Hvor meget må jeg trække?
Fra : Karina

Dato : 17-02-06 21:39

Hej

Har netop fået en "ny" gammel Seat Cordoba 1,4 clx fra 1995.
Hvad må sådan en trække hvis den får træk på?
Nogle der har erfaringer med ovenstående bil, de vil dele?

Karina

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-06 22:59

"Karina" <karina@karina.dk> skrev i en meddelelse

> Hej

Sammas :)

> Har netop fået en "ny" gammel Seat Cordoba 1,4 clx fra 1995.
> Hvad må sådan en trække hvis den får træk på?

1.000 kg:
www.campingferie.dk/h21_biler/s/hvad_maa_bilen_traekke.asp

> Nogle der har erfaringer med ovenstående bil, de vil dele?

Du drømmer ikke om, hvad en sænket undervogn og et par 17"
gør ved din bil !

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:00

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du drømmer ikke om, hvad en sænket undervogn og et par 17"
> gør ved din bil !

Et ukomfortabelt bræt at køre i..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-06 23:02

> Et ukomfortabelt bræt at køre i..?

Nope - en flot vogn. Jeg så en dag een hos Storgaard i Bramming.
Nice :)

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:04

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nope - en flot vogn. Jeg så en dag een hos Storgaard i Bramming.
> Nice :)

Flot ja, komfortabel nej.

Spørg min kone, hun var ikke begejstret efter jeg sænkede hendes Clio 1.6SI.

Jeg vil give hende ret. Efter "kuren" blev den hård som et bræt, men nice,
ja...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-06 23:13

> [...]
> 1.6SI.
> Jeg vil give hende ret. Efter "kuren" blev den hård som et bræt, men nice,

Man må lide for skønheden

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:16

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man må lide for skønheden

Jeg har gjort det lige siden..

Bortset fra det, så kørte og kører den efter "kuren" som en go-kart.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-06 23:19

> Jeg har gjort det lige siden..

LOL

> Bortset fra det, så kørte og kører den efter "kuren" som en go-kart.

Tror jeg gerne - tyngdepunktet må være ret lavt på sån een...

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:23

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tror jeg gerne - tyngdepunktet må være ret lavt på sån een...

Kunne godt tænke mig en dag, blot for morskabens skyld at prøve en 172
Hk´s...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-06 23:28

> Kunne godt tænke mig en dag, blot for morskabens skyld at prøve en 172
> Hk´s...

Ikke så beskeden - Clio V6 :)

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:30

KLIP

> Ikke så beskeden - Clio V6 :)

Det ved du jo, jeg er......men den er nok betragtelig sværere så´en lige
at rende ind i på alfarvej..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-06 23:31

> Det ved du jo, jeg er......men den er nok betragtelig sværere så´en
> lige at rende ind i på alfarvej..;)

Jep - også i DK. Mener kun der er 2...

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:32

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep - også i DK. Mener kun der er 2...

Ham avismanden havde vist en.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-06 23:33

> Ham avismanden havde vist en.

Carsten Ree? - det var en Lupo 3L

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:37

KLIP

> Carsten Ree? - det var en Lupo 3L

Sikker..?...ellers er der en her billigt til salg:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=280500408&page=3

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 18-02-06 07:15

> Sikker..?

Ja, jeg vendte
en dag min bil i hans indkørsel netop som han skulle ud at kre...

Damm den er dyr - på www.mobile.de starter priserne ved 18-20.000 euro !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-06 23:49

"Mogens..." skriver:

> Tror jeg gerne - tyngdepunktet må være ret lavt på sån een...

Konen eller ?????

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-02-06 23:19

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev

> [...]
1.6SI.

> Jeg vil give hende ret. Efter "kuren" blev den hård som et bræt, men nice,

Jeg har aldrig helt fattet det med en sænket undervogn, men det er nok fordi
jeg ofte færdes steder hvor stor frihøjde er påkrævet.

I øvrigt har Jan at stevns på hjemmesiden demonstreret en meget billig måde
at sænke undervognen på en Rekord

http://www.dkfritidbil.dk/spas/stafet1/index.htm

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:25

KLIP

> 1.6SI.

> Jeg har aldrig helt fattet det med en sænket undervogn, men det er nok
> fordi
> jeg ofte færdes steder hvor stor frihøjde er påkrævet.

I bund og grund vil jeg give dig ret, men det li´som med rævehale i
forruden, nogen har det og andre kan ikke døje det...

> I øvrigt har Jan at stevns på hjemmesiden demonstreret en meget billig
> måde
> at sænke undervognen på en Rekord

Uhadadada ... den springer jeg skutte på, for det giver da bare en masse
stålorme i potten..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-02-06 23:34

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev

> I bund og grund vil jeg give dig ret, men det li´som med rævehale i
> forruden, nogen har det og andre kan ikke døje det...

I forruden?

Hænger terningerne så i antennen?

> Uhadadada ... den springer jeg skutte på, for det giver da bare en masse
> stålorme i potten..)))

Bare rolig de kommer uanset belæsning, faktisk blev jeg så glad over at se
at nogen har skærmkanter der er dårligere end mine.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:38

KLIP

> Bare rolig de kommer uanset belæsning, faktisk blev jeg så glad over at se
> at nogen har skærmkanter der er dårligere end mine.

Aha, det kaldes altså 'skærmkanter' disse underlige manglende stykker/huller
på potten..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-02-06 23:42

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev

> Aha, det kaldes altså 'skærmkanter' disse underlige manglende
stykker/huller
> på potten..

Aha du tænker på skrabemærker!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 23:44

KLIP

> stykker/huller
>
> Aha du tænker på skrabemærker!

Lige præcis..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-06 01:10

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Aha du tænker på skrabemærker!

Hvaff' skrabemærker ??

Pas nu på din (?) luxman ikke får en rids eller 2 ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-02-06 01:21

<jan@stevns.net> skrev

> Hvaff' skrabemærker ??

Dem i BJs lydpotte

> Pas nu på din (?) luxman ikke får en rids eller 2 ;)

Uha, nåde NÅDE!

MVh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-06 06:27

>Uha, nåde NÅDE!

Åehh så pyt da - den er jo pakket af vejen - under en anden
himstregims

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-02-06 13:32

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in news:43f64770$0$2093
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Et ukomfortabelt bræt at køre i..?

Ja... en Cordoba sænket 40mm med 15" ser fin ud og skal sq ikke blive
hårdede.. den er hård nok i det setup alene.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php