/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Omkostninger ved Volvo 850...
Fra : Peter Frost


Dato : 22-02-06 11:00

Under overvejlse af mit snart legendariske bilkøb, vil jeg gerne
høre, hvad andre 850 ejere har brugt på deres biler, udelukkende
reprationer og service... Hvad skal man regne med at bruge af penge på
en 94'er, gået mellem 200 og 250 måske 290 K km, med automatgear, 2.5
170 HK, en model i lejet omkring 80.000 kr... Håber virkelig I vil
hjælpe mig lidt her...

På forhånd tak !

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk


 
 
Leo_Jensen (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 22-02-06 11:37

Som nybagt Jaguar-ejer har jeg haft samme tanker som dig: Hvad kan det
komme til at koste ?

En årgang '94 er nok ved at være færdig med afskrivning hvis du
ellers ikke kører mange km. Den post er lille, måske 10-15k om året.
Regn med at ramme en værdi på 0 kr ved 4-500000 km...

Forsikring: Undersøg det før du køber. Mange heste koster. Specielle
biler koster, hvis du overhovedet kan finde nogen der vil tage dem.

Vedligehold: Det koster mellem 5 og 100k om året. Sådan ca. Lidt
sygdom i gearkasse, elektronik, A/C og kæden falder af. Vær helt
sikker på at det er OK fra starten og vær forberedt på at skulle ud
at finde en reservedelsbil hvis det går helt galt..

Drift: Benzin er den nemme post, regn med 2 km/l mindre end EU-normen,
så går det ikke helt galt. Vægtafgift koster vel 5000 kr. Dæk
koster selvfølgelig, men alligevel ikke slemt hvis du ikke skal op i
18"

Mit driftbudget for en Honda Civic 2001, der kørte 20000 km om året
var 60-70k totalt. Det er det samme for Jaguaren Mere til benzin,
forsikring, vægtafgift, mindre til afskrivning. 7-9-13 osv...

MVH Leo


Per Rasmussen (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rasmussen


Dato : 22-02-06 13:32


"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
news:1140602403.946928.257310@g44g2000cwa.googlegroups.com...
Under overvejlse af mit snart legendariske bilkøb, vil jeg gerne
høre, hvad andre 850 ejere har brugt på deres biler, udelukkende
reprationer og service... Hvad skal man regne med at bruge af penge på
en 94'er, gået mellem 200 og 250 måske 290 K km, med automatgear, 2.5
170 HK, en model i lejet omkring 80.000 kr... Håber virkelig I vil
hjælpe mig lidt her...

På forhånd tak !

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Hej
Jeg skiftede for 2½ år siden fra 850 2,5 170 HK, Jeg havde på det tidspunkt
kørt 150 kkm på 5 år. Bilen havde da den blev udskiftet kørt 460 kkm.
Omkostningerne på bilen var SVJH

ABS-modul (skiftet på garanti) (koster vist som spidsen af en rumraket)
2 X Tandrem med vandpumpe og remstrammerhjul samt rem til servo m.m.
Kardankryds på rataksel
Serviceeftersyn hver 20 kkm.
2 X skift af alle bremseskiver
skift af tandkrans ved ABS-giver, begge forhjul.
Skift af gumanchetter på drivaksler

Benzinøkonomi ca. 10 km./l
1 l. motorolie mellem serviceeftersyn.

Inden du køber så check om pakninger ved bagerste hovedleje og begge
knastaksler lækker olie, jeg har hørt at det kan være et problem, og
temmelig dyrt at få repareret.


--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen
Volvo V70 2,4T



Peter Frost - Gregan~ (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost - Gregan~


Dato : 22-02-06 16:27

> Hej
> Jeg skiftede for 2½ år siden fra 850 2,5 170 HK, Jeg havde på det
> tidspunkt
> kørt 150 kkm på 5 år. Bilen havde da den blev udskiftet kørt 460 kkm.
> Omkostningerne på bilen var SVJH

Hej Per :)

Dvs du købte den da den havde kørt 300 K ? :) Hvor meget af det var inden
for et par år ?

> ABS-modul (skiftet på garanti) (koster vist som spidsen af en rumraket)
> 2 X Tandrem med vandpumpe og remstrammerhjul samt rem til servo m.m.
> Kardankryds på rataksel
> Serviceeftersyn hver 20 kkm.
> 2 X skift af alle bremseskiver
> skift af tandkrans ved ABS-giver, begge forhjul.
> Skift af gumanchetter på drivaksler
>
> Benzinøkonomi ca. 10 km./l
> 1 l. motorolie mellem serviceeftersyn.

Lyder jo faktisk ikke så galt, syntes jeg :) Hvilken årgang var det ?

> Inden du køber så check om pakninger ved bagerste hovedleje og begge
> knastaksler lækker olie, jeg har hørt at det kan være et problem, og
> temmelig dyrt at få repareret.

Det er skrevet på tjek listen...

Mange tak Per ! Vil meget gerne høre andres erfaringer... :)


--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
-Sierra 2.0i DOHC '90 - Nærmeste fremtid: Volvo 850 GLT ?




Per Rasmussen (27-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rasmussen


Dato : 27-02-06 11:09


"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fc8289$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>> Jeg skiftede for 2½ år siden fra 850 2,5 170 HK, Jeg havde på det
>> tidspunkt
>> kørt 150 kkm på 5 år. Bilen havde da den blev udskiftet kørt 460 kkm.
>> Omkostningerne på bilen var SVJH
>
> Hej Per :)
>
> Dvs du købte den da den havde kørt 300 K ? :) Hvor meget af det var inden
> for et par år ?

Korrekt. gl. taxa, + en senere ejer, som havde fjernet alle spor fra
taxa-tiden.
>
>> ABS-modul (skiftet på garanti) (koster vist som spidsen af en rumraket)
skiftet efter en måned
>> 2 X Tandrem med vandpumpe og remstrammerhjul samt rem til servo m.m.
skiftet for hver 80kkm. første gang havde mekkeren ikke skiftet vandpumpe,
så det kostede ham en ny rem og en kunde, som aldrig kom igen.
>> Kardankryds på rataksel
skiftet efter ca 3 år
>> Serviceeftersyn hver 20 kkm.
>> 2 X skift af alle bremseskiver
det første sæt, som var uoriginale skiver blev skiftet sammen med den første
tandrem, og derefter afdrejet 3-4 mdr. senere, da vandpumpen blev skiftet
og derefter udskiftet hos volvo 3 mdr. senere
>> skift af tandkrans ved ABS-giver, begge forhjul.
Skiftet ca.efter et år, det er vist en svaghed ved denne årgang.
Men ikke så dyrt, ca 1 time på hver side
>> Skift af gumanchetter på drivaksler
skiftet på garanti efter 6 mdr.
>>
>> Benzinøkonomi ca. 10 km./l
>> 1 l. motorolie mellem serviceeftersyn.
>
> Lyder jo faktisk ikke så galt, syntes jeg :) Hvilken årgang var det ?
November 1992
>
>> Inden du køber så check om pakninger ved bagerste hovedleje og begge
>> knastaksler lækker olie, jeg har hørt at det kan være et problem, og
>> temmelig dyrt at få repareret.
>
> Det er skrevet på tjek listen...
>
> Mange tak Per ! Vil meget gerne høre andres erfaringer... :)
>
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk
> -Sierra 2.0i DOHC '90 - Nærmeste fremtid: Volvo 850 GLT ?
>
>
>



Niels Bengaard (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 22-02-06 19:48


"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse
news:1140602403.946928.257310@g44g2000cwa.googlegroups.com...
Under overvejlse af mit snart legendariske bilkøb, vil jeg gerne
høre, hvad andre 850 ejere har brugt på deres biler, udelukkende
reprationer og service... Hvad skal man regne med at bruge af penge på
en 94'er, gået mellem 200 og 250 måske 290 K km, med automatgear, 2.5
170 HK, en model i lejet omkring 80.000 kr... Håber virkelig I vil
hjælpe mig lidt her...

På forhånd tak !

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk


Jeg har haft en 850 R aut i snart 3 år nu og kun kørt 20.000 km. Kørt
270.000 nu, købt som uklargjort afhentningsbil, dog med alle service
overholdt.

Jeg skifter selv årligt olie på bilen, tjekker bremser osv. Andre defekter
er Volvo værksted.
Jeg har fået fyldt klimaanlægget tre gange, der er en mindre utæthed de
åbenbart ikke kan finde, sidste gang med aircon tætner, så nu må vi se om
det holder.
Højre forhjulsleje er skiftet, delen kostede dengang 1400, er nu faldet til
ca. 800 kr med Volvo Nice Price.
Begge bærearme foran er skiftet, ca. 3500 kr med arb. løn.
Nyt batteri, ca. 500 kr.

Går lidt over. 8 på literen ved bykørsel og småture, knap 9.5 ved længere
ture.

Niels





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408608
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste