Seat Leon bremseproblemer
Fra : Henrik Møller

Dato : 16-02-06 16:50

Hej bil-folk,

Jeg har en Seat Leon 1,9 TDI fra 2001.
Jeg er begyndt at opleve nogle mærkelige ting med den.

Nogle gange, når jeg starter bilen efter den har stået stille en
arbejdsdag, eller natten over, er det nødvendigt at "pumpe" bremsen for
at bilen kan bremse ordentligt.

Tilsyneladende sker det oftest når vejret er fugtigt.

Er der nogle der har en idé om hvad der kan være galt?

Med venlig hilsen

- Henrik Møller

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-02-06 17:43

Henrik Møller wrote:

> [...]
> for at bilen kan bremse ordentligt.
>
> Tilsyneladende sker det oftest når vejret er fugtigt.
>
> Er der nogle der har en idé om hvad der kan være galt?

Slidte bremser kombineret med en dårligt fungerende selvjustering.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-02-06 19:25

"Henrik Møller" <angaks_nojunkplease@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tilsyneladende sker det oftest når vejret er fugtigt.
>
> Er der nogle der har en idé om hvad der kan være galt?

Jeg mere det er det evigt tilbagevendende VAG-problem m. fugt på
skiver/klodserne. Det er noget du først har bemærket efter der kom salt på
vejene, og særligt ved temp på ~ 0°C. ?. Jeg har løs prob. ved at bruge
nogle uorg. sportsskiver/ klodser, som tager noget mere "ved".

Fra : Henrik Møller

Dato : 16-02-06 21:36

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> vejene, og særligt ved temp på ~ 0°C. ?. Jeg har løs prob. ved at bruge
> nogle uorg. sportsskiver/ klodser, som tager noget mere "ved".

Ja, det lyder jo desværre meget rigtigt... :(
Må kigge på det næste gang den skal til service...

- Henrik

Fra : Lars [6710]

Dato : 16-02-06 21:46

Henrik Møller wrote:

> Ja, det lyder jo desværre meget rigtigt... :(
> Må kigge på det næste gang den skal til service...

Hvis de er ligeså "gode" som de to Skoda værksteder som jeg har forelagt
problemet.... (har nemlig samme problem med bremserne på min Octavia)
så får du nok ikke meget ud af det

jeg går selv p.t og overvejer om jeg skal gøre et forsøg med
sportsskiver for at se om det virkelig kan afhjælpe problemet

Med venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-02-06 06:46

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

(har nemlig samme problem med bremserne på min Octavia)
> så får du nok ikke meget ud af det

Allerhøjest en "historiefradevarmelande" - been there :((. Der er sgut'
meget service der. Jeg bruger Onkel Høyers sportsskiver på min Octi, jeg ved
ikke om de føres til Leon - men det burde #¤!§ være det samme crap.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-06 21:45

Henrik Møller skriver:

> Er der nogle der har en idé om hvad der kan være galt?

Larmer den lidt rigeligt første gang du bremser ?

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Henrik Møller

Dato : 17-02-06 16:13

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Henrik Møller skriver:
>
> Larmer den lidt rigeligt første gang du bremser ?
>

> Klaus

Tjah, der kommer lidt skrabelyde...

- Henrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-06 21:57

Henrik Møller skriver:

> Tjah, der kommer lidt skrabelyde...

Vand der sætter sig på skiverne, bliver til rust der hindrer at du
bremser indtil det er slidt af. Velkommen til skivebremsens
lyksagligheder...

Er for øvrigt værst på åbne fælge....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-02-06 22:50

Hej Klaus

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> Vand der sætter sig på skiverne, bliver til rust der hindrer at du
> bremser indtil det er slidt af. Velkommen til skivebremsens
> lyksagligheder...
>
> Er for øvrigt værst på åbne fælge....

Fint nok, men kan du forklare mig hvorfor det så hjælper at pumpe bremsen?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-02-06 23:43

Uffe Ravn skriver:

> Fint nok, men kan du forklare mig hvorfor det så hjælper at pumpe bremsen?

Ekstra tryk.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-02-06 09:38

> [...]
>
> Nogle gange, når jeg starter bilen efter den har stået stille en
> arbejdsdag, eller natten over, er det nødvendigt at "pumpe" bremsen for at

Hvad med bremsevæskestanden?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Møller

Dato : 18-02-06 10:19

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Hvad med bremsevæskestanden?

Det var selvfølgelig også det første jeg selv kontrollerede... Den er
som den skal være... Bilen har LIGE været til service, uden anmærkninger...

- Henrik