Kilerem på Galant??? Evt. att.: Kim Voss :~
Fra : Hjalte

Dato : 18-02-06 19:18

Hej...

Kileremmen på min galant fra 93 er knækket.
Jeg har købt en ny, og prøvet lykken, men det var helt umuligt.

Der sidder sådan en underlig lang skrue man kan skrue på, jeg troede
det ville flytte generatoren, men der skete ikke rigtigt noget.

Nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal skifte den?

MVH.
Hjalte

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-06 21:00

> [...]
>det ville flytte generatoren, men der skete ikke rigtigt noget.
>
>Nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal skifte den?

Jeg kan da prøve, hvis det er en 93-97 model, hvis det er den skrue oppefra
så har du fat i den rigtige, men det kan være nødvendigt at banke på
beslaget for at få generatoren til at rykke sig, det måtte jeg gøre på min
(er ved at skifte tandrem, så den er helt splittet ad).

Du har fået remmen af til klima/servo?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-06 21:08

> [...]
> beslaget for at få generatoren til at rykke sig, det måtte jeg gøre på min
> (er ved at skifte tandrem, så den er helt splittet ad).

HOV !! det skal lige siges at min en en 2.0 V6 24V ved ikke om generatoren
sidder på samme måde på de andre modeller, du skriver jo intet om hvilken
motor du har i din..

Mvh
Morten

Fra : alexbo

Dato : 18-02-06 22:49

"Hjalte" skrev

Der sidder sådan en underlig lang skrue man kan skrue på, jeg troede
det ville flytte generatoren, men der skete ikke rigtigt noget.

Du mangler at løsne beslaget, en bolt på tværs skal løsnes før man kan
justere.
Den lange skrue trækker generatorbeslaget i en lang udskæring i justerarmen,
men beslaget er spændt fast.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hjalte

Dato : 19-02-06 01:56

Jeg har stået og skruet frem og tilbage på de skruer, men der sker
ikke noget.
Jeg ville tro at man skulle stramme den på tværs og så skrue den på
den lange...

Men har jeg forstået det rigtigt, at det ihvertfald er dem jeg skal
lege med?

Den gamle kile-rem knækkede og faldt af.

Fra : alexbo

Dato : 19-02-06 11:43

"Hjalte" skrev

>Jeg ville tro at man skulle stramme den på tværs og så skrue den på
den lange...

Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvorfor du mener at man skal spænde noget
fast for at flytte det.

Generatoren er hængslet med en bolt i den ene ende, den bolt skal løsnes for
at generatoren kan vippe.
I den anden ende er der et beslag der holder generatoren fast i en lang
udskæring hvor den kan glide, for at justere remmen.
På mange biler løsner man bolten og flytter generatoren med håndkraft.
På din er anbragt en lang bolt så man kan skrue generatoren frem eller
tilbage, det giver en mere sikker justering.
Hvis man kigger lidt på det og tænker sig om, skulle det være til at se
meningen med det hele.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-02-06 03:40

Hej!

Hjalte wrote:

> Kileremmen på min galant fra 93 er knækket.

Det var da ærgeligt, men hvorfor vedrører det mig? Jeg kørte da Escort sidst jeg
undersøgte sagen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mere FireFly? Så udfyld din Browncoat-profil nu!

http://www.fireflyseason2.com/