : 23-02-06 22:05

Hans L. Jørgensen wrote:

> [...]
> Du ændrer ikke noget ved din registreringsatest, i forbindelse
> med et §77 syn, der er jo blot tale om et "kontrolsyn" af

Ok det var jeg ikke klar over, så jeg bøjer nakken, tak for
hjælpen.