/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Forsikringspriser - kan det nu også passe ~
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 18-02-06 23:52

Jeg læste lige at Alka har beregnet at "unge billiste" er en dyr
fornøjelse:

"Unge bilister koster i gennemsnit 114 kroner, hver gang de betaler 100
kroner i forsikring." (beregnet i forbindelse med et
trafiksikkerhedskursus)

HVIS det er sandt er det ikke så mærkeligt de tager så mange penge for
en forsikring. Jeg så nu hellere at de lavede en ordning hvor prisen
var lidt lavere og til gengæld steg markant ved første skade - eller
evt. med en stor bonus efter 2-3 år uden skader (10-20000kr).

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report



 
 
alexbo (19-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-02-06 00:16


"Henrik Stidsen" skrev

> HVIS det er sandt er det ikke så mærkeligt de tager så mange penge for en
> forsikring. Jeg så nu hellere at de lavede en ordning hvor prisen var lidt
> lavere og til gengæld steg markant ved første skade - eller evt. med en
> stor bonus efter 2-3 år uden skader (10-20000kr).

Hvor skal de 10- 20.000 kr komme fra.
Mener du de skal sætte priserne op, for senere at kunne udbetale bonus til
de skadefri?

mvh
Alex Christensen




Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 01:00

It happens that alexbo formulated :
>> HVIS det er sandt er det ikke så mærkeligt de tager så mange penge for en
>> forsikring. Jeg så nu hellere at de lavede en ordning hvor prisen var lidt
>> lavere og til gengæld steg markant ved første skade - eller evt. med en
>> stor bonus efter 2-3 år uden skader (10-20000kr).

> Hvor skal de 10- 20.000 kr komme fra.

Fra de ekstra penge de indkradser fra dem der kører som idioter - og
fra de penge de sparer ved at flere kører skadefrit.

Hvis du siger til en ung fyr at han får 15.000kr om 3 år hvis han kører
skadefrit så tror jeg på de fleste vil gøre en stor indsats for at opnå
udbetalingen - og mon ikke det kan spare penge ?

Hvilket selskab var det iøvrigt der snakkede om blackbokse i biler ?

> Mener du de skal sætte priserne op, for senere at kunne udbetale bonus til
> de skadefri?

For dem der har skade efter skade - meget gerne. For dem der kører som
idioter - meget gerne. For dem der konstant er til fare for andre -
meget gerne. De må for min skyld gerne sætte en "black box" i min bil -
hvis de "betaler" for det i form af en mærkbart billigere forsikring.

Jeg mener i det hele taget forsikringerne beregner deres priser
fuldstændig vanvittigt. Men okay, jeg bliver også straffet voldsomt for
at 18 årige Brian smadrer 5 biler på 3 år...

Så kort fortalt - dem der koster pengene skal betale, dem der kører
pænt skal belønnes for det. Dem der koster mere end de betaler må bøde
for det - jeg gider ikke betale fordi andre folk ikke er modne nok til
at køre i en bil.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report



alexbo (19-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-02-06 01:23


"Henrik Stidsen" skrev

> Hvis du siger til en ung fyr at han får 15.000kr om 3 år hvis han kører
> skadefrit så tror jeg på de fleste vil gøre en stor indsats for at opnå
> udbetalingen - og mon ikke det kan spare penge ?
Tror du det er anderledes end nu hvor præmien falder for hvert skadefrit år?

> For dem der har skade efter skade - meget gerne.
Det er sådan det fungerer nu, for hver skade stiger præmien.

> Jeg mener i det hele taget forsikringerne beregner deres priser
> fuldstændig vanvittigt.
Vanvittigt og vanvittigt, din eget indlæg fortæller at unge betaler for
lidt, det er selvfølgelig forkert over for de andre forsikringstagere, men
ligefrem vanvittigt vil jeg ikke kalde det.

> Så kort fortalt - dem der koster pengene skal betale, dem der kører pænt
> skal belønnes for det.
Det er jo også sådan præmierne beregnes nu.

mvh
Alex Christensen




Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 13:53

alexbo submitted this idea :
>> Hvis du siger til en ung fyr at han får 15.000kr om 3 år hvis han kører
>> skadefrit så tror jeg på de fleste vil gøre en stor indsats for at opnå
>> udbetalingen - og mon ikke det kan spare penge ?

> Tror du det er anderledes end nu hvor præmien falder for hvert skadefrit år?

Hvert år ? der går 2-3 år før min falder første gang... De vil gerne
lige have bilens værdi indbetalt før de begynder at sænke prisen...

>> For dem der har skade efter skade - meget gerne.

> Det er sådan det fungerer nu, for hver skade stiger præmien.

Åbenbart ikke nok...

>> Jeg mener i det hele taget forsikringerne beregner deres priser
>> fuldstændig vanvittigt.

> Vanvittigt og vanvittigt, din eget indlæg fortæller at unge betaler for
> lidt, det er selvfølgelig forkert over for de andre forsikringstagere, men
> ligefrem vanvittigt vil jeg ikke kalde det.

Hvis forsikringerne skal være så solidariske som de giver udtryk for,
hvorfor kan en på 50 så få forsikret sin første bil markant billigere
end jeg kan ?

>> Så kort fortalt - dem der koster pengene skal betale, dem der kører pænt
>> skal belønnes for det.

> Det er jo også sådan præmierne beregnes nu.

Så når jeg har kørt skadefrit i et antal år så får jeg en bonus fordi
jeg har betalt for meget ? hvilket selskab er du i ?

Problemet er nok nærmere at de ikke kan/vil skelne mellem dem der kører
pænt og dem der ræser rundt uden evner - og det koster penge.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers



alexbo (19-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-02-06 15:42


"Henrik Stidsen" skrev

> Problemet er nok nærmere at de ikke kan/vil skelne mellem dem der kører
> pænt og dem der ræser rundt uden evner - og det koster penge.

Jamen det er jo netop denne skelnen, der gør at een på 50 får det billigere
end een på 20.

Jeg formoder du forstår at forsikrings-ideen er at dem der ikke har skader
betaler for dem der har.
Erstatninger til de hvis hus brænder bliver betalt af dem hvis hus ikke
brænder.
Det samme gælder bilforsikringer, der har man bare delt forsikringstagerne
op i grupper.
Det gør man også med livsforsikringer, en dykker betaler mere end en EDb
mand, man venter ikke til dykkeren er død, med at sætte præmien op.
Unge mænd har større risiko for skader og betaler derfor mere, så enkelt er
det.

mvh
Alex Christensen



Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 20:14

alexbo formulated on søndag :
>> Problemet er nok nærmere at de ikke kan/vil skelne mellem dem der kører
>> pænt og dem der ræser rundt uden evner - og det koster penge.

> Jamen det er jo netop denne skelnen, der gør at een på 50 får det billigere
> end een på 20.

Og hvad gør at en på 50 er en bedre billist end en på 23 når begge to
køber deres første bil ?

Jeg har da set masser af "gamle" billister der kører langt værre end
mange unge mennesker. F.eks. en jeg kørte bag ved på et tidspunkt, han
kørte 100-120 på en landevej, fulgte venstre-linien gennem en
spærreflade og slingrede så meget at jeg ville have ringet til PO hvis
ikke jeg kendte ham og vidste han var ædru...

Han har haft bil i mange år og betaler sandsynligvis 1/3 af hvad jeg
skal betale - på trods af han kører farligere end jeg gør - hvor er
rimeligheden i det ?

Der findes tre slags løgn - sort, hvid og statistik.
Forsikringsselskaberne er ivrige brugere af sidstenævnte.

> Jeg formoder du forstår at forsikrings-ideen er at dem der ikke har skader
> betaler for dem der har.

Det ved jeg.

> Det samme gælder bilforsikringer, der har man bare delt forsikringstagerne op
> i grupper.
> Det gør man også med livsforsikringer, en dykker betaler mere end en EDb
> mand, man venter ikke til dykkeren er død, med at sætte præmien op.
> Unge mænd har større risiko for skader og betaler derfor mere, så enkelt er
> det.

En dykker udsætter sig for nogle farer som en kontornusser ikke gør -
derfor er det dyrere, risikoen er større.

Unge billister er langt fra ligeså homogen en gruppe som
erhvervsdykkere - der er så stor forskel på hvordan unge billister
opfører sig i trafikken. Jeg er lidt træt af at blive opfattet som en
fartbølle uden kontrol over min kørsel bare fordi jeg er under 30.

Jeg ved godt det vil være svært at gøre, men jeg mener alligevel at der
bør bruges nogen bedre kriterier til at bedømme risikoen for uheld.
Alder og hvor længe man har *ejet* en bil er IMHO alt for lidt. Jeg har
kørt bil jævnligt siden jeg fik kørekort - det var forsikringen
ligeglad med (kan endda dokumentere flere tusinde kilometer via
skattefradrag) men hvis jeg havde kørt i en firmabil, f.eks.
håndværker, så havde det haft betydning.

Er der nogen der kender til statistikker for hvor mange kilometer der
er kørt før den første skade sker hos nye bilejere ? Eller hvor
skaderne sker ? (landevej, bykørsel, motorvej osv)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report



alexbo (19-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-02-06 20:34


"Henrik Stidsen" skrev

> Og hvad gør at en på 50 er en bedre billist end en på 23 når begge to
> køber deres første bil ?
Han tror ikke han er verdenmester fra dag 1.

> Jeg har da set masser af "gamle" billister der kører langt værre end mange
> unge mennesker.
Ja og mange "unge" kører godt, men på en eller anden
måde laver de en masse skader.

> Der findes tre slags løgn - sort, hvid og statistik.
> Forsikringsselskaberne er ivrige brugere af sidstenævnte
Ja kan man ikke lide tallene er de nok løgn.

> Jeg ved godt det vil være svært at gøre, men jeg mener alligevel at der
> bør bruges nogen bedre kriterier til at bedømme risikoen for uheld.
Har du nogle gode forslag vil forsikringsselskaberne sikkert gerne høre om
det.
De får jo dækket deres udgifter under alle omstændigheder, så kan man finde
et mere retfærdigt system, bliver det da indført.

mvh
Alex Christensen




Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 22:37

It happens that alexbo formulated :
>> Og hvad gør at en på 50 er en bedre billist end en på 23 når begge to
>> køber deres første bil ?

> Han tror ikke han er verdenmester fra dag 1.

Det gør jeg heller ikke - og hvordan kan de vide han ikke gør det ? han
har ingen erfaring (som forsikringen vil godtage) og han har ikke ejet
en bil før.

>> Jeg har da set masser af "gamle" billister der kører langt værre end mange
>> unge mennesker.

> Ja og mange "unge" kører godt, men på en eller anden
> måde laver de en masse skader.

Det er næppe de samme unge der kører godt og som laver mange skader...

>> Der findes tre slags løgn - sort, hvid og statistik.
>> Forsikringsselskaberne er ivrige brugere af sidstenævnte

> Ja kan man ikke lide tallene er de nok løgn.

Det var ikke det jeg sagde. Jeg mener blot at de fokuserer på den del
af statistikken der giver dem mulighed for at presse prisen mest muligt
op - den del der giver mulighed for at give mere fair priser ignorerer
de.

>> Jeg ved godt det vil være svært at gøre, men jeg mener alligevel at der
>> bør bruges nogen bedre kriterier til at bedømme risikoen for uheld.

> Har du nogle gode forslag vil forsikringsselskaberne sikkert gerne høre om
> det.
> De får jo dækket deres udgifter under alle omstændigheder, så kan man finde
> et mere retfærdigt system, bliver det da indført.

Det vil de sikkert - så kan deres makulator komme i drift :)

F.eks. ideen om at give en mærkbar bonus hvis en billist kører
skadefrit i de første 2-3 år. 2-3 år uden skade beviser at vi ikke har
at gøre med en dødsforagtende ung brian uden styr på køretøjet - det må
kvalificere til billigere præmie (og ikke kun 1-2000kr pr år - for det
er reelt ligegyldigt når vi snakker præmier i 20.000kr klassen).

Så vidt jeg har forstået er det også fuldstændig ligegyldigt hvor mange
kilometer man kører pr år - det er kun dage og måneder der tæller. Det
kunne man jo lave om på - erfaring tæller jo tilsyneladende meget.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report



Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 22:40

Henrik Stidsen used his keyboard to write :
>> Har du nogle gode forslag vil forsikringsselskaberne sikkert gerne høre om
>> det.
>> De får jo dækket deres udgifter under alle omstændigheder, så kan man finde
>> et mere retfærdigt system, bliver det da indført.

Og så glemte jeg da lige en af de vigtige:

Send alle nye billister på et "Respekt for fart" kursus
(www.respekt.dk) - Alkas tal siger at de tjener penge på de billister
der har gennemført kurset pga. et markant fald i skaderne. Det må kunne
betale sig at give sine kunder det kursus så - eller i det mindste
tilskud til det.

Alka giver i forvejen billigere præmie til dem der tager kurset - men
det koster 3400kr så det kan jo være svært at få råd til når man
samtidig skal betale den megadyre forsikringspræmie...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.



alexbo (19-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-02-06 23:35


"Henrik Stidsen" skrev

> Det var ikke det jeg sagde. Jeg mener blot at de fokuserer på den del af
> statistikken der giver dem mulighed for at presse prisen mest muligt

Jamen hvorfor presser de så ikke prisen for ældre bilister, de har jo også
flere penge.
Du nægter totalt at se i øjnene at unge laver mange skader og derfor skal
betale mere i præmie.

>> Det vil de sikkert - så kan deres makulator komme i drift :)
Det er der ingen grund til, hvis du kunne komme med noget fornuftigt.

> F.eks. ideen om at give en mærkbar bonus hvis en billist kører skadefrit i
> de første 2-3 år. 2-3 år uden skade beviser at vi ikke har at gøre med en
> dødsforagtende ung brian uden styr på køretøjet - det må kvalificere til
> billigere præmie (og ikke kun 1-2000kr pr år - for det er reelt
> ligegyldigt når vi snakker præmier i 20.000kr klassen).
Hvis der er nogen der skal have penge tilbage, er der nogen der skal betale
mere,
og det bliver nødt til at være alle, for man kan jo ikke kræve penge af dem
der er kørt galt, for den tid der er gået.

Lad os prøve at sætte tal på.
100 unge betaler hver 20.000 kr. om året 2.000.000 kr.
10 unge laver hver en skade på 200.000 kr. ialt 2.000.000 kr.

Nu vil vi godt give de gode bilister 5.000 kr tilbage hver, 450.000 kr.
Så skal der opkræves 2.450.00 kr.
24.500 til hver, så for at få 5.000 tilbage skal man betale 4.500 mere i
præmie.
Det gør da ikke den ringeste forskel.

> Så vidt jeg har forstået er det også fuldstændig ligegyldigt hvor mange
> kilometer man kører pr år - det er kun dage og måneder der tæller. Det
> kunne man jo lave om på - erfaring tæller jo tilsyneladende meget.

Så prøv at lave et forslag til hvordan man kan få kørte km. ind i
forsikringsbetingelserne,
og hvordan man kontrollerer at der virkelig er kørt de km. der opgives.

mvh
Alex Christensen



Henrik Stidsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-02-06 20:07

After serious thinking alexbo wrote :

> Du nægter totalt at se i øjnene at unge laver mange skader og derfor skal
> betale mere i præmie.

Og du nægter at se i øjnene at det ikke er alle unge der laver skader
hver måned - og at der også er mange ikke-unge der falder i kategorien
dødsbillister. Jeg efterlyser en mere nuanceret bedømmelse af billister
- det er vist ikke dig jeg skal regne med at få den fra...

Hvorfor er det at det altid er "gamle mænd i dyre biler" der kører tæt
på og blinker som et diskotek for derefter at trække indenom ? Jeg har
endnu til gode at opleve unge billister gør det - der står 4-0 til de
gamle ....

> Hvis der er nogen der skal have penge tilbage, er der nogen der skal betale
> mere,
> og det bliver nødt til at være alle, for man kan jo ikke kræve penge af dem
> der er kørt galt, for den tid der er gået.

15.000kr om 3 år - det er en bonus der er til at forstå. Laver du i den
periode en eneste skade ryger hele bonussen. Det er da en trussel der
er til at forstå. I de 3 år betaler du f.eks. 18, 15 og 13 tusind
kroner i præmie. Har du kørt skadefrit i 3 år sættes præmien ned til
~10.000 og falder derefter "normalt".

Jeg tror på at "guleroden" kan få folk til at køre pænere og dermed
lave færre skader. Og forsikringerne har som sådan ikke noget at miste
- de opkræver den høje præmie så de er sikret hvis der sker en skade.

Ideen er iøvrigt en jeg har fået fra en bilforhandler - han sagde at
forsikringsselskaberne ikke gad afprøve det. Han havde foreslået dem
det.

>> Så vidt jeg har forstået er det også fuldstændig ligegyldigt hvor mange
>> kilometer man kører pr år - det er kun dage og måneder der tæller. Det
>> kunne man jo lave om på - erfaring tæller jo tilsyneladende meget.

> Så prøv at lave et forslag til hvordan man kan få kørte km. ind i
> forsikringsbetingelserne, og hvordan man kontrollerer at der virkelig
> er kørt de km. der opgives.

Tjaa, man kunne jo være så fræk at sige at de kilometer du oplyser til
skattefar via selvangivelsen tæller med. Eller måske bare installere
den blackbox jeg har omtalt i andre indlæg :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers



alexbo (20-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-02-06 20:57


"Henrik Stidsen" skrev

> Jeg efterlyser en mere nuanceret bedømmelse af billister
Og jeg efterlyser nogle konkrete forslag og ikke de luftige tanker du kommer
med.

> 15.000kr om 3 år - det er en bonus der er til at forstå. Laver du i den
> periode en eneste skade ryger hele bonussen. Det er da en trussel der er
> til at forstå. I de 3 år betaler du f.eks. 18, 15 og 13 tusind kroner i
> præmie. Har du kørt skadefrit i 3 år sættes præmien ned til ~10.000 og
> falder derefter "normalt".
Jamen så prøv at leve en opstillling med nogle tal, der viser at de mange
unge gode bilister kan få penge tilbage, uden at de selv skal betale dem til
at starte med.

> Jeg tror på at "guleroden" kan få folk til at køre pænere og dermed lave
> færre skader.
Det er også hele ideen med den nuværende bonusordning.
Om så Brian i sin Escort en sen nattetime tænker på denne bonus, er måske
mere tvivlsomt.

> Tjaa, man kunne jo være så fræk at sige at de kilometer du oplyser til
> skattefar via selvangivelsen tæller med. Eller måske bare installere den
> blackbox jeg har omtalt i andre indlæg :)

Opgiver du til skattevæsenet at du har været en tur i Italien, eller om du
kører med bil eller bus til arbejde?
Helt præcist hvordan mener du sådan et blackboxsystem skulle laves, og
hvordan skulle det kontrolleres i det daglige, hvem der kører med hvis
blackbox eller bil.

Jeg synes dine ideer svæver frit i luften, de lyder tiltalende men er uden
indhold.

mvh
Alex Christensen



Henrik Stidsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-02-06 22:55

alexbo formulated on mandag :
>> Jeg efterlyser en mere nuanceret bedømmelse af billister

> Og jeg efterlyser nogle konkrete forslag og ikke de luftige tanker du kommer
> med.

Hvor konkret skal det være ? skal jeg aflevere detaljeret regnskab ?
betaler du revisoren og advokaten ?

>> 15.000kr om 3 år - det er en bonus der er til at forstå. Laver du i den
>> periode en eneste skade ryger hele bonussen. Det er da en trussel der er
>> til at forstå. I de 3 år betaler du f.eks. 18, 15 og 13 tusind kroner i
>> præmie. Har du kørt skadefrit i 3 år sættes præmien ned til ~10.000 og
>> falder derefter "normalt".

> Jamen så prøv at leve en opstillling med nogle tal, der viser at de mange
> unge gode bilister kan få penge tilbage, uden at de selv skal betale dem til
> at starte med.

Uden ? de skal da netop betale dem, det er jo det der er hele ideen i
det...

>> Jeg tror på at "guleroden" kan få folk til at køre pænere og dermed lave
>> færre skader.

> Det er også hele ideen med den nuværende bonusordning.
> Om så Brian i sin Escort en sen nattetime tænker på denne bonus, er måske
> mere tvivlsomt.

Men hvor mange nye billister er omfattet af en bonusordning ? jeg er
ikke i hvert fald.

Og hvis Brian ikke tænker over sin bonus og mister den - ja så er det
jo bare ærgeligt for ham. Så tænker han jo nok heller ikke over værdien
af hans bil, hans passagerer og dem han kører ind i (og så er bedre han
holder hjemme i garagen end kører på vejen).

>> Tjaa, man kunne jo være så fræk at sige at de kilometer du oplyser til
>> skattefar via selvangivelsen tæller med. Eller måske bare installere den
>> blackbox jeg har omtalt i andre indlæg :)

> Opgiver du til skattevæsenet at du har været en tur i Italien, eller om du
> kører med bil eller bus til arbejde?

Nej - men så må man jo finde andre metoder til at registrere det. Det
var blot et forslag til hvordan man *kunne* gøre det.

> Helt præcist hvordan mener du sådan et blackboxsystem skulle laves, og
> hvordan skulle det kontrolleres i det daglige, hvem der kører med hvis
> blackbox eller bil.

En GPS modtager monteret i bilen med en personlig kode - de detektiver
forsikringsselskaberne allerede har i sving skulle nok kunne afsløre
formodede svindlere. Man kunne f.eks. bruge fingeraftrykslæsere til
koden.

> Jeg synes dine ideer svæver frit i luften, de lyder tiltalende men er uden
> indhold.

I det mindste har jeg forslag - du afviser dem uden konkrete
forklaringer.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.



Michael Peen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Michael Peen


Dato : 20-02-06 23:57


Selvfølgelig køre unge ikke som ældre så det er meningsløst at i skændes om
et faktum, men det er rigtigt at en 40-årig ny bilist kan køre tåbeligt.
jeg havde selv en del skader som helt ny bilist på 18. og jeg laver stadig
små parkeringsskader som jeg ikke er stolt af men jeg ved godt at det er en
lorte position at være i når nu man har købt en dyr slæde og ikke har tænkt
på de økonomiske konsekvenser af sin invistering.


Michael

T350
XJ 750
Mondeo
Amazon
142
Corolla
Carina
Carina
323
T4
T4
145
nu WV TDI scyncro



Henrik Stidsen (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 21-02-06 18:31

Michael Peen submitted this idea :
> Selvfølgelig køre unge ikke som ældre så det er meningsløst at i skændes om
> et faktum, men det er rigtigt at en 40-årig ny bilist kan køre tåbeligt.
> jeg havde selv en del skader som helt ny bilist på 18. og jeg laver stadig
> små parkeringsskader som jeg ikke er stolt af men jeg ved godt at det er en
> lorte position at være i når nu man har købt en dyr slæde og ikke har tænkt
> på de økonomiske konsekvenser af sin invistering.

Så det du siger er at 40 årige kører dårligt og laver skader ofte ?
altså præcis det samme som forsikringsselskaberne siger 18 årige gør ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers



Jan W Nielsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-02-06 00:30

> Jeg så nu hellere at de lavede en ordning hvor prisen var lidt lavere og
> til gengæld steg markant ved første skade

Hvad så når forsikringstager bare skifter selskab efter første skade..?

--
/Jan W Nielsen



Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 00:50

It happens that Jan W Nielsen formulated :
>> Jeg så nu hellere at de lavede en ordning hvor prisen var lidt lavere og
>> til gengæld steg markant ved første skade

> Hvad så når forsikringstager bare skifter selskab efter første skade..?

Så udveksler de oplysninger selskaberne imellem - eller nægter at
udbetale når deres detektiver opdager at vedkommende har løjet om
antallet af tidligere skader.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report



Ukendt (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-06 01:13


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.98327d62ef662fb0.34878@news.hs235.dk...
> It happens that Jan W Nielsen formulated :
>>> Jeg så nu hellere at de lavede en ordning hvor prisen var lidt lavere og
>>> til gengæld steg markant ved første skade
>
>> Hvad så når forsikringstager bare skifter selskab efter første skade..?
>
> Så udveksler de oplysninger selskaberne imellem - eller nægter at udbetale
> når deres detektiver opdager at vedkommende har løjet om antallet af
> tidligere skader.

Det er nu ikke mit indtryg at selskaberne udveksler oplysninger, men mere at
man skriver under på tro og love

--
Tom



Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 01:35

It happens that Tom formulated :
>> Så udveksler de oplysninger selskaberne imellem - eller nægter at udbetale
>> når deres detektiver opdager at vedkommende har løjet om antallet af
>> tidligere skader.

> Det er nu ikke mit indtryg at selskaberne udveksler oplysninger, men mere at
> man skriver under på tro og love

Det kunne de jo så gøre - for min skyld måtte de gerne hvis jeg kan
slippe med billigere forsikring hvis jeg ikke laver skader.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams



Basil (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 19-02-06 07:07

Henrik Stidsen skrev d. 19-02-2006 i meddelelse
<mn.985f7d62fe0f6f62.34878@news.hs235.dk>:
> It happens that Tom formulated :
>>> Så udveksler de oplysninger selskaberne imellem - eller nægter at udbetale
>>> når deres detektiver opdager at vedkommende har løjet om antallet af
>>> tidligere skader.

>> Det er nu ikke mit indtryg at selskaberne udveksler oplysninger, men mere
>> at man skriver under på tro og love

> Det kunne de jo så gøre - for min skyld måtte de gerne hvis jeg kan slippe
> med billigere forsikring hvis jeg ikke laver skader.

Jeg tror vi skal starte et andet sted, nemlig med at lære børn (og unge
og voksne) om at respektere ting, specielt andres ting, og deres liv
(også).
Hvor mange reparerer selv noget i dag, hvis det er gået i stykker ?
Hvor mange har en ide om hvordan ting fungerer ?
Umulige spørgsmål, men svaret er helt sikkert betydeligt færre end for
10-20-30 år siden.
Ved at selv at pille med tingene, får man et forhold til dem, og en ide
om at andre måske også har et forhold til deres ting.

En af de lærlinge vi har på mit job (maskinfabrik) kører hans bil til
mekanikeren når den er i stykker (brugt Fransk bil, det er den tit).
Hvad lærer det ham, ud over at det koster ?
Mange af de fejl han beskriver, er sådan noget som ham og hans far
burde ligge hjemme på kantstenen og skrue på, men nixen-bixen.
De timer han direkte bruger på bilen ville komme 10-fold tilbage som
respekt for den, og andres, hvis han rent faktisk brugte nogen timer på
den (ud over at hænge store grimme aluhjul på den).
Bare mine 5 øre
Kai



Per Beer Hansen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 19-02-06 10:30

Basil wrote:
>
> En af de lærlinge vi har på mit job (maskinfabrik) kører hans bil til
> mekanikeren når den er i stykker (brugt Fransk bil, det er den tit).
> Hvad lærer det ham, ud over at det koster ?
>

Jeg kender en, som har det stort set på samme måde.
Han er dog ikke lærling.
Han fik ordnet sit topstykke, på sin ?93 Escort 1,8i 16V, for ca. 2 år siden
for den nette sum af ca. 18000,-
Sidste år ofrede han 35000+ på rustarbejde og special lakering, samt vel.
ca. 8-10000,- til nye brede dæk/fælge samt syn.
Her for nyligt var han på vej til Helsingør, da bilen fik en mærkelig lyd og
han fortsatte bare derudaf.
Til sidst stoppede bilen dog af sig selv og han fik den fragtet hjem.
Jeg hev tppen af for ham, for at bedømme skaderne.
Det viser sig, at toppakningen var gået og at han derfor "kun" havde kørt
den tør for vand.
Så nu skal han have en ny maskine i.
Han kan/vil ikke lave noget af det selv, så han må betale sig fra det hele.
Han har ingen "respekt" for bilen, da det ikke er hans "blod, sved og tårer"
der ligger i den, "kun" hans penge.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Ukendt (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-06 10:39


"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
news:mn.99aa7d629f6bcda1.41521@SPAMstarmail.co.za...

> En af de lærlinge vi har på mit job (maskinfabrik) kører hans bil til
> mekanikeren når den er i stykker (brugt Fransk bil, det er den tit).
> Hvad lærer det ham, ud over at det koster ?

hehe, min fætter der HAR passeret de 30 år og er udlært automekaniker, han
laver da sin egen bil men når hans mor og fars biler fejler noget så rører
han dem overhovedet ikke.
(Han bor stadig hjemme)

--
Tom



jan@stevns.net (19-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-02-06 11:01

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>hehe, min fætter der HAR passeret de 30 år og er udlært automekaniker, han
>laver da sin egen bil men når hans mor og fars biler fejler noget så rører
>han dem overhovedet ikke.
>(Han bor stadig hjemme)

slet ikke helt dumt .... man bliver jo hurtigt forlovet med lortet

se bare mig - jeg gi'r fruentimmeren en fin Scorpio - og hvad laver
jeg så, medens hun, ungerne og nogle af hundene fiser landet rundt til
udstillinger ??

Ligger på et køligt garagegulv, en lørdag aften og skifter kardan ;(

Ok - hellere det, end sidde og sove i en udstillingshal
http://www.froerup.dk/jan/forsid1.jpg



--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Ukendt (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-06 14:48


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:29ggv1trqf9mada997di2hppruflmk1o0v@dtext.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
>>hehe, min fætter der HAR passeret de 30 år og er udlært automekaniker, han
>>laver da sin egen bil men når hans mor og fars biler fejler noget så rører
>>han dem overhovedet ikke.
>>(Han bor stadig hjemme)
>
> slet ikke helt dumt .... man bliver jo hurtigt forlovet med lortet
>
> se bare mig - jeg gi'r fruentimmeren en fin Scorpio - og hvad laver
> jeg så, medens hun, ungerne og nogle af hundene fiser landet rundt til
> udstillinger ??
>
> Ligger på et køligt garagegulv, en lørdag aften og skifter kardan ;(
>
> Ok - hellere det, end sidde og sove i en udstillingshal
> http://www.froerup.dk/jan/forsid1.jpg

hehe var der da slet ingen piger du kunne kigge på, ved disse udstillinger?


--
Tom



jan@stevns.net (19-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-02-06 19:38

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>hehe var der da slet ingen piger du kunne kigge på, ved disse udstillinger?
>

masser - men jeg var ganske enkelt død-træk - og følte mig som en pose
møg.

Alt var gået skævt om morgenen og de havde opgivet at komme til
udstillingen - bilen manglede strøm, og jeg ved ikke hvad - så jeg
måtte lige klare det også ..... som om vi ikke havde nok at se til i
forvejen med den sag om lejemålet


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Hans L. Jørgensen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 19-02-06 14:54


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:29ggv1trqf9mada997di2hppruflmk1o0v@dtext.news.tele.dk...
>
> se bare mig - jeg gi'r fruentimmeren en fin Scorpio - og hvad laver
> jeg så, medens hun, ungerne og nogle af hundene fiser landet rundt til
> udstillinger ??
>
Det kommer snigende om natten som en listetyv, man bliver afhængig Jan.

> Ligger på et køligt garagegulv, en lørdag aften og skifter kardan ;(
>
Du ku' satme da du lavede værkstedet have lagt varme i gulvet Hmm - så
havde du jo bare ligget og faldet i søvn derude ;-/

> Ok - hellere det, end sidde og sove i en udstillingshal
> http://www.froerup.dk/jan/forsid1.jpg
>

Enig..


MVH Hans



Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 13:59

Basil explained on 19-02-2006 :
> Jeg tror vi skal starte et andet sted, nemlig med at lære børn (og unge og
> voksne) om at respektere ting, specielt andres ting, og deres liv (også).

Og det virker kan vi jo se. Kurset "Respekt for fart" har betydet at
Alka tjener penge på at forsikre dem der har deltaget - selvom de
sænker prisen.

> Hvor mange reparerer selv noget i dag, hvis det er gået i stykker ?

Dem der kan gør nok - og dem der har muligheden for det. Jeg gider ikke
ligge ude på parkeringspladsen og skrue på bilen - jeg aner heller ikke
hvor jeg skal skrue så....

> Ved at selv at pille med tingene, får man et forhold til dem, og en ide om at
> andre måske også har et forhold til deres ting.

Og hvad hjælper det så ? jeg ved da godt at folk er glade for deres
biler, jeg er da også glad for min - og jeg ved godt hvad den koster,
derfor "accepterer" jeg (under protest kan i høre) at betale
18.000kr/år for at få en forsikring (der kun dækker 75% ved
totalskade!)

> En af de lærlinge vi har på mit job (maskinfabrik) kører hans bil til
> mekanikeren når den er i stykker (brugt Fransk bil, det er den tit).
> Hvad lærer det ham, ud over at det koster ?

Det lærer ham at hans bil er dyr - og dyre ting, dem passer man da på
gør man ikke ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report



KT (19-02-2006)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 19-02-06 07:56


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43f7b805$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> Det er nu ikke mit indtryg at selskaberne udveksler oplysninger, men mere
> at man skriver under på tro og love
>

De har ganske enkelt et fælles ITsystem hvor man udveksler antallet af
'belastende' skader de seneste 5 år - og det er noget man gør HVER gang en
kunde skifter selskab.

Knud



Ukendt (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-06 10:27


"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:43f81685$0$2464$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:43f7b805$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> >
>> Det er nu ikke mit indtryg at selskaberne udveksler oplysninger, men mere
>> at man skriver under på tro og love
>>
>
> De har ganske enkelt et fælles ITsystem hvor man udveksler antallet af
> 'belastende' skader de seneste 5 år - og det er noget man gør HVER gang en
> kunde skifter selskab.

Tja, da jeg skiftede til GF spurgte agenten mig "Hvor mange skader har du
haft?" hvortil jeg svarede "En skade". Hun spurgte så hvad det var for en
skade og hvad den kostede, hvor jeg kunne oplyse hende at det var en
selvantændelse og den kostede vel en 80.000 alt i alt.
Hun sagde så at GF ikke betragtede en brandskade som en skade der flytter
bonustrin og at jeg derfor kunne fortsætte som elitebilist. Så derfor er jeg
i GF
Men alt i alt lød det ikke til at hun hentede noget som helst information
fra mit tidl. selskab.

--
Tom



Jan W Nielsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-02-06 05:49

>> Hvad så når forsikringstager bare skifter selskab efter første skade..?

> Så udveksler de oplysninger selskaberne imellem...

Men det må de jo ikke.

--
/Jan W Nielsen



jan@stevns.net (19-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-02-06 07:50

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Men det må de jo ikke

er du helt 100 på det .... de overfører vist mere end godt er, både
skadeshistorik, og asnncenitet,,,, u name it


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Jan W Nielsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-02-06 11:02

>>Men det må de jo ikke

> er du helt 100 på det ....

Jeg er ved nærmere eftertanke ikke 100 procent sikker - men jeg mener, at du
så skal give dem lov til det....

Anyone..?



jan@stevns.net (19-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-02-06 11:03

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Jeg er ved nærmere eftertanke ikke 100 procent sikker - men jeg mener, at du
>så skal give dem lov til det....

>Anyone..?

du giver dem vist lov til et eller andet, når du indsender en
forsikrings-begæring (eller hva' det nu hedder.



--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Jan W Nielsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-02-06 11:26

> du giver dem vist lov til et eller andet, når du indsender en
> forsikrings-begæring (eller hva' det nu hedder.

Det husker jeg ikke - men jeg er ret sikker på, at der stadig er stramme
restriktioner for, hvilken info de må videregive.

Desuden løser det jo ikke det enkelte selskabs praktiske og økonomiske
problem, når en forsikringstager i givet fald får en meget billig pris, og
derefter laver en dyr skade, og derefter måske skifter selskab...



--
/Jan W Nielsen



Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 14:00

Jan W Nielsen wrote on 19-02-2006 :
> Desuden løser det jo ikke det enkelte selskabs praktiske og økonomiske
> problem, når en forsikringstager i givet fald får en meget billig pris, og
> derefter laver en dyr skade, og derefter måske skifter selskab...

Næ, men det betyder at det bliver umuligt at skifte selskab - hvis du
kommer som 19 årig og vil have en forsikring og selskabet kan se du
lige har kostet et andet selskab 2½ mio fordi du har smadret et par
biler da du skulle blære dig over for kammeraterne så skal du nok ikke
regne med at få en billig forsikring (altså, ikke regne med at det kan
betale sig at skifte)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.



Deaster (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 19-02-06 10:32

Henrik Stidsen skrev:
> It happens that Jan W Nielsen formulated :
>>> Jeg så nu hellere at de lavede en ordning hvor prisen var lidt lavere
>>> og til gengæld steg markant ved første skade
>
>> Hvad så når forsikringstager bare skifter selskab efter første skade..?
>
> Så udveksler de oplysninger selskaberne imellem

Det må selskaberne ikke.

Mvh
Jesper

Per Henneberg Kriste~ (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 19-02-06 10:34


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.95977d62773fe2ee.34878@news.hs235.dk...
> Jeg læste lige at Alka har beregnet at "unge billiste" er en dyr
> fornøjelse:
>
> "Unge bilister koster i gennemsnit 114 kroner, hver gang de betaler 100
> kroner i forsikring." (beregnet i forbindelse med et
> trafiksikkerhedskursus)

Med det virkelig store antal faldende skader, døde og sårede der er i
forbindelse med indførsel af klippekort burde det koste væsentlig mindre at
være forsikret end det gjorde for et år siden.

Er der nogen der har fået væsentlig fald i forsikringsprisen?

Den med at de havde underskud før og overskud i dag holder ikke (hvis der
var nogen der skulle komme med den).


--
Per, Esbjerg



Ukendt (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-06 10:41


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43f83b87$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.95977d62773fe2ee.34878@news.hs235.dk...
>> Jeg læste lige at Alka har beregnet at "unge billiste" er en dyr
>> fornøjelse:
>>
>> "Unge bilister koster i gennemsnit 114 kroner, hver gang de betaler 100
>> kroner i forsikring." (beregnet i forbindelse med et
>> trafiksikkerhedskursus)
>
> Med det virkelig store antal faldende skader, døde og sårede der er i
> forbindelse med indførsel af klippekort burde det koste væsentlig mindre
> at være forsikret end det gjorde for et år siden.
>
> Er der nogen der har fået væsentlig fald i forsikringsprisen?

Os i GF har et meget "fair" system hvor vi hvert år får en bonuscheck for
det vi har betalt for meget. Jeg er da temmelig sikker på at jeg igen i år
skal belemres med en check på over 1000 Kr

--
Tom



jan@stevns.net (19-02-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-02-06 11:02

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Os i GF har et meget "fair" system hvor vi hvert år får en bonuscheck for
>det vi har betalt for meget. Jeg er da temmelig sikker på at jeg igen i år
>skal belemres med en check på over 1000 Kr

har du også en personlig forsikring der ? sådan med hensyn til dit
vandpjaskeri ;)


--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Ukendt (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-06 14:51


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:1fggv1thd7bpebrthhqk16a2e89of5intj@dtext.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
>>Os i GF har et meget "fair" system hvor vi hvert år får en bonuscheck for
>>det vi har betalt for meget. Jeg er da temmelig sikker på at jeg igen i år
>>skal belemres med en check på over 1000 Kr
>
> har du også en personlig forsikring der ? sådan med hensyn til dit
> vandpjaskeri ;)

jow, men jeg får ikke penge tilbage fra denne forsikring hvert år

--
Tom



Per Henneberg Kriste~ (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 19-02-06 11:17


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43f83d31$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Os i GF har et meget "fair" system hvor vi hvert år får en bonuscheck for
> det vi har betalt for meget. Jeg er da temmelig sikker på at jeg igen i år
> skal belemres med en check på over 1000 Kr

Jeg skal have retur for campingvogn og bil ... :)


--
Per, Esbjerg



Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 14:02

After serious thinking Tom wrote :
> Os i GF har et meget "fair" system hvor vi hvert år får en bonuscheck for det
> vi har betalt for meget. Jeg er da temmelig sikker på at jeg igen i år skal
> belemres med en check på over 1000 Kr

Til gengæld vil GF ikke have nye billister som kunde - da jeg sagde at
de skulle konkurere med 20.000/år ville de ikke engang oplyse en
pris...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report



Ukendt (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-02-06 14:57


"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.9b497d624d9ba1e7.34878@news.hs235.dk...
> After serious thinking Tom wrote :
>> Os i GF har et meget "fair" system hvor vi hvert år får en bonuscheck for
>> det vi har betalt for meget. Jeg er da temmelig sikker på at jeg igen i
>> år skal belemres med en check på over 1000 Kr
>
> Til gengæld vil GF ikke have nye billister som kunde - da jeg sagde at de
> skulle konkurere med 20.000/år ville de ikke engang oplyse en pris...

I flg. loven så skal de tilbyde kunderne den lovpligtige ansvarsforsikring
og kan slet ikke nægte dette. Netop da ansvarsforsikringen er lovplogtig, så
er det heller ikke en option for selskaberne kan fravælge.....men de kan så
vælge en urealistisk høj pris.

GF har dog også en gruppe til nye bilister, men det er ikke dem som er deres
målgruppe
GF henvender sig til folk med morfar bil som sjældent eller andrig laver
skader og som kører ordentligt.....

--
Tom



Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 20:17

It happens that Tom formulated :
>> Til gengæld vil GF ikke have nye billister som kunde - da jeg sagde at de
>> skulle konkurere med 20.000/år ville de ikke engang oplyse en pris...

> I flg. loven så skal de tilbyde kunderne den lovpligtige ansvarsforsikring og
> kan slet ikke nægte dette. Netop da ansvarsforsikringen er lovplogtig, så er
> det heller ikke en option for selskaberne kan fravælge.....men de kan så
> vælge en urealistisk høj pris.

Præcis - han ville ikke engang oplyse en pris, sikkert for at undgå at
jeg grinede af ham :) TopDanmark anbefalede mig faktisk at vælge Alka
da jeg nævnte hvad de ville have for forsikring - TopDanmark ville svjh
have omkring 20.000 for ansvarsforsikringen alene! (Tryg ville have
45.000 for ansvar + kasko - det svarer til bilens værdi på knap 3 år)

> GF henvender sig til folk med morfar bil som sjældent eller andrig laver
> skader og som kører ordentligt.....

Ja den gruppe falder min bil vist ikke under...

Men ældre mennesker burde da også have vanvittige forsikringspriser ?
jeg mener, de er jo demente allesammen og aner ikke hvad de laver når
de triller rundt med koblingen trykket halvt ned...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report



Finn Guldmann (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-02-06 21:13

Henrik Stidsen skrev:
> Præcis - han ville ikke engang oplyse en pris, sikkert for at undgå at
> jeg grinede af ham :) TopDanmark anbefalede mig faktisk at vælge Alka da
> jeg nævnte hvad de ville have for forsikring - TopDanmark ville svjh
> have omkring 20.000 for ansvarsforsikringen alene! (Tryg ville have
> 45.000 for ansvar + kasko - det svarer til bilens værdi på knap 3 år)
>
Så er du da heldig. Da jeg spurgte på kasko på nedenfor nævnte, ville
jeg komme til at betale bilen en gang mere for hver 14 md til
forsikringen. Så jeg takkede pænt nej.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Henrik Stidsen (19-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-02-06 22:41

Finn Guldmann wrote :
>> Præcis - han ville ikke engang oplyse en pris, sikkert for at undgå at jeg
>> grinede af ham :) TopDanmark anbefalede mig faktisk at vælge Alka da jeg
>> nævnte hvad de ville have for forsikring - TopDanmark ville svjh have
>> omkring 20.000 for ansvarsforsikringen alene! (Tryg ville have 45.000 for
>> ansvar + kasko - det svarer til bilens værdi på knap 3 år)

> Så er du da heldig. Da jeg spurgte på kasko på nedenfor nævnte, ville jeg
> komme til at betale bilen en gang mere for hver 14 md til forsikringen. Så
> jeg takkede pænt nej.

Ja så kan det dårligt betale sig :)

Kan det have noget at gøre med hvordan bilen har klaret sig i diverse
sikkerhedstest ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report



Finn Guldmann (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-02-06 00:09

Henrik Stidsen skrev:
>> Så er du da heldig. Da jeg spurgte på kasko på nedenfor nævnte, ville
>> jeg komme til at betale bilen en gang mere for hver 14 md til
>> forsikringen. Så jeg takkede pænt nej.
> Ja så kan det dårligt betale sig :)
> Kan det have noget at gøre med hvordan bilen har klaret sig i diverse
> sikkerhedstest ?
>
Med min? Nej, det har at gøre med at jeg kun har givet 8000 kr for den.

Og så er der grænser for hvad jeg vil ofre på den i forsikring.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Henrik Stidsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-02-06 20:09

Finn Guldmann pretended :
>> Kan det have noget at gøre med hvordan bilen har klaret sig i diverse
>> sikkerhedstest ?

> Med min? Nej, det har at gøre med at jeg kun har givet 8000 kr for den.
> Og så er der grænser for hvad jeg vil ofre på den i forsikring.

Tænkte nok det var det - på så billig en bil ville jeg heller ikke ofre
en kasko - men når den koster ½ årsløn så bliver man nød til det,
specielt når banken er involveret i det.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball



Finn Guldmann (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 20-02-06 21:47

Henrik Stidsen skrev:
>>> Kan det have noget at gøre med hvordan bilen har klaret sig i diverse
>>> sikkerhedstest ?
>> Med min? Nej, det har at gøre med at jeg kun har givet 8000 kr for
>> den.
>> Og så er der grænser for hvad jeg vil ofre på den i forsikring.
> Tænkte nok det var det - på så billig en bil ville jeg heller ikke ofre
> en kasko - men når den koster ½ årsløn så bliver man nød til det,
> specielt når banken er involveret i det.
>
For mig vil den grænse nok nærmere ligge ved en månedsløn.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Henrik Stidsen (20-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-02-06 22:55

Finn Guldmann pretended :
>> Tænkte nok det var det - på så billig en bil ville jeg heller ikke ofre en
>> kasko - men når den koster ½ årsløn så bliver man nød til det, specielt når
>> banken er involveret i det.

> For mig vil den grænse nok nærmere ligge ved en månedsløn.

Hmm, tjener du så meget om måneden ? ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel



Finn Guldmann (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-02-06 07:36

Henrik Stidsen skrev:
>>> Tænkte nok det var det - på så billig en bil ville jeg heller ikke
>>> ofre en kasko - men når den koster ½ årsløn så bliver man nød til
>>> det, specielt når banken er involveret i det.
>> For mig vil den grænse nok nærmere ligge ved en månedsløn.
> Hmm, tjener du så meget om måneden ? ;)
>
Lige i øjeblikket går det ikke for godt, men når jeg er ude at køre er
den da ikke noget at klage over.

Men det jeg mente var nu at jeg nok ikke vil "vente" til værdien har
rundet 100.000 til 200.000 før jeg vil ofre kasko.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Brian (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 21-02-06 19:46

Finn Guldmann wrote:

> Men det jeg mente var nu at jeg nok ikke vil "vente" til værdien har
> rundet 100.000 til 200.000 før jeg vil ofre kasko.

Njaa.. 100.000 er nok til den høje ende, men jeg har da tullet rundt
i en bil til en værdi af 50-60.000 uden kasko af den simple årsag
at en kasko nemt koster 20K når man ikke er så gammel i gårde

Dengang boede jeg så også på bøhlandet, så det var ikke det store problem.

/Brian



Finn Guldmann (21-02-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-02-06 21:27

Brian skrev:
>> Men det jeg mente var nu at jeg nok ikke vil "vente" til værdien har
>> rundet 100.000 til 200.000 før jeg vil ofre kasko.
> Njaa.. 100.000 er nok til den høje ende, men jeg har da tullet rundt
> i en bil til en værdi af 50-60.000 uden kasko af den simple årsag
> at en kasko nemt koster 20K når man ikke er så gammel i gårde
>
Der er jo visse fordele der kommer med alderen.

> Dengang boede jeg så også på bøhlandet, så det var ikke det store problem.
>
Det kan da vist kun være på risikoen for p-skader.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

alexbo (19-02-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-02-06 12:03


"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Med det virkelig store antal faldende skader, døde og sårede der er i
> forbindelse med indførsel af klippekort burde det koste væsentlig mindre
> at være forsikret end det gjorde for et år siden.
Tja, klippekortet der blev indført i september 2005, har næppe haft
indflydelse på skadesforløbet i tiden før.

> Den med at de havde underskud før og overskud i dag holder ikke (hvis der
> var nogen der skulle komme med den).
Næh, der er ingen grund til at komme med argumenter over for folk der bare
afviser dem på forhånd, uden begrundelse.

mvh
Alex Christensen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste