Kaldt til syn?
Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 15:22

Jeg kender en som blev stoppe her idag, bilen fejlede absolut intet ud
over at ruderne var tonede, betjenten snakkede om at den blev kaldt til
syn, men kan det passe?
Ejeren af bilen fik hverken bødeforelæg eller andet udleveret, så
jeg synes det ser sært ud.
Kan de høje herrer med blå blink på låget, kalde en bil til syn
når der kun er tale om film der blev pillet af med det samme?

Poul

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 15:40

"P.Holm" <ratholder7620@gmail.com> wrote:

>Kan de høje herrer med blå blink på låget, kalde en bil til syn
>når der kun er tale om film der blev pillet af med det samme?

Blev filmen pillet af på stedet, mens betjentene så på det?

Men, ja, hvis de synes der er grund til at kalde den til syn, så kan
de bare gøre det. Om man får det gratis, hvis bilen bare går igennem
ved jeg ikke.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 21:23

Leonard skrev:

> Det har jeg aldrig oplevet. Det er ikke den enkelte betjent, der
> udskriver bøden, den bliver behandlet og godkendt på stationen.
> Så kommer den med posten op til 6 mdr. senere (min oplevelse).

Tak for svaret, de få jeg har høstet der har jeg altid fået et
bødeforelæg stukket i hånden.

Poul.

Fra : blue

Dato : 17-02-06 22:17

"P.Holm" <ratholder7620@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret, de få jeg har høstet der har jeg
> altid fået et bødeforelæg stukket i hånden.

Nej, det har du ikke - du har muligvis fået en gul tilkendegivelse, hvilket
ikke er noget bødeforlæg.

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 22:02

jan@stevns.net skrev:

> Det er jo en af de ting man ikke ved ;)

Hej Jan, det må man jo formode da betjentene udtalte det, jeg var en
af dem de vinkede ind samtidig, så jeg stod ved siden af og hørte det
hele.

> Men - det er ret ofte forekommende at folk der forfalder til at
> overtræde leglerne på et punkt, kan hitte på at gøre andet - anyway,
> er bilen iorden ellers - ville de jo bare tydeliggøre for ham, at den
> solfilm skal af nu.

Og den pillede han jo af uden brok.

> Jo - får han ikke et forlæg, får han sgutte heller en bøde.

Jeg så en anden skrive at den kom senere, hvad skal vi sætte liden
til?

> Lad nu være med at synke ned på det plan - de er normalt ganske
> flinke, hvis man ikke leger smart-ass over for dem - desværre noget
> ganske ofte forekommende i nævnte aldersgruppe

Det var der ikke tale om her, den unge mand var da så nervøs at han
mæglede næsten ikke et ord, det så ud som det var første gang han
mødte ordensmagten.

> Er det dig der kammer lidt over nu - påstod du ikke indledningvist at
> bilen er iorden (pånær solfilmen), hvad kan han så risikere ved at
> fremstille den til syn ?

Jamen som jeg har skrevet flere gange, hvis man er uheldig finder
synsmanden, du ved ham med den dumme altid et eller andet.

> Nu siger du der altid er noget at finde på ældre biler som den han har
> - tjaehhh - uden vi ved bilen, er det noget af en fordom du lufter.
> Jeg kører ganske ofte til syn med en bil der over 18 år gammel, og de
> plejer da at glide fejlfrit gennem - ok jeg har præsteret at glemme en
> sikring til kørelyset, hvilket tog 8 mand en god time at finde - og
> det var så *den* fejl der var ;)

Joe men nu skruer du vel også selv i den, ham her lignede en
kontorfidus uden olierande på fingrene, så det koster sikkert en tur
til mekanikeren, som straks gnider sig i hænderne og skifter alle
skiver, alle bremseklodser, bremserør, kalibre mm. hvor er vi så
henne rent økonomisk for en ung mand som kunne have sluppet med en 500
lap?

> Nope - det er ikke gætterier - Det tror på hvad de selv synes at
> konstatere , og intet andet

Det er hvad vi kalder gætterier.

Poul

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 22:46

"P.Holm" <ratholder7620@gmail.com> skrev :

>Hej Jan, det må man jo formode da betjentene udtalte det, jeg var en
>af dem de vinkede ind samtidig, så jeg stod ved siden af og hørte det
>hele.

Jeg undrer mig stadig lidt over hvorfor du tager sådan på vej, over
noget der dybest set slet ikke vedkommer dig ;)

>Og den pillede han jo af uden brok.

smart træk ;)

>Jeg så en anden skrive at den kom senere, hvad skal vi sætte liden
>til?

Hvad med bare at være glad for det ikke er din muldvarp det går ud
over ?

>Det var der ikke tale om her, den unge mand var da så nervøs at han
>mæglede næsten ikke et ord, det så ud som det var første gang han
>mødte ordensmagten.

Og det berettiger dig, til at kalde d'herrer ukvemsord ?

>Jamen som jeg har skrevet flere gange, hvis man er uheldig finder
>synsmanden, du ved ham med den dumme altid et eller andet.

Uheld ? Det har ikke noget med uheld at gøre, men med sjusk (oftest)

desuden er de dumme synsmænd vist længst væk, de forlod folden, da det
blev privatiseret - ok, en af dem huserer vist på næstved egnen - på
den anden side, er han vist også under observation ;)

>Joe men nu skruer du vel også selv i den

Det ændrer ikke noget ved at den falder i kategorien "ældre" ;)

> [...]
>alle skiver, alle bremseklodser, bremserør, kalibre mm. hvor er vi så
>henne rent økonomisk for en ung mand som kunne have sluppet med en 500

Du har vist en nævenyttig muldvarp ? <grin>

Hele denne tråd er vist baseret på en masse formodninger, fra din side
at, hvilket ikke gør den trist, men lidt træls, egentligt - da der er
et utal af hvad nu vis indblandet

Talt for mig selv, så har ja da tit skidesjove stunder sammen med
diverse synsfolk, politiere m.v. da jeg er af drillesyg natur, og nok
også skide påståelig, især hvis jeg har ret ;)

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 22:55

blue skrev:

> Nej, det har du ikke - du har muligvis fået en gul tilkendegivelse, hvilket
> ikke er noget bødeforlæg.

Jamen så kalder vi den da for det.

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 15:52

Leonard skrev:

> Blev filmen pillet af på stedet, mens betjentene så på det?

Ja de sagde han skulle pille det af ved lejlighed, men han valgte at
gøre det med det samme, da de snakkede om at han kunne redde sig en
bøde mere samme dag hvis han blev stoppet igen.

> Men, ja, hvis de synes der er grund til at kalde den til syn, så kan
> de bare gøre det. Om man får det gratis, hvis bilen bare går igennem
> ved jeg ikke

Det var da utrolig en magt at have..

Poul

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 15:57

"P.Holm" <ratholder7620@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det var da utrolig en magt at have..

Den er da ikke enestående, da andre i systemet har en langt større og du til
enhver tid (næsten) altid vil blive den lille.

Det er ganske nemt at påpege en fejl på en bil og vupti ... du hænger på
regningen lidt ala SKAT.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-02-06 15:56

>Det var da utrolig en magt at have..

Det er vel egentlig en passende magt?!?

En bil med film i forreste sideruder bør kaldes til syn. Så er man da
rimelig sikker på at skidtet bliver pillet af!
At idioten så formentlig monterer noget nyt bagefter, er vel den
eneste ulempe...

MVH
Kent Glerup

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-02-06 16:25

Kent Glerup wrote:

> Det er vel egentlig en passende magt?!?

Ja, jeg kan nu heller ikke se det forkastelige i det... risikoen for at
personen der nu har valgt at montere film i forruderne også har lavet
andre ulovligheder på sin bil er jo nok rimelig stor, så til syn med
kareten og se om der andre ulovlige ting på bilen.

Thomas

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 16:52

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> andre ulovligheder på sin bil er jo nok rimelig stor, så til syn med
> kareten og se om der andre ulovlige ting på bilen.

Da jeg sidst var til syn med potten, gik synsmanden så grundig til værks,
han måtte nøjes med at påpege og indskrive en forreste bremseskive med blot
0,2 millimeter tilbage.

Han vidste godt, jeg lader Volvo om samtlige eftersyn og der blot var 2.000
km tilbage inden næste.

Stooorrrrrr dreeennngggg.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 17:10

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> andre ulovligheder på sin bil er jo nok rimelig stor, så til syn med
> kareten og se om der andre ulovlige ting på bilen.

Baseret på hvad?

Check gerne min vogn, og fortæl mig hvad mere der er ulovligt!?
(http://www.zulfo.dk/default.asp?side=/mazda/pimp.asp)

Og henvis mig også gerne til, hvor jeg kan læse at biler med solfilm i
forreste sideruder er impliceret i flere uheld, end biler uden.

> Thomas

Lars B
Mazda 6 2,3L Sport - ATH Style

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-02-06 17:54

> [...]
>
> Og henvis mig også gerne til, hvor jeg kan læse at biler med solfilm i
> forreste sideruder er impliceret i flere uheld, end biler uden.

Når man diskuterer hvad lovgivningen tillader, så er det jo ikke et
spørgsmål om hvad man selv synes.
Når der står det er ulovligt, så må man rette sig ind efter det eller tage
bødestraffen, hvis man får den.

Man kan jo sige, at hvis du mener svagt tonede sideruder foran er ok, så kan
en anden vel mene at en svagt tonet forrude også er ok osv.
Så stopper det aldrig, derfor siger lovgivningen hertil og ikke længere.

Niels

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 17:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> kan en anden vel mene at en svagt tonet forrude også er ok osv.
> Så stopper det aldrig, derfor siger lovgivningen hertil og ikke længere.

Du har helt ret, så jeg ser frem til næste bilsyn, hvor jeg får en påtale
samt anmærkning for kun af have 4,5 millimeter slidbane tilbage på min
bagdæk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-02-06 18:26

> Du har helt ret, så jeg ser frem til næste bilsyn, hvor jeg får en påtale
> samt anmærkning for kun af have 4,5 millimeter slidbane tilbage på min
> bagdæk.

Jeg har aldrig oplevet noget unfair i synshallen, de ting de ikke har fundet
i orden, har ikke været det.
Det du skriver om lyder mere som gode råd, som de giver til dem der deltager
i synet. Det er vel ikke noteret som et punkt på synsrapporten?

Niels

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 19:09

> [...]

> Det du skriver om lyder mere som gode råd, som de giver til dem der
> deltager i synet. Det er vel ikke noteret som et punkt på synsrapporten?

Jo, de for _mange_ millimeter, 0,2 blev noteret i systemet, grænsen for
udskiftning er 25 millimeter.

Bevares, det giver jo også et "klik på kompetenthedsbarometeret", nu biksen
er privatiseret.

Samtidig blev der kigget efter turbo og da der er to (2) var det også ganske
interessant. Skiverne gav jo anledning til at slå op under bilens tekniske
specifikationer og da der samtidig stod BSR på bagsmækken, skulle der også
spørges til udstødningen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 19:41

Jeg glemte helt at spørge dig, om det er normalt under røggastesten igen og
igen at speede motoren op i omdrejninger..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-02-06 19:57

> [...]
> og
> igen at speede motoren op i omdrejninger..?

Næ, det skulle da lige være fordi man ikke opnår acceptable måleværdier.
Det er ikke røg man måler men CO og HC for at se om katalysatoren virker.

Niels

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 20:00

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næ, det skulle da lige være fordi man ikke opnår acceptable måleværdier.

O.k.

> Det er ikke røg man måler men CO og HC for at se om katalysatoren virker.

O.k. det er så ikke røggasser, kan jeg forstå på dig.

Måske meningen var _netop_ at opnå (fremprovokere) dårlige resultater, men
min potte har det på samme måde som Saab. Det er umuligt, men det var
eksperten nok ikke klar over. Han stod i øvrigt også på hovedet ned i
motorrummet foran motoren. Hvad leder man efter der af fejl..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 20:21

> [...]
> eksperten nok ikke klar over. Han stod i øvrigt også på hovedet ned i
> motorrummet foran motoren. Hvad leder man efter der af fejl..?

Igen Bjørn - hvis en sådan provokation udviser fejl, er der dømt Ommer
"Kapis"

MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 20:53

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Igen Bjørn - hvis en sådan provokation udviser fejl, er der dømt Ommer
> "Kapis"

Jow, jow men jeg morede mig nu kostelig indvendig, da jeg på forhånd kendte
resultatet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 20:19

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg glemte helt at spørge dig, om det er normalt under røggastesten igen
> og
> igen at speede motoren op i omdrejninger..?

Når Niels tilsyneladende undlader direkte svar jeg da hjertens gerne,
målingerne skal holde ved ca. 24-2500 rpm, en anden grund til at assistenten
måske lader motoren køre med mange omdrejninger kan også skyldes at
motor/katalysator ikke er arbejdsvarm, til din behagelige oplysning kan
dette i mange tilfælde opnås ved at lade motoren køre en periode med
forhøjede omdrejninger - eller lade fremstilleren selv køre en tur så
motor/katalysator bliver arbejdsvarm.

Håber denne forklaring kaster lys over dit ? Idet jeg naturligvis også selv
ved hvad røggastesteren skal vise for at målingen er OK.

MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 20:50

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Når Niels tilsyneladende undlader direkte svar jeg da hjertens gerne,

Af hjertet tak.

> [...]

> en anden grund til at assistenten måske lader motoren køre med mange
> omdrejninger kan også skyldes at motor/katalysator ikke er arbejdsvarm,

Det nægter jeg at tro på (og så har den 2 stk. af dem og samlet 4 stk.
lambdasonder) i mit tilfælde.

> til din behagelige oplysning kan dette i mange tilfælde opnås ved at lade
> motoren køre en periode med forhøjede omdrejninger

Motoren var ikke standset på noget tidspunkt i synshallen.

> - eller lade fremstilleren selv køre en tur så motor/katalysator bliver
> arbejdsvarm.

Det startede han med og kom tilbage med et smil på læben og erklærede, den
potte kan sku bremse.

> Håber denne forklaring kaster lys over dit ?

Lidt tak ,men jeg føler mig ikke totalt oplyst..

> Idet jeg naturligvis også selv ved hvad røggastesteren skal vise for at
> målingen er OK.

Naturligvis..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-02-06 23:00

> [...]
>
> Håber denne forklaring kaster lys over dit ? Idet jeg naturligvis også
> selv ved hvad røggastesteren skal vise for at målingen er OK.

Jeg formoder det er en benzinbil vi taler om, der måler man i tomgang, de
høje omdrejninger du skriver om er vel kun til diesel.

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 18-02-06 00:21

> Jeg formoder det er en benzinbil vi taler om, der måler man i tomgang, de
> høje omdrejninger du skriver om er vel kun til diesel.

Flere og flere måler op til omkring 2.500 rpm, da bilen skal kunne holde
tallet derop til...

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : BJ

Dato : 18-02-06 00:23

KLIP

> Flere og flere måler op til omkring 2.500 rpm, da bilen skal kunne holde
> tallet derop til...

Herligt med en Saab eller Volvo..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 20-02-06 02:14

> Herligt med en Saab eller Volvo..

Der er visse fordele ved at åke svenskt...

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : BJ

Dato : 20-02-06 02:15

KLIP

> Der er visse fordele ved at åke svenskt...

À klager ikke .........ret meget..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-02-06 08:37

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg formoder det er en benzinbil vi taler om, der måler man i tomgang, de
> høje omdrejninger du skriver om er vel kun til diesel.

Det er benzin, og den måles på korrekt vis som jeg beskriver.

MVH Hans

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 18:21

Niels Bengaard wrote:

> Når man diskuterer hvad lovgivningen tillader, så er det jo ikke et
> spørgsmål om hvad man selv synes.

Det har du 100% ret i - og jeg er også klar til at modtage en bøde, om
det skulle være det, eller at blive kaldt til syn.

> Når der står det er ulovligt, så må man rette sig ind efter det eller tage
> bødestraffen, hvis man får den.

Igen, det er jeg helt klar over.

Grunden til mit indlæg, og mine udtalelser er, at Thomas og Kent i deres
indlæg får det til at lyde som om, at solfilm i forreste sideruder gør
mig til storkriminel, og at jeg, på grund af solfilmen, sikkert generelt
er typen der har et helt igennem ulovligt køretøj - det er ikke
tilfældet over hovedet!

> Niels

Lars B

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-02-06 18:29

> [...]
>mig til storkriminel, og at jeg, på grund af solfilmen, sikkert generelt
>er typen der har et helt igennem ulovligt køretøj - det er ikke

Jeg har vist ikke anklaget din bil for andre ulovligheder ?!?

Min personlige holdning er blot, at man ikke skal tilsidesætte sin
egen eller andres sikkerhed, blot fordi vognen skal se lidt smart ud.

I denne kategori falder:
Forreste tågelys, når det er håbløst justeret (En Peugeot/Suzuki)
sygdom?!?)
"Dårligt monteret" Xenon! Jeg er fløjtenes ligeglad med folk som har
lavet en ordentlig montering.
Og ja: Solfilm i de tre forreste ruder.

MVH
Kent Glerup

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 18:34

Kent Glerup wrote:

> Jeg har vist ikke anklaget din bil for andre ulovligheder ?!?

Du har ret - ingen har faktisk anklaget min bil for noget :)

> [...]
> sygdom?!?)
> "Dårligt monteret" Xenon! Jeg er fløjtenes ligeglad med folk som har

Jamen, jeg er enig - og jeg er også klar på at tage "min straf", om den
skulle komme. Jeg mener dog at jeg kan orientere mig lige så godt som
uden filmen, mørkere er den ikke (meget svagere end på resten af bilen).

Og så har jeg altså ikke film i forruden - der sætter jeg grænsen...

> MVH
> Kent Glerup

Lars B

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-02-06 19:21

>Du har ret - ingen har faktisk anklaget min bil for noget :)

Gad egentlig også godt vide om man kunne retsfofølge en bil...

>Jamen, jeg er enig - og jeg er også klar på at tage "min straf", om den
>skulle komme. Jeg mener dog at jeg kan orientere mig lige så godt som
>uden filmen, mørkere er den ikke (meget svagere end på resten af bilen).

Det er ikke kun din orienteringsevne jeg harcelerer over, men andres
evne til at se dig i bilen!
Jeg har selv film i bagenden af Fabia'en, og medgiver dig gerne at
udsynet indefra kun dæmpes marginalt.

>Og så har jeg altså ikke film i forruden - der sætter jeg grænsen...

Der er vi langt forbi min fatteevne!

MVH
Kent Glerup

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 19:32

Kent Glerup wrote:

> Gad egentlig også godt vide om man kunne retsfofølge en bil...

> Det er ikke kun din orienteringsevne jeg harcelerer over, men andres
> evne til at se dig i bilen!

Okay - jeg har faktisk ikke spurgt folk om de kan se mig - måske jeg
skulle gøre det!?

> MVH
> Kent Glerup

Lars B

Fra : Brian

Dato : 17-02-06 20:59

Lars Jensen wrote:

> Okay - jeg har faktisk ikke spurgt folk om de kan se mig - måske jeg
> skulle gøre det!?

Jojo, jeg har godt set dig i downtown Horsens - i min slipstrøm

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 21:23

Brian wrote:

> Jojo, jeg har godt set dig i downtown Horsens - i min slipstrøm

In your dreams Brian! :)

Men hvis du har kunnet se ind, og se mig, så kan alle nok :)

Og har lige fundet en "æv" på min nye front - "en eller anden" har været
på den med noget, så der er kommet et dumt mærke... nå, måske kan det
poleres væk :(

> /Brian

Lars B

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-02-06 18:00

Lars Jensen wrote:

> Baseret på hvad?

Baseret på at jeg har set MANGE biler hvor det er en popdreng der har
købt en billig bil og for at få den til at se lidt "sej" ud så smide
underlige fælge, underlige blå dioder over alt, film ud over alle ruder,
ulovlige forlygter, alt for meget lys osv købt hos thansen. Det er
sjældent at folk der vælger at style biler (lovligt eller ulovligt)
stopper ved kun film i ruderne. Betjenten har vel lavet en vurdering af
hele bilen og istedet for at strippe bilen ned på vejen beder han om at
få den til syn.

Hvis man vælger at style sin bil og vælger at gå over grænsen (dvs. gøre
det ulovligt) må man også acceptere at blive kaldt til syn hvis man
bliver knaldet på den ene ting.

> Check gerne min vogn, og fortæl mig hvad mere der er ulovligt!?
> (http://www.zulfo.dk/default.asp?side=/mazda/pimp.asp)

Det kan jeg ikke lige vurdere på de billeder... men nå du vælger at gøre
noget ulovligt vælger du også at strisserne kan standse dig og bede om
at du stiller vognen til syn. Fx. kunne en popdreng måske have fundet på
underlige katoderør under bilen, sænke den for meget, smide lygter på
der lyser mere opad end på vejen osv.

> Og henvis mig også gerne til, hvor jeg kan læse at biler med solfilm
> i forreste sideruder er impliceret i flere uheld, end biler uden.

Hvorfor mener du at der skal ske ulykker før det retfærdiggøre en lov?
Der er her i landet en lovgivning på området for biler, hvad enten man
kan lide det eller ej... Loven er vel sagtens udfærdiget pga. der har
været tilfælde hvor personer er gået over stregen, jeg tvivler stærkt på
at man her i landet har lavet en lovgivning uden at der på et eller
andet tidspunkt har været en hændelse der har gjort at man har lavet
overvejelsen om et eller andet skulle være ulovligt. Der har i dette
tilfælde sikkert været nogen som har tonet sideruderne så meget at de
ikke kunne se en lygte ud gennem toningen... Der har sikkert også været
et par cykelister der har været tæt på eller er blevet dræbt fordi en
bilist ikke kunne se vedkommendes lygter. Du mener måske også at du er
så sej at du kan køre bil om natten med mørke solbriller? Forruden er
IKKE den eneste rude man skal orientere sig ud af når man køre bil...
sideruderne er ligeså vigtige!

Thomas

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 18:02

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forruden er IKKE den eneste rude man skal orientere sig ud af når man køre
> bil... sideruderne er ligeså vigtige!

...og magtmisbrug er 100% en by i Rusland.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 18:28

BJ wrote:
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> ..og magtmisbrug er 100% en by i Rusland.

Og jeg mener faktisk at jeg kan orientere mig lige så godt som før - min
film i de forretse ruder er altså ikke SÅ mørke...

Lars B

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 18:39

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:

>Og jeg mener faktisk at jeg kan orientere mig lige så godt som før - min
>film i de forretse ruder er altså ikke SÅ mørke...

Der er også mange, der mener de sagtens kan styre en bil med 120 km/t
på landevej eller med en promille på 0,7 og det er slet ikke noget
problem at køre på blankslidte dæk - men intet af det er lovligt, for
stregen skal være et eller andet sted.
Og med toning af de forreste ruder, der går grænsen ved toning af
selve ruden, som er typegodkendt. Påklæbet film er ulovligt uanset
hvormeget du kan se igennem.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 18:37

Leonard wrote:

> [...]
> på landevej eller med en promille på 0,7 og det er slet ikke noget
> problem at køre på blankslidte dæk - men intet af det er lovligt, for

Siger ordet "proportioner" dig noget?

Lars B

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 18:58

>Siger ordet "proportioner" dig noget?

Jeg vil påstå at der er mange i denne gruppe, der mener det ganske
forsvarligt at køre 120 km/t på en øde jysk landevej.
Du påstår, det er ganske forsvarligt at du kører med solfilm på de
forreste sideruder.
For 10 år siden var det lovligt, at køre med en promille på 0,7.
Og blankslidte dæk er gasnke forsvarligt at køre med på tør vej, hvis
du kigger på en baneracer, så har den det faktisk bedre med blanke dæk
på tør vej end med mønster.

Så hvad er der lige galt med proportionerne?

Det hele er ulovligt på offentlig vej og giver en eller anden form for
straf og fælles for alle reglerne, er at lovgiverne har trukket en
streg som ikke må overskrides, ligemeget hvad den enkelte synes er
forsvarligt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-06 19:14

Lars Jensen skrev:
> Og jeg mener faktisk at jeg kan orientere mig lige så godt som før - min
> film i de forretse ruder er altså ikke SÅ mørke...

Et eller andet rumler nede i de bagerste afkrogene om at det slet ikke
er dit udsyn der var den fremherskende grund til at der kom forbud mod
film i de forreste ruder. Men derimod andres mulighed for at se dig.
Herunder opdage om du overhovedet holder øje i den retning de nu er.

Er der andre, med mere end et par år på bagen der kan huske den debat
der var dengang?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 20:43

> Lars Jensen skrev:
>
> Er der andre, med mere end et par år på bagen der kan huske den debat der
> var dengang?

Har flere gange set denne argumentation fremført her i gruppen, ret beset
har jeg dog svært ved at tro det har noget på sig.

Der findes enkelte mærker/modelvarianter som er typegodkendt med tonede
forreste sideruder.

MVH Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-02-06 00:00

> Der findes enkelte mærker/modelvarianter som er typegodkendt med tonede
> forreste sideruder.

Hvis du køber en bil med tonede ruder ab fabrik,
så plejer der at være tale om at alle ruderne er tonede.

Min potte har da alle 6 ruder tonede, der står oven i købet 'Tinted' på dem
alle

Så enten har jeg misforstået dig, eller også er der noget andet der går
galt.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-02-06 08:40

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem alle
>
> Så enten har jeg misforstået dig, eller også er der noget andet der går

Hvad forstår du ikke?

MVH Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-06 12:23

> Hvad forstår du ikke?

At du skriver at der er enkelte mærker/modelvarianter.
Efter hvad jeg kan se, så er der mange der har tonede ruder ab fabrik.
Jeg tro vi hugges om ord her.
Du siger enkelte.
Jeg siger der findes mange, der står i al fald 'Tinted' på mange ruder.

Men nok om det, nu til et reelt spørgsmål:
Hvad siger synsmanden, til en bil der har fået alle ruder skiftet til tonede
ruder?
Feks. en Sierra, der har fået monteret ruder fra en model, der kom med
tonede ruder?
Der er mao. tale om ruder, der er godkendte til en anden modelvariant.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 12:29

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Men nok om det, nu til et reelt spørgsmål:
>Hvad siger synsmanden, til en bil der har fået alle ruder skiftet til tonede
>ruder?

Jeg har aldrig oplevet ballade på den konto - og har vel smidt 5-10
sådanne biler gennem diverse synshaller

>Der er mao. tale om ruder, der er godkendte til en anden modelvariant.

Så er de oftest ligeglade

Der hvor det kan give lidt sjov, er hvis man ændrer alt for meget

Jeg havde længe siden en Cortina, med Taunus front - den fik de en
gris på tværs over ;)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 19-02-06 14:36

> [...]
> Jeg tro vi hugges om ord her.
> Du siger enkelte.
> Jeg siger der findes mange, der står i al fald 'Tinted' på mange ruder.

OK - ja det er jo nok på kanten af en afhandling om fluer's erotiske liv

> [...]
> tonede ruder?
> Der er mao. tale om ruder, der er godkendte til en anden modelvariant.

Hvis ikke det er listet i typegodkendelsen kan synsmanden godt nægte
godkendelse, at ruden er indfarvet (tinted) er i sig selv mig bekendt ikke
nogen entydig godkendelse.

Så uanset rude Med "tinted", bliver det _aldrig_ i sig selv noget som
lovliggør ruden i en dansk registreret bil. Der findes jo lande som har
lempeligere lovgivning end den vi har her i landet. Mener bl.a. Belgien på
dette område har lempeligere regler med hensyn til tonede ruder, da jeg
husker vi havde en rejse/flyttegodsbil fra belgien til Syn/toldsyn, den var
med tonede sideruder fremstilleren var også ejer af bilen da den var
registreret i Belgien, og han sagde at det var lovligt i Belgien.
En eftersøgning efter en dansk typegodkendelse godtgjorde at bilmodellen
ikke var lovlig med tonede ruder i Danmark.

Synsfolk er altså også mennesker - på trods af nogens mening her i
gruppen;-/ Man kan vel aldrig afvise at der er forskellig opfattelse af en
given ting.

Det er vel det der kommer bedst til udtryk i færdselsstyrelsen stramme
regelsæt om godkendelse af virksomhed til "synsvirksomhed".

MVH Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-02-06 19:35

> [...]

>Synsfolk er altså også mennesker - på trods af nogens mening her i
>gruppen;-/ Man kan vel aldrig afvise at der er forskellig opfattelse af en

Der er de da bestemt ;)

Som blandt den øvrige befolkning findes der riemlige mennesker og også
de andre - skærmydslerne opstår jo også først hvis nogen mener sig
urimeligt (forkert) bedømt - uanset om det er korrekt eller ej.

Pudsigt nok har jeg lagt mærke til at det ofte er et par ganske
bestemte kategorier folk, der altid føler sig urimeligt behandlet

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-06 21:49

> Hvis ikke det er listet i typegodkendelsen kan synsmanden godt nægte
> godkendelse, at ruden er indfarvet (tinted) er i sig selv mig bekendt ikke
> nogen entydig godkendelse.

Jeg må se at få læst en af de der typegodkendelser.
Har læst en til Escort II.
Den var der ikke noget særligt ved.
Eller var det måske kun et uddrag jeg fik dengang.

> Så uanset rude Med "tinted", bliver det _aldrig_ i sig selv noget som
> lovliggør ruden i en dansk registreret bil.

Nu er vi da enige

> Synsfolk er altså også mennesker - på trods af nogens mening her i
> gruppen;-/ Man kan vel aldrig afvise at der er forskellig opfattelse af en
> given ting.

Det er da også rigtigt

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 20:39

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg mener faktisk at jeg kan orientere mig lige så godt som før - min
> film i de forretse ruder er altså ikke SÅ mørke...

Kan udmærket være du har ret, men - det at du har ret, tilsidesætter
selvfølgelig ikke lovgivningen. Og Jens betjent er i sin gode ret til at
sige, gider sgu ikke argumenter med ham, pronto - til syn med ham, så jeg
ka' komme videre.

Og så lige en fra det rigtige liv, en med samme problemstilling blev
stoppet, og fik en tur omkring synhallen. Der var bare den lille hage ved
episoden, bilens typegodkendelse sagde at den var godkendt med tonede
sideruder. Så vidt jeg er orienteret betalte politiet hans "ekstra" tur i
synshallen.

MVH Hans

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 21:29

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> sige, gider sgu ikke argumenter med ham, pronto - til syn med ham, så jeg

Jeg har heller ikke anfægtet det faktum at det er korrekt at han skal
smides til syn, eller have en bøde osv. og hvis du kan vise hvor jeg
alligevel skulle have skrevet det, så undskylder jeg!

> MVH Hans

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 18:27

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> underlige fælge, underlige blå dioder over alt, film ud over alle ruder,
> ulovlige forlygter, alt for meget lys osv købt hos thansen.

Og dte er fuld stændig ligegylidgt i denne tråd, hvor første indlæg
endda beskriver at bilen intet som helst andet fejlede - nøjagtigt som min!

> [...]
> stopper ved kun film i ruderne. Betjenten har vel lavet en vurdering af
> hele bilen og istedet for at strippe bilen ned på vejen beder han om at

Gider du læse første indlæg igen?

> Hvis man vælger at style sin bil og vælger at gå over grænsen (dvs. gøre
> det ulovligt) må man også acceptere at blive kaldt til syn hvis man
> bliver knaldet på den ene ting.

Jeg er enig, og det er ikke det jeg anfægter - jeg anfægter at hvis man
har film i ruderne, så har man sikkert også en masse andet ulovligt ved
sin bil. Det er noget ævl, da flere og flere har solfilm i deres ruder,
også de forreste sideruder - de "tager chancen", og så piller de skidtet
af, hvis de skulle blive bedt om det.

> Det kan jeg ikke lige vurdere på de billeder...

Så skal jeg fortælle dig det - det er der ikke...

> [...]
> at du stiller vognen til syn. Fx. kunne en popdreng måske have fundet på
> underlige katoderør under bilen, sænke den for meget, smide lygter på

Igen - du generaliserer, og du gør det eftertrykketligt...

> Hvorfor mener du at der skal ske ulykker før det retfærdiggøre en lov?

Det gør jeg heller ikke - men når skribenter skriver "idioter" m.v. om
folk de ikke kender, kun på baggrund af at de har solfilm i de forreste
sideruder, så må det være fordi det mener at det er meget meget meget
farligt at have filmen, og så var det af ren interesse - hvis det er så
farligt, så må jeg da have mit pillet af, men jeg vil gerne se lidt data
på det :)

> Thomas

Lars B

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-02-06 18:54

Lars Jensen wrote:

> Og dte er fuld stændig ligegylidgt i denne tråd, hvor første indlæg
> endda beskriver at bilen intet som helst andet fejlede - nøjagtigt som min!

Men det ved betjenten jo ikke... han laver en vurdering af at bilen skal
til syn (måske fordi han ikke lige kan se om der er andet der er galt
med bilen). Han giver ikke en bøde, ergo skal "staklen" der er blevet
stoppet jo egentlig være glad... han har sluppet for en bøde på 500kr
(mindst) og kan nøjes med 400kr i synsafgift, da bilen er i fin stand
kan han jo bare køre direkte hen til synshallen. End of story.

> Gider du læse første indlæg igen?

Betjenten kan jo stadig ikke tage bilistens ord for at resten af bilen
er OK... han prioritere sin tid og siger "Til syn med bilen". Han var
sikkert i sin ret til BÅDE at kræve 500kr i bøde + 400kr i synsafgift!

> [...]
> sin bil. Det er noget ævl, da flere og flere har solfilm i deres ruder,
> også de forreste sideruder - de "tager chancen", og så piller de skidtet

Så skal de heller ikke tude hvis de bliver stoppet og bedt om at komme
til syn med kareten!.

> Igen - du generaliserer, og du gør det eftertrykketligt...

Ja... og?

> [...]
> farligt at have filmen, og så var det af ren interesse - hvis det er så
> farligt, så må jeg da have mit pillet af, men jeg vil gerne se lidt data

Hov, jeg har vist ikke kaldt nogen her for idioter (ok jeg har måske
været nedladende overfor popdrenge der køber "styling" i thansen og tror
deres bil er sej).

At du først vil have lig på bordet virker IMO lidt underligt... Jeg kan
sagtens acceptere at loven findes og at jeg skal efterleve den... Jeg
føler ikke behov for at bryde loven for at være sej

Thomas

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 19:02

Thomas Rasmussen wrote:
> Lars Jensen wrote:

Jeg har klippet alt ovenstående væk, for jeg er generelt enig i det du
skriver - bort set fra generaliseringen, som jeg finder forkert.

> Hov, jeg har vist ikke kaldt nogen her for idioter (ok jeg har måske
> været nedladende overfor popdrenge der køber "styling" i thansen og tror
> deres bil er sej).

Det skal du ikke være ked af - dem er jeg heller ikke så vild med.

> At du først vil have lig på bordet virker IMO lidt underligt... Jeg kan
> sagtens acceptere at loven findes og at jeg skal efterleve den... Jeg
> føler ikke behov for at bryde loven for at være sej

Jeg kan også godt acceptere den, men lige netop på dette punkt, smider
jeg mig på den forkerte grænse af loven, og ikke for at være "sej" - det
er jeg for gammel til at være. Men jeg kører så ALTID med sele - det er
imho vigtigere for mig, end om jeg har en smule film i ruderne...

> Thomas

Lars B

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-02-06 20:34

Lars Jensen wrote:

> [...]
> er jeg for gammel til at være. Men jeg kører så ALTID med sele - det er
> imho vigtigere for mig, end om jeg har en smule film i ruderne...

Helt enig... men du har lavet et bevidst valg og acceptere også hvis du
bliver stoppet og knaldet for film på ruderne... Men hvis det ikke er
for at være sej, hvorfor har du så monteret film på ruderne? Jeg vil
sige at din bil er rigtig flot lavet tilpas afstemt. Men det må sgu da
være for at være sej at du har valgt at poste penge i bilen...

Jeg gider ikke poste xxkkr i min bil, da det ville være helt ude af
proportioner (ok, den er så også kun 5-10kkr værd idag)

Thomas

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 21:30

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> sige at din bil er rigtig flot lavet tilpas afstemt. Men det må sgu da
> være for at være sej at du har valgt at poste penge i bilen...

"Sej" - det forbinder jeg med noget negativt.

Jeg har stylet bilen fordi jeg rent faktisk synes at det ser fedt ud
(sejt?) - ikke for at jeg personligt skal være "Sej"... jeg bilder mig
ikke ind at jeg bliver mere street, eller 19 år gammel af den grund :)

> Thomas

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-06 19:03

Thomas Rasmussen skrev:
<cut>
> stopper ved kun film i ruderne. Betjenten har vel lavet en vurdering af
> hele bilen og istedet for at strippe bilen ned på vejen beder han om at
> få den til syn.

Det er heller ikke noget han må gøre. Mener han der er noget galt med
bilen, som han ikke umiddelbart kan konstatere, har han to muligheder;
Han kan tilkalde en bilinspektør, eller få bilen indkaldt til syn.

Hvorfor man så oftest vælger at indkalde, velvidende at det der er galt
med bilen er ændret inden synet (og typisk ændres tilbage igen efter).

Jeg undrer mig også over en indkaldelse på baggrund af film på ruderne.

Er der et konsekvent forbud er der jo ingen grund til at indkalde, så er
det jo blot at udskrive bødenmed det samme.

Er der derimod fastsat et tal for 'gennemskinnelighed' er det jo ikke
noget betjenten kan måle ude på vejen, hvorfor en indkaldelse er relevant.

Om det er ændret ved jeg ikke, men svjv gælder det med at indkalde
tilsyn også registreringspligtig knallert. Den har politiet heller ikke
lov at begynde at adskille ude på vejen.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:26

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> skrev :

>Og henvis mig også gerne til, hvor jeg kan læse at biler med solfilm i
>forreste sideruder er impliceret i flere uheld, end biler uden.

Det finder du nok aldrig - grunden til at man ikke vil have at folk
toner de forreste sideruder sorte turde da være temmeligt åbentlys.

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 21:35

jan@stevns.net wrote:

> Det finder du nok aldrig - grunden til at man ikke vil have at folk
> toner de forreste sideruder sorte turde da være temmeligt åbentlys.

Jaja - taget ud af kontekst kan jeg da også godt se at det ikke er smart
at man ikke kan se ind i kabinen osv...

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:47

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> skrev :

>Jaja - taget ud af kontekst kan jeg da også godt se at det ikke er smart
>at man ikke kan se ind i kabinen osv...

Hehe - det var nu ikke for at fjerne debatten, jeg rev det ud af
kontext ;)

Jeg bliver ret olm, hvis jeg ikke kan se, om folk kigger i den retning
jeg kommer fra, inden de svinger ud på vejen foran mig ;)

Det er næsten værre en dem er kører 110km/timen hen til hovedvejen, og
klapper bremsen, så man bliver seriøst i tvivl om de

1:stopper 2: eller bare fiser tværs over

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 21:54

jan@stevns.net wrote:

> Hehe - det var nu ikke for at fjerne debatten, jeg rev det ud af
> kontext ;)

:)

> Jeg bliver ret olm, hvis jeg ikke kan se, om folk kigger i den retning
> jeg kommer fra, inden de svinger ud på vejen foran mig ;)

Jeg vil også hest have kontakt til mine medbilister - og det kan jeg se
at jeg har.. mange nikker giver mig jo lige et lille "okay dyt der"-nik
når jeg passere dem ;)

> Det er næsten værre en dem er kører 110km/timen hen til hovedvejen, og
> klapper bremsen, så man bliver seriøst i tvivl om de
>
> 1:stopper 2: eller bare fiser tværs over

Ja, de er ikke nemme at bedømme - og man gør klogest i at frygte det
værste :(

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:58

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> skrev :

>Ja, de er ikke nemme at bedømme - og man gør klogest i at frygte det
>værste :(

Jep - det er sgu' de færreste biler, der kan runde et hjørne med 90

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 16:50

Kent Glerup wrote:

> [...]

> rimelig sikker på at skidtet bliver pillet af!
> At idioten så formentlig monterer noget nyt bagefter, er vel den

Det er så hyggeligt når folk taler pænt om andre...

> MVH
> Kent Glerup

Lars B
Mazda 6 2,3L Sport - ATH Style (og med film i ruderne!)

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-02-06 18:18

On Fri, 17 Feb 2006 16:50:26 +0100, Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk>
wrote:

>Det er så hyggeligt når folk taler pænt om andre...

Jeg har vist ikke sat navn på nogen???

Men jeg trækker da gerne "idiot" i mig igen. Det er jo så moderne at
undskylde :(

Men jeg ser gerne biler med solfilm i forreste sideruder indkaldt til
syn!
Det er møgfrustrerende at man ikke kan se hovedet på føreren i en bil
der skal ud fra en sidevej! Og hvis det er forskellen mellem om
føreren ser eller overser en cyklist, såhhh....

MVH
Kent Glerup

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 18:36

Kent Glerup wrote:

> Jeg har vist ikke sat navn på nogen???

Nej, men at bruge ordet idiot om en du ikke kender, ud fra ta han havde
solfilm i forruden, det synes jeg ikke er "pænt" :)

> Men jeg trækker da gerne "idiot" i mig igen. Det er jo så moderne at
> undskylde :(

Baah - nu var det jo ikke en tegning af en brændende Mazda - havde det
været, så skulle du se fatwa'er og lignende!

> [...]
> der skal ud fra en sidevej! Og hvis det er forskellen mellem om
> føreren ser eller overser en cyklist, såhhh....

Jeg tror sagtens du ville kunne se mig inde bag filmen, og også få
øjenkontakt - men nu var det heller ikke mig det drejer sig om, men
generelt!

> MVH
> Kent Glerup

Lars B

Fra : PMH

Dato : 17-02-06 17:06

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

> En bil med film i forreste sideruder bør kaldes til syn. Så er man da
> rimelig sikker på at skidtet bliver pillet af!

Må man overhovedet ikke sætte film i ruderne..??

Jeg er ved at købe en st.car, som jeg derefter påtænker
at montere mørk film i de bageste ruder, så hunden ikke
bliver "stegt"..

Jeg vil gerne have film i ruderne i bagdørene og i alle
de bageste.. Må man det..?? Kan bilen synes med det??

Mvh
PMH

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 17:13

PMH wrote:
> [...]
> bliver "stegt"..
>
> Jeg vil gerne have film i ruderne i bagdørene og i alle
> de bageste.. Må man det..?? Kan bilen synes med det??

Ja, og ja - hvis altså der er monteret sidespejl i venstre side...

> Mvh
> PMH

Lars B

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 17:16

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, og ja - hvis altså der er monteret sidespejl i venstre side...

Er det ikke et lovkrav både med og uden solfilm..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 17:18

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Er det ikke et lovkrav både med og uden solfilm..?

LOL! Den anden venstre ;)

Lars B

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 17:20

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> LOL! Den anden venstre ;)

O.k., altså der hvor tommelfingeren sidder til venstre..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 17:23

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> O.k., altså der hvor tommelfingeren sidder til venstre..:)

Korrekt :)

Lars B
Spejlvendt Mazda 6 2,3L - ATH Style

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 17:21

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:

>Må man overhovedet ikke sætte film i ruderne..??

Jo, i de bagerste ruder, men ikke i de 3 forreste, altså forrude og de
to sideruder.

>Jeg vil gerne have film i ruderne i bagdørene og i alle
>de bageste.. Må man det..?? Kan bilen synes med det??

Ja.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 17:18

Leonard wrote:

> Jo, i de bagerste ruder, men ikke i de 3 forreste, altså forrude og de
> to sideruder.

> Ja.

Hvis der altså er monteret sidespil i "den anden venstre side" (som i
"højre") :)

Lars B

Fra : PMH

Dato : 17-02-06 18:15

> Hvis der altså er monteret sidespil i "den anden venstre side" (som i
> "højre") :)
>
> Lars B

Ok..
Det var da et svar der var til at forstå..
Takker.. Så er jeg rolig igen..

PMH
(med een tommelfinger på hver hånd, som peger i hver sin retning)

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 23:08

jan@stevns.net skrev:

> Jeg undrer mig stadig lidt over hvorfor du tager sådan på vej, over
> noget der dybest set slet ikke vedkommer dig ;)

Jeg er med til at betale betjentenes løn og jeg kan (dette er
personligt) ikke fordrage den slags strømere, havde der været mere
galt med bilen kunne jeg godtage de sender den til syn, men sq da ikke
for en bagatel af en næsten usynlig solfilm, det var ikke engang den
der sorte film som brian kører med.

> Hvad med bare at være glad for det ikke er din muldvarp det går ud
> over ?

Sært njok fandt de ikke noget på min

> Og det berettiger dig, til at kalde d'herrer ukvemsord ?

Det var ikke hans nervøsitet der giver mig anledning til at kalde dem
ved deres rette navn, men den småborgerlige opførsel de diskede op
med. Ja det er også min personlige mening.

> Uheld ? Det har ikke noget med uheld at gøre, men med sjusk (oftest)

Hvem er fejlfri, ingen vel? En vurdering om bilen er klar til syn taget
af en der selv laver biler eller en mekaniker, kan nemt tolkes
anderledes af en synsmand, forøvrigt kunne jeg høre den var synet
sidste år, så kan du jo ikke køre den til syn uden den skal tjekkes
igen hos en mekaniker hvis manden ikke selv kan, så koster det kassen
hvis den skal til mekaniker selv om der ikke er noget nævneværdigt
galt. Jeg har aldrig fået vores bil gjort klar til syn uden skiver,
klodser mm blev skiftet.

> Du har vist en nævenyttig muldvarp ? <grin>

Tjae just my point.

Poul

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-06 01:06

"P.Holm" <ratholder7620@gmail.com> skrev :

>forøvrigt kunne jeg høre den var synet
>sidste år, så kan du jo ikke køre den til syn uden den skal tjekkes
>igen hos en mekaniker hvis manden ikke selv kan,

**** HOST.WAV ******

Selvfølgelig kan du køre en bil til syn på et vilkårligt tidspunkt -
det er ikke omkring synstidspunktet den skal være iorden

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-02-06 01:08

"P.Holm" <ratholder7620@gmail.com> skrev :

>Jeg har aldrig fået vores bil gjort klar til syn uden skiver,
>klodser mm blev skiftet.

Da jeg kørte til syn sidst med Rekorden - havde dan præcis de samme
klodser/bakker og skiver som for 2 år siden - og bremsede stadigvæk
perfekt - trods yderligere 45.000 på tælleren

jeg kører temmeligt langt hvert år - et par og tyve kkm i den ene bil,
og ca 40kkm i den anden, men kun 2-3000 i den tredie

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-06 23:48

"P.Holm" skriver:

> Jeg har aldrig fået vores bil gjort klar til syn uden skiver,
> klodser mm blev skiftet.

What ?
Jeg har aldrig kørt en bil på værksted inden den skulle til syn.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 16:38

Kent Glerup skrev:

> Det er vel egentlig en passende magt?!?

Da vel ikke for noget film som ikke er kulsort?

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 16:39

Thomas Rasmussen skrev:

> Ja, jeg kan nu heller ikke se det forkastelige i det... risikoen for at
> personen der nu har valgt at montere film i forruderne også har lavet
> andre ulovligheder på sin bil er jo nok rimelig stor,

Jeg skrev jo at der intet andet var galt med bilen, såe.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 20:24

Jeg skrev jo at der intet andet var galt med bilen, såe.

Hvilket dig og betjenten så tilsyneladende ikke helt er enige om, resultat -
Jens betjent går sejrrig ud.

PS.:Ikke fordi jeg holder med "Jens betjent", er måske blot mere realistisk
end dig.

MVH Hans

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-02-06 16:47

[...]

Det er vel billigere at blive kaldt til syn end at få en bøde, så han skal
da bare være tilfreds.

Niels

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 16:48

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vel billigere at blive kaldt til syn end at få en bøde, så han skal
> da bare være tilfreds.

Nemlig, helt på linie med den mekanikker, der udfører mere
arbejde/udskiftning end aftalt, så bilen overholder lovens krav.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 20:03

Thomas Rasmussen skrev:

> Men det ved betjenten jo ikke... han laver en vurdering af at bilen skal
> til syn (måske fordi han ikke lige kan se om der er andet der er galt
> med bilen).

Hold da op hvor i gætter, som jeg skrev var der intet galt med bilen
ud over solfilmen, vil i nu ikke lige stoppe op og læse hvad jeg
skrev, eller jeg skal måske uddybe det for at få flere gætterier og
generaliseringer frem.
Ung mand, midt i tyverne stoppes i en bil, betjentene (en med skæg og
en uden)undersøger bilen på kryds og tværs, spørger hvad tid den er
synet og får det oplyst. De siger at den er 100% i orden ud over at
solfilmen ikke må være der. Den ene betjent (ham med skægget) siger
at solfilm giver en tur til synshallen og en bøde på 500 kr.(Danske)
Ham med skægget siger til den unge mand, husk at pille solfilmen af da
du ellers risikerer en bøde mere, hvis du møder en af vore kollegaer.
Den unge mand piller filmen af straks, og begge betjente ønsker ham en
god weekend.
Jeg spørger så en gang til, hvorfor får han ikke udleveret et
bødeforelæg, er det ikke det mest normale når man har reddet sig en
bøde?
Jeg fatter så stadig ikke hvorfor de padder skulle kalde bilen til syn
når den nu var i orden og ikke befængt med brianlys, 51" fælge mm.?

> [...]
> (mindst) og kan nøjes med 400kr i synsafgift, da bilen er i fin stand
> kan han jo bare køre direkte hen til synshallen. End of story.

Det da ved den sødeste grød man ikke kan, i de fleste tilfælde
koster det sq da langt over de 500 kr en bøde er på, der er altid
noget at finde på en ældre biler som den unge mand har, hvis det er
en dag hvor synsmanden ikke har fået noget på den dumme, så kasserer
han da bilen på den mindste fejl, og hvor er vi så henne rent
økonomisk?
Jeg har set flere eksempler på folk som har købt en nysynet bil om
mandagen, jages til syn efter at være taget i en razzia om onsdagen,
for så at få at vide at så skal det laves, og det og det!

> Betjenten kan jo stadig ikke tage bilistens ord for at resten af bilen
> er OK...

Gætterier igen. Var det ikke bedre at spørge mig inden en fjer bliver
til en hel kalkunfarm med fugleinflurenza?

> Han var
> sikkert i sin ret til BÅDE at kræve 500kr i bøde + 400kr i synsafgift!

Samme som ovenstående.

Og til alle i andre, skal vi ikke lige falde til jorden igen, den her
tråd løber helt løbsk.

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 20:14

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-06 20:11

P.Holm wrote:

> [...]
> Jeg spørger så en gang til, hvorfor får han ikke udleveret et
> bødeforelæg, er det ikke det mest normale når man har reddet sig en

Bødeforelægget får man jo som regel først senere med posten.

> Jeg fatter så stadig ikke hvorfor de padder skulle kalde bilen til syn
> når den nu var i orden og ikke befængt med brianlys, 51" fælge mm.?

Hvorfor denne latterliggørelse af Politiet ?
Bare fordi de passer deres arbejde ?
Hvad enten du kan lide det eller ej, så findes der love og regler i DK, som
vi alle skal overholde og det er nu engang Politiets arbejde at sørge for at
vi gør det.

> [...]
> en dag hvor synsmanden ikke har fået noget på den dumme, så kasserer
> han da bilen på den mindste fejl, og hvor er vi så henne rent

Jamen så har bilen jo heller ikke været 100% iorden, som du skrev tidligere,
eller hvad ?

> Jeg har set flere eksempler på folk som har købt en nysynet bil om
> mandagen, jages til syn efter at være taget i en razzia om onsdagen,
> for så at få at vide at så skal det laves, og det og det!

Et syn er jo kun en stikprøve kontrol, hvor de tester for de mest alm. fejl
samt sikkerheden.
Derfor kan man stort set altid finde fejl på selv helt nysynede biler, det
afhænger bare af hvor man kikker henne på bilen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-02-06 20:31

P.Holm wrote:

> [...]
> du ellers risikerer en bøde mere, hvis du møder en af vore kollegaer.
> Den unge mand piller filmen af straks, og begge betjente ønsker ham en

Synet er IIRC til for at få dokumenteret at bilen er uden film på
forruderne. Lur mig om ikke det bliver noteret så hvis manden bliver
knaldet igen for samme forseelse så kan de måske give en bøde på mere
end de normale 500kr. Repeterede overtrædelser straffes hårdere end
enkeltstående overtrædelser.

> [...]
> Jeg fatter så stadig ikke hvorfor de padder skulle kalde bilen til syn
> når den nu var i orden og ikke befængt med brianlys, 51" fælge mm.?

Se ovenstående.

> [...]
> en dag hvor synsmanden ikke har fået noget på den dumme, så kasserer
> han da bilen på den mindste fejl, og hvor er vi så henne rent

Hov hov... du sagde den var i orden, så består bilen også, punktum.

Og den med at synsmændende død og pine vil finde fejl på biler det er
altså også en skrøne som jeg endnu ikke har set.

Jeg kører selv i en gammel bil (den er ikke længere teenager). Første
gang den var til syn fik jeg en betinget godkendelse fordi
plastikbeskytterne på de bagerste støddæmpere var faldet ned... de
skulle skiftes (og blev det kort tid efter synet). Anden gang fik bilen
lov til at stille til gensyn (pga. slidt bærekugle som min mekker havde
vurderet ikke var kritisk i pre-syns eftersyn samt defekt positionslys).
Da jeg kørte til omsyn gik de den igennem for bærekuglerne (var
selvfølgelig nye) og faktisk var pos.lyset blevet defekt igen... men jeg
fik lov til at tilse lygten da den lige havde virket (havde jeg
naturligvis kontrolleret og det var ok) det viste sig at stikket var
overirret (er nu skiftet) og den kom til at virke igen... bilen blev
godkendt uden bemærkninger (well... fik en kommentar over de højttalere
der sidder i varerummet).

Og ja, jeg er midt i tyverne.

> Jeg har set flere eksempler på folk som har købt en nysynet bil om
> mandagen, jages til syn efter at være taget i en razzia om onsdagen,
> for så at få at vide at så skal det laves, og det og det!

Som en anden skrev, så er synet IKKE en komplet test af ALT i din bil,
men mere en stikprøvekontrol. Der findes også synsfolk som 'bare' lade
bilen gå igennem syn... måske er der også bestikkelse inde i spillet
(har været i medierne for ca. 1 år siden IIRC). At den er nysynet
betyder IKKE at den er 100% fejlfri... tror du da at synsfolk er
supermænd og kan finde ALLE fejl på en bil i løbet af 20 minutter? nææh,
de leder efter standard fejl eller åbenlyse fejl.

Thomas

Fra : blue

Dato : 17-02-06 22:20

> [...]
> knaldet igen for samme forseelse så kan de måske give en bøde på mere end
> de normale 500kr. Repeterede overtrædelser straffes hårdere end

Nej, de gør ikke (i hvert fald ikke en sag af denne type).

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 21:03

Hold da op hvor i gætter, som jeg skrev var der intet galt med bilen
ud over solfilmen,

Det er jo så din subjektive opfattelse, men - vel ikke automatisk mere
korrekt en betjentens.

Jeg fatter så stadig ikke hvorfor de padder skulle kalde bilen til syn

Med hvilken vægt kan du benævne dine medmennesker med nedladende udtryk som
"padder", måske du overværede episoden, må du jo næsten have, når du føler
dig kaldet til at benævne dem som "padder".

[...]

Hvis du åbner dine øjne og gider følge med i synet, er der jo indtil flere
punkter du kan forvisse dig om bliver overholdt af ham som syner dit
køretøj.

Jeg har set flere eksempler på folk som har købt en nysynet bil om
mandagen, jages til syn efter at være taget i en razzia om onsdagen,
for så at få at vide at så skal det laves, og det og det!

Jeg har også set indtil flere biler der på det nærmeste har skiftet
indentitet umiddelbart efter et syn. Jeg har overværet mekanikker der efter
syn har afmonteret nye styrekugler, dæk og derefter monteret de gamle dele.

Gætterier igen. Var det ikke bedre at spørge mig inden en fjer bliver
til en hel kalkunfarm med fugleinflurenza?

Jo men - indtil nu har du altså ikke bidraget med nogen forklaring som
virker mere holdbar end det du har fortalt om betjentens beslutning.

Og til alle i andre, skal vi ikke lige falde til jorden igen, den her
tråd løber helt løbsk.

Jo men de væsentligste årsag til trådens udarten er din manglende lyst til
objektivitet, hvad det så må skyldes.

MVH Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:37

> [...]

plejer da at glide fejlfrit gennem - ok jeg har præsteret at glemme en
sikring til kørelyset, hvilket tog 8 mand en god time at finde - og

(18 år gammel Opel Rekord)

>Jeg har set flere eksempler på folk som har købt en nysynet bil om
>mandagen, jages til syn efter at være taget i en razzia om onsdagen,
>for så at få at vide at så skal det laves, og det og det!

Åehh de handler hos Benjamin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-06 21:45

jan@stevns.net wrote:

> Jo - får han ikke et forlæg, får han sgutte heller en bøde.

Ud af alle de bøder jeg har modtaget herhjemme i DK, der har jeg kun én gang
fået en seddel med det samme, resten er altid kommet med posten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Ud af alle de bøder jeg har modtaget herhjemme i DK, der har jeg kun én gang
>fået en seddel med det samme, resten er altid kommet med posten.

Mine plejer at være hæftet fast på bilen ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-06 21:50

jan@stevns.net wrote:

> Mine plejer at være hæftet fast på bilen ;)

Jo men de hedder jo noget andet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:54

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Jo men de hedder jo noget andet

en seddel er vel en seddel ;)

(Jubiiiiii fri-weekend !!! - desværre skal den leves under en bil)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 21:57

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Mine plejer at være hæftet fast på bilen ;)

Hedder de så ikke P afgifter??? )

MVH Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 22:00

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev :

>Hedder de så ikke P afgifter??? )

nej - dummebøder !

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 22:07

> nej - dummebøder !

Den vil jeg afrkivere til passende lejlighed. Har selv min første
"dummebøde" til gode, egentlig godt klaret med over 42 år "på hjul".;-/

Men fruen har erhvervet to stk. gennem de sidste 18 år.

PS.:Er jeg ekskluderet allerede inden optaglese, har sendt data Jan, er der
problemer med sitet?

MVH Hans

Fra : blue

Dato : 17-02-06 22:24

> Jo - får han ikke et forlæg, får han sgutte heller en bøde.

Man får aldrig et bødeforlæg med det samme. Nogle gange får man en
tilkendegivelse på stedet, andre gange får man intet - bødeforlægget kommer
i begge tilfælde med posten senere.

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 21:17

Hans L. Jørgensen skrev:

> Det er jo så din subjektive opfattelse, men - vel ikke automatisk mere
> korrekt en betjentens.

Jeg har i min tid på landevejene (godt 35 år) oplevet mange af dem
jeg kalder padder, der er de betjente som ikke skal spille karl smart
og opfører sig som normale mennesker, dem kan man tale med, og mener
de der er noget galt, så snakker man om sagen og får en advarsel
eller en bøde for ulovligheden der er begået. Så kommer vi til de
som jeg kalder padder, det er den type som skal føre sig frem i stilen
"her kommer jeg og det er mig alene der bestemmer" og man kan absolut
intet snakke med dem om, jeg ved ikke om de optjener lønpoint ved at
hælde en masse synsindkaldelser ud over folk for bagateller som jeg
vil kalde det her. Det var noget andet hvis der var flere fejl på
bilen, men det var der ikke.

> Med hvilken vægt kan du benævne dine medmennesker med nedladende udtryk som
> "padder", måske du overværede episoden, må du jo næsten have, når du føler
> dig kaldet til at benævne dem som "padder".

Ja det gjorde jeg og med den opførsel kalder jeg dem hvad jeg vil.

> Hvis du åbner dine øjne og gider følge med i synet, er der jo indtil flere
> punkter du kan forvisse dig om bliver overholdt af ham som syner dit
> køretøj.

Nu er det jo ikke alle som er tekniske genier til biler, så den
bemærkning er irellevant.

> [...]
> syn har afmonteret nye styrekugler, dæk og derefter monteret de gamle dele.

Ja det har jeg også, men de nysynede som ikke er genetablerede, kan
sagtens ryge til syn igen på fejl, alt efter hvilken synsmand der har
godkendt dem.

> Jo men - indtil nu har du altså ikke bidraget med nogen forklaring som
> virker mere holdbar end det du har fortalt om betjentens beslutning.

Hallo mand, ingen har spurgt i detaljer.

> Jo men de væsentligste årsag til trådens udarten er din manglende lyst til
> objektivitet, hvad det så må skyldes.

Oplevelsen idag såmænd, hvis du ikke kunne gætte det.

Poul.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 21:52

Nu er det jo ikke alle som er tekniske genier til biler, så den
bemærkning er irellevant.

Altså du er ikke et teknisk geni - enten "fletter" du næbbet eller tager en
teknsik sagkyndig med som støttepædagog og læner dig op ad hans vurdering,
du vil måske også vurdere en kirugs beslutninger uden reelt grundlag herfor.

Ja det har jeg også, men de nysynede som ikke er genetablerede, kan
sagtens ryge til syn igen på fejl, alt efter hvilken synsmand der har
godkendt dem.

Ja eksempelvis ødelagt styretøj efter hurtig nærkontakt med kantsten, blot
et eksempel.

Hallo mand, ingen har spurgt i detaljer.

Nej og du hænger på den med din mangelfulde tekst/indlæg.

Oplevelsen idag såmænd, hvis du ikke kunne gætte det.

Der er faktisk ikke noget i dit indlæg der anskueliggør at du har overværet
episoden på første parket.

MVH Hans

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 21:55

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Oplevelsen idag såmænd, hvis du ikke kunne gætte det.
>
> Der er faktisk ikke noget i dit indlæg der anskueliggør at du har overværet

OT! Men er det min newsreader der er broken, eller hvorfor er der ikke
quotes i ovenstående!?

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:59

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> skrev :

>OT! Men er det min newsreader der er broken............

nej

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 22:02

> OT! Men er det min newsreader der er broken, eller hvorfor er der ikke
> quotes i ovenstående!?

Undrede mig også over det, men glemte det så igen. SORRY

MVH Hans

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 21:21

Hans L. Jørgensen skrev:

..

> Hvilket dig og betjenten så tilsyneladende ikke helt er enige om, resultat -
> Jens betjent går sejrrig ud.

Og så læste du igen ikke hvad jeg skrev, betjenten sagde alt var i
orden ud over solfilmen, undskyld jeg glemte det var betjenten med
skægget der udtalte det.

> PS.:Ikke fordi jeg holder med "Jens betjent", er måske blot mere realistisk
> end dig.

Poul

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-02-06 21:34

Og så læste du igen ikke hvad jeg skrev, betjenten sagde alt var i
orden ud over solfilmen, undskyld jeg glemte det var betjenten med
skægget der udtalte det.

Hvor kan jeg læse at det var betjenten og ikke dig der sagde at den var i
orden?

MVH Hans

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 21:30

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> vi alle skal overholde og det er nu engang Politiets arbejde at sørge for at

Ja gu er det det, men for pokker da, det er intet rivende galt den unge
mand lavede, der var ikke ændret andet på bilen end det sølle
solfilm, det kalder man da ikke en bil til syn på hvis man er
normaltænkende og ellers menneskelig. Jeg har selv kørt med mange
sære biler gennem mit liv, men dog aldrig blevet kaldt til syn selv om
der har været noget endnu værre galt end noget solfilm.

> Jamen så har bilen jo heller ikke været 100% iorden, som du skrev tidligere,
> eller hvad ?

Og jeg gentager, betjentene sagde jo at bilen var 100% i orden, nu må
den da være der.

Der er vi enige.

Poul

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-06 21:44

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:48

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>så kasserer han da bilen på den mindste fejl, og
^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Hehe ^;)

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 21:41

Hvor er vi rent geografisk?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 21:49

"jacob" <ni> skrev :

>Hvor er vi rent geografisk?

På Stevns ;)

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 21:54

jan@stevns.net wrote:

> På Stevns ;)

Ej - Horsens...

Lars B

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-06 21:56

Lars Jensen wrote:

> Ej - Horsens...

I stuen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-02-06 22:00

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>I stuen

mere præcist: foran putte ;)

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-06 22:29

jan@stevns.net wrote:

> mere præcist: foran putte ;)

På job - foran putte :)

Lars B

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-06 22:29

Per Beer Hansen skriver:

> I stuen

Ej, på første salen.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 21:52

Hans L. Jørgensen skrev:

> Hvor kan jeg læse at det var betjenten og ikke dig der sagde at den var i
> orden?

Hmmmmmm
[...]

Står i andet indlæg.

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 22:09

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> en dag hvor synsmanden ikke har fået noget på den dumme, så kasserer
> han da bilen på den mindste fejl, og hvor er vi så henne rent

Hvor vil du hen med det svar?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-06 22:12

P.Holm wrote:

> Hvor vil du hen med det svar?

Ikke andet end at du først skriver at bilen er 100% iorden og bagefter
skriver du så, at bilen sandsynligvis ikke kan gå gennem et syn uden fejl,
da synsmanden altid kan finde noget.
Det kan han jo af gode grunde ikke, hvis bilen er 100% iorden, eller hvad ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-06 22:37

"P.Holm" skriver:

> Jeg kender en som blev stoppe her idag, bilen fejlede absolut intet ud
> over at ruderne var tonede, betjenten snakkede om at den blev kaldt til
> syn, men kan det passe?

Ja

> Ejeren af bilen fik hverken bødeforelæg eller andet udleveret, så
> jeg synes det ser sært ud.

Ganske normalt

> Kan de høje herrer med blå blink på låget, kalde en bil til syn
> når der kun er tale om film der blev pillet af med det samme?

Ja, der kunne jo være andet....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : P.Holm

Dato : 17-02-06 22:53

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> da synsmanden altid kan finde noget.
> Det kan han jo af gode grunde ikke, hvis bilen er 100% iorden, eller hvad ?

Flueknepperi, en gang mere så, du ved lige som jeg, en synsmand kan
altid finde et eller andet selv om polisen siger den er 100 ok, polisen
kan sq da ikke se om den bremser som den skal, om co2 taller er som det
skal være osv osv. end of story, det her er pjat og spild af
båndbredde.

Poul.

Fra : KT

Dato : 18-02-06 09:47

Per Beer Hansen skrev:

> [...]

kan sq da ikke se om den bremser som den skal, om co2 taller er som det
skal være osv osv. end of story, det her er pjat og spild af

Du mener vel ikke at bremsefejl er 'mindre' og ren synschikane vel?

Knud

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-02-06 09:10

P.Holm wrote:

> [...]
> altid finde et eller andet selv om polisen siger den er 100 ok,
> polisen kan sq da ikke se om den bremser som den skal, om co2 taller

Og måske er det lige netop derfor, at de kalder den til syn.
Politiet er jo ikke eksperter og kan derfor, på denne måde, sikre sig at
bilen undersøges af eksperter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport