/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
alto - hvor langt på literen ?
Fra : Hans-Henrik Andresen


Dato : 21-02-06 15:17

Hejsa

Vores Suzuki Alto fra 2004 kører mellem 15-16 km/l ved blandet og
langture, og det har den altid gjort.

Vi har fået at vide af forhandleren det er fordi den lige skal 'køres til'.

Først var det 3000, så 5000, og siden 10.000 km, men nu har vi 'ventet'
11.000 km, og det er endnu ikke blevet bedre.

Ved langture mellem Kerteminde og Åbenrå og retur kører den 16.5 km/l,
ved 110 km/t (102 iflg. gps)

Suzuki afviser at der er noget galt, på trods af at de i reklamerne
siger den kan køre næsten 25 km/l på lange ture. (og 20.4 mk/l ved
balndet kørsel)

Så nu er spørgsmålet, hvor langt køre DIN alto på literen ?

/HH

 
 
Jørgen Flainard (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 21-02-06 15:39


"Hans-Henrik Andresen" <hhandresen@gmail---remove---.com> skrev i
> Så nu er spørgsmålet, hvor langt køre DIN alto på literen ?
>

Ved blandet vinterkørsel ligger jeg vel omkring 18 km/l. Ved lange ture om
sommeren har den rundet 21 km/l. I alt har den kørt knap 30.000. Det skal
sige at rigtig korte ture (til bageren efter brød) bliver det aldrig til, de
fleste ture er mellem 13 og 18 km.




Jørgen Flainard (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 21-02-06 15:53


"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43fb2621$0$24289$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

glemte at sige at jeg stort set aldrig kører på motorvej (der er ikke så
mange i vestjylland), men de gange jeg har gjort det har jeg kunnet mærke
det på benzinforbruget. På strækning Padborg - Århus tror jeg også den ramte
bunden med 16,2 eller sådan noget pr. liter



Hans-Henrik Andresen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Hans-Henrik Andresen


Dato : 21-02-06 16:29

Hvor langt skulle du køre før du fik den økonomi ?
fra dag 1 eller ???

Hvilken hastighed på motorvejen kørte du ?

Dvs. det mest økonomiske er 70-80 km/t på lange jyske hovedveje (gerne
bag en lastbil)

/HH

Jørgen Flainard skrev:
> "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43fb2621$0$24289$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> glemte at sige at jeg stort set aldrig kører på motorvej (der er ikke så
> mange i vestjylland), men de gange jeg har gjort det har jeg kunnet mærke
> det på benzinforbruget. På strækning Padborg - Århus tror jeg også den ramte
> bunden med 16,2 eller sådan noget pr. liter
>
>

Per Henneberg Kriste~ (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-02-06 16:30


"Hans-Henrik Andresen" <hhandresen@gmail---remove---.com> skrev i en
meddelelse news:43fb30b1$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Dvs. det mest økonomiske er 70-80 km/t på lange jyske hovedveje (gerne bag
> en lastbil)

Min erfaring fra min - ganske vist TDI - er at den kører næsten lige så
langt på literen ved ægte 100 km/t på motorvej som hvis du følger
hastighedsbegrænsningerne på de små veje - nemlig hhv. 23.5 og 24.5 km/l.

Jeg vil gætte på at en benzinbil bruger forholdsvis mere i forskel.

--
Per, Esbjerg



Lars (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 21-02-06 17:02

> Min erfaring fra min - ganske vist TDI - er at den kører næsten lige så
> langt på literen ved ægte 100 km/t på motorvej som hvis du følger
> hastighedsbegrænsningerne på de små veje - nemlig hhv. 23.5 og 24.5 km/l.

Jeg kan slet ikke lade være:

Ægte 100 km/t?

- Lars



Per Henneberg Kriste~ (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-02-06 17:06


"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
news:43fb3951$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
>> Min erfaring fra min - ganske vist TDI - er at den kører næsten lige så
>> langt på literen ved ægte 100 km/t på motorvej som hvis du følger
>> hastighedsbegrænsningerne på de små veje - nemlig hhv. 23.5 og 24.5 km/l.
>
> Jeg kan slet ikke lade være:
>
> Ægte 100 km/t?

Målt med stopur og gps og brug af fartpilot.

ALLE de andre ved godt hvad det er, så lad være med at prøve.
--
Per, Esbjerg



Lars (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 21-02-06 17:23


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb3a4c$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
> news:43fb3951$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Min erfaring fra min - ganske vist TDI - er at den kører næsten lige så
> >> langt på literen ved ægte 100 km/t på motorvej som hvis du følger
> >> hastighedsbegrænsningerne på de små veje - nemlig hhv. 23.5 og 24.5
km/l.
> >
> > Jeg kan slet ikke lade være:
> >
> > Ægte 100 km/t?
>
> Målt med stopur og gps og brug af fartpilot.
>
> ALLE de andre ved godt hvad det er, så lad være med at prøve.

Jojo - men altså 100 km/t er vel 100 km/t? - uanset målemetoden? Hvad er det
helt præcist du vil fremhæve når du kalder det _ægte_ 100 km/t?

- Lars



Klaus D. Mikkelsen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-02-06 17:26

Lars skriver:
>
> Jojo - men altså 100 km/t er vel 100 km/t? - uanset målemetoden? Hvad er det
> helt præcist du vil fremhæve når du kalder det _ægte_ 100 km/t?

Ikke de 100kn/t speedometeret viser.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Lars (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 21-02-06 17:32


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43FB3F32.453E0D73@du.kan.finde.den...
> Lars skriver:
> >
> > Jojo - men altså 100 km/t er vel 100 km/t? - uanset målemetoden? Hvad er
det
> > helt præcist du vil fremhæve når du kalder det _ægte_ 100 km/t?
>
> Ikke de 100kn/t speedometeret viser.

Nej, det er jeg klar over, men uanset hvad det måtte vise, så er 100 km/t jo
100 km/t, så forskellen er vel ens?

Bliver det mere "ægte" blot fordi speedometeret ikke viser 100?

- Lars



Brian (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-02-06 17:43

Lars wrote:

> Bliver det mere "ægte" blot fordi speedometeret ikke viser 100?

I de fleste biler, ja

Du er ude i noget avanceret flue erotik...

/Brian



Lars (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 21-02-06 18:07


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43fb42c0$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars wrote:
>
> > Bliver det mere "ægte" blot fordi speedometeret ikke viser 100?
>
> I de fleste biler, ja
>
> Du er ude i noget avanceret flue erotik...

Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg synes det er flueerotik, når man, for at
vinde nogle få km/t, kører efter gps'ens km visning. Det er fuldstændig
ligegyldigt, med de afstande vi har her i danmark...

Hvis det er så ulideligt, at ens speedometer viser lidt for meget, burde man
hellere bruge engerien på at få det kalibreret. Man betaler trods alt mange
penge for en bil i Danmark, var det så ikke rimeligt at man kan regne med
speedometeret?

- Lars



Jørgen L. (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 21-02-06 17:48

> Bliver det mere "ægte" blot fordi speedometeret ikke viser 100?
>
> - Lars

Nej men der er nogen der tror at når de kører 100 kmt i deres bil efter
speedometeret, så tror de at de køre 100, men det er sjældent at det passer,
der er som oftest 5 til 10 % misvisning, så de reelt kører 90-95..

Derfor skriver Per ægte 100 kmt så ved vi at det ikke er målt med
speedometeret.

Hilsen Jørgen



Lars (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 21-02-06 18:09


"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb4427$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> > Bliver det mere "ægte" blot fordi speedometeret ikke viser 100?
> >
> > - Lars
>
> Nej men der er nogen der tror at når de kører 100 kmt i deres bil efter
> speedometeret, så tror de at de køre 100, men det er sjældent at det
passer,
> der er som oftest 5 til 10 % misvisning, så de reelt kører 90-95..

Betyder den lille afvigelse overhovedet noget, med de afstande der er i
Danmark?

>
> Derfor skriver Per ægte 100 kmt så ved vi at det ikke er målt med
> speedometeret.

Jeg synes personligt, at det er flueknepperi

- Lars



Per Henneberg Kriste~ (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-02-06 18:20


"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
news:43fb48ea$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg synes personligt, at det er flueknepperi

Sådan er vi jo alle sammen mere eller mindre indskrænkede.


--
Per, Esbjerg



Leif Neland (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 21-02-06 18:47

>> Nej men der er nogen der tror at når de kører 100 kmt i deres bil
>> efter speedometeret, så tror de at de køre 100, men det er sjældent
>> at det passer, der er som oftest 5 til 10 % misvisning, så de reelt
>> kører 90-95..
>
> Betyder den lille afvigelse overhovedet noget, med de afstande der er
> i Danmark?

Med den klippekortspanik, der hersker, så er der mange, der kører 70 på
landevejen og 100 på motorvejen.

Det er lidt trælst at ligge bag en sådan sløv padde

Leif



Per Henneberg Kriste~ (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-02-06 18:53


"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb5201$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Med den klippekortspanik, der hersker, så er der mange, der kører 70 på
> landevejen og 100 på motorvejen.
>
> Det er lidt trælst at ligge bag en sådan sløv padde

Næste gang ved du det er Lars Rasmussen ;)


--
Per, Esbjerg



Lars (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 21-02-06 19:07


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb535e$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> news:43fb5201$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Med den klippekortspanik, der hersker, så er der mange, der kører 70 på
> > landevejen og 100 på motorvejen.
> >
> > Det er lidt trælst at ligge bag en sådan sløv padde
>
> Næste gang ved du det er Lars Rasmussen ;)

Det kan det såmænd nemt være, for hvis der er noget jeg ikke har i
trafikken, så er det travlt og stress... Går det for langsomt, kan man bare
overhale...

- Lars



Leif Neland (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 21-02-06 21:46

>>> Med den klippekortspanik, der hersker, så er der mange, der kører
>>> 70 på landevejen og 100 på motorvejen.
>>>
>>> Det er lidt trælst at ligge bag en sådan sløv padde
>>
>> Næste gang ved du det er Lars Rasmussen ;)
>
> Det kan det såmænd nemt være, for hvis der er noget jeg ikke har i
> trafikken, så er det travlt og stress... Går det for langsomt, kan
> man bare overhale...
>
Hvad er summen af stressen med een forrest, der kører 70, og 10 bagefter,
der gerne vil køre de lovlige 80 på en tosporet vej uden mulighed for at
overhale?

Det ville nok være bedst, hvis den forreste afpassede hastigheden efter
forholdene og fulgte fartgrænsen.

Leif





Per Henneberg Kriste~ (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-02-06 22:32


"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb7bee$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad er summen af stressen med een forrest, der kører 70, og 10 bagefter,
> der gerne vil køre de lovlige 80 på en tosporet vej uden mulighed for at
> overhale?
>
> Det ville nok være bedst, hvis den forreste afpassede hastigheden efter
> forholdene og fulgte fartgrænsen.

Nemlig ja. Men det får du ikke Lars til at forstå i 100 år!

--
Per, Esbjerg



Lars (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 22-02-06 10:12


"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:43fb7bee$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> >>> Med den klippekortspanik, der hersker, så er der mange, der kører
> >>> 70 på landevejen og 100 på motorvejen.
> >>>
> >>> Det er lidt trælst at ligge bag en sådan sløv padde
> >>
> >> Næste gang ved du det er Lars Rasmussen ;)
> >
> > Det kan det såmænd nemt være, for hvis der er noget jeg ikke har i
> > trafikken, så er det travlt og stress... Går det for langsomt, kan
> > man bare overhale...
> >
> Hvad er summen af stressen med een forrest, der kører 70, og 10 bagefter,
> der gerne vil køre de lovlige 80 på en tosporet vej uden mulighed for at
> overhale?

Er det ikke kun imbicile tåber, der hidser sig op over det? - Det kan i
hvertfald ikke stresse mig, hvis der ligger en foran som kører lidt
langsommere...

>
> Det ville nok være bedst, hvis den forreste afpassede hastigheden efter
> forholdene og fulgte fartgrænsen.

Det glæder mig at du bruger ordet "nok" der hvor du gør.

- Lars



Leif Neland (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 22-02-06 10:41

Lars wrote:
>>>
>> Hvad er summen af stressen med een forrest, der kører 70, og 10
>> bagefter, der gerne vil køre de lovlige 80 på en tosporet vej uden
>> mulighed for at overhale?
>
> Er det ikke kun imbicile tåber, der hidser sig op over det? - Det kan
> i hvertfald ikke stresse mig, hvis der ligger en foran som kører lidt
> langsommere...
>
Nå, er vi nu ovre i det sprog?

Så kan man jo lige så godt kalde dig en hensynsløs, rethaverisk skid -
"Jeg kører hvad der passer mig, så kan de, der gerne vil følge fartgrænsen
rende mig. Eller overhale uforsvarligt, det rager mig"

Suk.

Er "imbicile tåber" forøvrigt ikke en tautologi?

Leif



Lars (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 22-02-06 12:09


"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
news:43fc31c9$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> Lars wrote:
> >>>
> >> Hvad er summen af stressen med een forrest, der kører 70, og 10
> >> bagefter, der gerne vil køre de lovlige 80 på en tosporet vej uden
> >> mulighed for at overhale?
> >
> > Er det ikke kun imbicile tåber, der hidser sig op over det? - Det kan
> > i hvertfald ikke stresse mig, hvis der ligger en foran som kører lidt
> > langsommere...
> >
> Nå, er vi nu ovre i det sprog?

Hvilket sprog? - Jeg synes bare det er hulemands-agtigt at hidse sig op over
så lidt...

>
> Så kan man jo lige så godt kalde dig en hensynsløs, rethaverisk skid -

Hensynsløs?

> "Jeg kører hvad der passer mig, så kan de, der gerne vil følge fartgrænsen
> rende mig. Eller overhale uforsvarligt, det rager mig"

Kunne det ikke også passe på dem der kører for hurtigt?

- Lars



Kent Glerup (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 22-02-06 16:56

On Wed, 22 Feb 2006 10:41:28 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Lars wrote:
>>>>
>>> Hvad er summen af stressen med een forrest, der kører 70, og 10
>>> bagefter, der gerne vil køre de lovlige 80 på en tosporet vej uden
>>> mulighed for at overhale?
>>
>> Er det ikke kun imbicile tåber, der hidser sig op over det? - Det kan
>> i hvertfald ikke stresse mig, hvis der ligger en foran som kører lidt
>> langsommere...
>>
>Nå, er vi nu ovre i det sprog?
>
>Så kan man jo lige så godt kalde dig en hensynsløs, rethaverisk skid -
>"Jeg kører hvad der passer mig, så kan de, der gerne vil følge fartgrænsen
>rende mig. Eller overhale uforsvarligt, det rager mig"

Man kan jo dybest set ikke hidse sig op over, at den forreste i køen
overholder love og regler ved at køre 70 hvor han må køre 80!
Hvis du vil køre hurtigere end ham, må du jo bare foretage en
overhaling når det er muligt!

MVH
Kent Glerup

Lars (22-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 22-02-06 19:36


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:aa2pv1lvn5gcbf6iqcd2v91sft13bgim0s@4ax.com...
> On Wed, 22 Feb 2006 10:41:28 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
> wrote:
>
> >Lars wrote:
> >>>>
> >>> Hvad er summen af stressen med een forrest, der kører 70, og 10
> >>> bagefter, der gerne vil køre de lovlige 80 på en tosporet vej uden
> >>> mulighed for at overhale?
> >>
> >> Er det ikke kun imbicile tåber, der hidser sig op over det? - Det kan
> >> i hvertfald ikke stresse mig, hvis der ligger en foran som kører lidt
> >> langsommere...
> >>
> >Nå, er vi nu ovre i det sprog?
> >
> >Så kan man jo lige så godt kalde dig en hensynsløs, rethaverisk skid -
> >"Jeg kører hvad der passer mig, så kan de, der gerne vil følge
fartgrænsen
> >rende mig. Eller overhale uforsvarligt, det rager mig"
>
> Man kan jo dybest set ikke hidse sig op over, at den forreste i køen
> overholder love og regler ved at køre 70 hvor han må køre 80!
> Hvis du vil køre hurtigere end ham, må du jo bare foretage en
> overhaling når det er muligt!

Bingo!

- Lars



Per Henneberg Kriste~ (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 23-02-06 08:41


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:aa2pv1lvn5gcbf6iqcd2v91sft13bgim0s@4ax.com...

> Man kan jo dybest set ikke hidse sig op over, at den forreste i køen
> overholder love og regler ved at køre 70 hvor han må køre 80!
> Hvis du vil køre hurtigere end ham, må du jo bare foretage en
> overhaling når det er muligt!

Sådan fungerer det bare ikke ude i virkeligheden. Der vil blive foretaget
farlige aggressive overhalinger, især i myldretrafikken, hvor folk gerne vil
på arbejde eller hjem fra do.

Kan man ikke fornemme den slags, bør man blive hjemme eller køre op til
hastighedsbegrænsningen.

Det finder man nok ud af den dag man er "skyld" i en ulykke med alvorlige
følger.
--
Per, Esbjerg

>
> MVH
> Kent Glerup



jan@stevns.net (23-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 23-02-06 08:46

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Det finder man nok ud af den dag man er "skyld" i en ulykke med alvorlige
>følger.

og "skyldig" bil man så aldrig være - årsag måske, men skyldig nej ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Per Henneberg Kriste~ (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 23-02-06 10:52


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:n0qqv1drsn5hbc7oshb9tfiftss4jb3oia@dtext.news.tele.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :
>
>>Det finder man nok ud af den dag man er "skyld" i en ulykke med alvorlige
>>følger.
>
> og "skyldig" bil man så aldrig være - årsag måske, men skyldig nej ;)

Biler på hjernen? :)

Men derfor også skyld i anførselstegn. Der kan også være forskel på "skyld"
og følt skyld :)
--
Per, Esbjerg



jan@stevns.net (23-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 23-02-06 14:37

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Biler på hjernen? :)

Nej flue på skærmen ;)

>Men derfor også skyld i anførselstegn. Der kan også være forskel på "skyld"
>og følt skyld :)

Klart nok , jeg er sikkert skyld i at mange får et billigt grin ;)


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Kent Glerup (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 23-02-06 17:05

On Thu, 23 Feb 2006 08:41:10 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>
>"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
>meddelelse news:aa2pv1lvn5gcbf6iqcd2v91sft13bgim0s@4ax.com...
>
>> Man kan jo dybest set ikke hidse sig op over, at den forreste i køen
>> overholder love og regler ved at køre 70 hvor han må køre 80!
>> Hvis du vil køre hurtigere end ham, må du jo bare foretage en
>> overhaling når det er muligt!
>
>Sådan fungerer det bare ikke ude i virkeligheden. Der vil blive foretaget
>farlige aggressive overhalinger, især i myldretrafikken, hvor folk gerne vil
>på arbejde eller hjem fra do.

Jeg kører mange kilometer dagligt i "den virkelige verden"!!
Og det fungerer præcist sådan!

>Kan man ikke fornemme den slags, bør man blive hjemme eller køre op til
>hastighedsbegrænsningen.

Det står INTET sted i loven at man ikke må køre 70 hvor fartgrænsen er
80!

>Det finder man nok ud af den dag man er "skyld" i en ulykke med alvorlige
>følger.

Skyld dur ikke engang i anførselstegn her!
Ham der kører 70 har lige præcis 0 skyld her.

MVH
Kent Glerup

Lars (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 23-02-06 19:07


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:srmrv1pppob6j6o2a8lq1sm9m2bu1iunso@4ax.com...
> On Thu, 23 Feb 2006 08:41:10 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
> <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:
>
> >
> >"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
> >meddelelse news:aa2pv1lvn5gcbf6iqcd2v91sft13bgim0s@4ax.com...
> >
> >> Man kan jo dybest set ikke hidse sig op over, at den forreste i køen
> >> overholder love og regler ved at køre 70 hvor han må køre 80!
> >> Hvis du vil køre hurtigere end ham, må du jo bare foretage en
> >> overhaling når det er muligt!
> >
> >Sådan fungerer det bare ikke ude i virkeligheden. Der vil blive foretaget
> >farlige aggressive overhalinger, især i myldretrafikken, hvor folk gerne
vil
> >på arbejde eller hjem fra do.
>
> Jeg kører mange kilometer dagligt i "den virkelige verden"!!
> Og det fungerer præcist sådan!
>
> >Kan man ikke fornemme den slags, bør man blive hjemme eller køre op til
> >hastighedsbegrænsningen.
>
> Det står INTET sted i loven at man ikke må køre 70 hvor fartgrænsen er
> 80!
>
> >Det finder man nok ud af den dag man er "skyld" i en ulykke med alvorlige
> >følger.
>
> Skyld dur ikke engang i anførselstegn her!
> Ham der kører 70 har lige præcis 0 skyld her.

Det kunne jeg ikke ha' sagt bedre selv!

- Lars



Leif Neland (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 23-02-06 19:35

Kent Glerup wrote:
> Det står INTET sted i loven at man ikke må køre 70 hvor fartgrænsen er
> 80!
>
>> Det finder man nok ud af den dag man er "skyld" i en ulykke med
>> alvorlige følger.
>
> Skyld dur ikke engang i anførselstegn her!
> Ham der kører 70 har lige præcis 0 skyld her.
>
Jeg ville sige at han har lige så meget skyld som Jyllandsposten i en vis
sag...
Det er ikke ulovligt, men kun hensynsløst.

Men så får det mig til at lyde som en immam... Så jeg må hellere finde en
anden sammenligning

Leif



Kent Glerup (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 23-02-06 20:02


>Det er ikke ulovligt, men kun hensynsløst.

Jeg ville personligt bruge ordet "irriterende" i stedet for
"hensynsløst".
Som jeg ser det, er det altså dem som tager unødvendige chancer for at
overhale folk som overholder loven som burde blive hjemme!

Jeg kan da sagtens selv blive irriteret over folk som sænker trafikken
en smule. Det driver mig bare ikke til hasarderet kørsel.
Hvis man selv (som jeg) har en tendens til at være nærmere 100 end 80
hvor det tilladte er 80, skal man huske på at det er én selv som er på
den forkerte side af loven, IKKE ham der kører 70.

>Men så får det mig til at lyde som en immam... Så jeg må hellere finde en
>anden sammenligning

Du skal sgu' gi' den mere gas for at nå dertil

MVH
Kent Glerup

Peter Weis (23-02-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 23-02-06 21:54

Kent Glerup wrote:

> Jeg kan da sagtens selv blive irriteret over folk som sænker trafikken
> en smule. Det driver mig bare ikke til hasarderet kørsel.
> Hvis man selv (som jeg) har en tendens til at være nærmere 100 end 80
> hvor det tilladte er 80, skal man huske på at det er én selv som er på
> den forkerte side af loven, IKKE ham der kører 70.

akklamation!

mvh
Peter

Per Henneberg Kriste~ (24-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 24-02-06 20:16


"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:8d1sv1pk12ojpc1vf7no6696litbr3tgdv@4ax.com...
>
>>Det er ikke ulovligt, men kun hensynsløst.
>
> Jeg ville personligt bruge ordet "irriterende" i stedet for
> "hensynsløst".

Jeg ville bruge ordet psykopatisk i stedet - en manglende evne til at finde
ud af hvad 99 ud af 100 andre trafikanter føler.

Man kan sagtens køre rundt på vejene og genere andre mest muligt. Der er
tydeligvis nogen her som er danmarksmester i det.

Den slags burde holde sig til veterantog :)

--
Per, Esbjerg



Anders Majland (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 21-02-06 18:55

> der er som oftest 5 til 10 % misvisning, så de reelt kører 90-95..

> Betyder den lille afvigelse overhovedet noget, med de afstande der er i
> Danmark?

Ja for trafikflowet - det er lidt belastende mentalt når man indhenter end
der kører lidt under 80 (efter sit speedometer) så den reelle hastighed er
under 70km/t. Det oplever jeg temmeligt ofte på A13.

På strækningen odden->holbæk idag indhentede færgetrækket også 2 af dem og
det giver "uro" i geledderne og gør at hastigheden bagude kommer væsenligt
længere ned.

Det er ikke fordi jeg kører meget for stærkt, men jeg plejer at følge med
eller ligge at ligge på den gale side af hastighedsgrænsen da min erfaring
er at langt de fleste så nøjes med at følge med istedet for at overhale.
Idag passerede jeg også 2 fotofælder på vej herover uden at de giver
billeder (Feldballe og Ebbelykke)



Jørgen Flainard (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 21-02-06 18:23


"Hans-Henrik Andresen" <hhandresen@gmail---remove---.com> skrev i en
meddelelse news:43fb30b1$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hvor langt skulle du køre før du fik den økonomi ?
> fra dag 1 eller ???
>
> Hvilken hastighed på motorvejen kørte du ?
>
> Dvs. det mest økonomiske er 70-80 km/t på lange jyske hovedveje (gerne
> bag en lastbil)

Den har altid ligget mellem de 18 og de 20 - som regel omkring 20.

På motorvejen kørte jeg det tilladte +/- nogle stykker. Men 130 indtil jeg
ramte 110 km zone.

Men generelt har jeg ikke haft noget at udsætte på brændstofforbruget i den.
Men jeg foretrækker dog de krogede biveje, hvor der ingen lastbiler er, med
de nedbremsninger og accelerationer det så giver




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408608
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste