Blaupunkt problem
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-02-06 11:24

Min Blaupunkt Bremen har mistet enkeltdele af lyset i displayet - f.eks.
enkeltdele af et bogstav eller et tal.

Hvor får jeg den billigst repareret. Blaupunkt kan selvfølgelig reparere
den, men er det muligt for en almindelig elektronikmand at få disse
segmenter til at lyse igen?

De er ikke sprungne - men der er en løs forbindelse.

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-06 11:31

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Min Blaupunkt Bremen har mistet enkeltdele af lyset i displayet - f.eks.
> enkeltdele af et bogstav eller et tal.

Lort...

> Hvor får jeg den billigst repareret. Blaupunkt kan selvfølgelig reparere
> den, men er det muligt for en almindelig elektronikmand at få disse
> segmenter til at lyse igen?

Ja og nej, det komemr an på, hvordan display er lavet og, hvad der er
galt.

> De er ikke sprungne - men der er en løs forbindelse.

Nogle modeller bruger en gummilsite op mod glasset på display'et, andre
en fleksibell leder der er limet på display. Første model kan du
reparere ved at afrense for skidt, den anden skal du have et nyt display
til.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-02-06 18:51

> [...]
> en fleksibell leder der er limet på display. Første model kan du
> reparere ved at afrense for skidt, den anden skal du have et nyt display

LCD´erne er ikke det man normalt forstår ved display - men består af lys
(eller sådan ser det ud). What´s your verdict?

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-06 19:58

Per Henneberg Kristensen skriver:

> LCD´erne er ikke det man normalt forstår ved display - men består af lys

Hast du so ein dingenot:
http://www.gspr.com/blau/bremen.html

> (eller sådan ser det ud).

LCD er en form for display der lader lys trænge igennem nogle lukkere
(med 3 forskellige farver for at lave RGB). Lukkerne er lavet af
flydende krystaller (Liquid Crystal Display)

> What´s your verdict?

Få et tilbud hos Bosch...

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-06 08:29

> Per Henneberg Kristensen skriver:

> Hast du so ein dingenot:
> http://www.gspr.com/blau/bremen.html

Aber nein. Das ist so ein wie dieser:

http://cache.evendi.de/pics/medium/31097.jpg

Ein bischen älter, vermutenlich?

Und also ein Blaupunkt Bremen CD 72.

> LCD er en form for display der lader lys trænge igennem nogle lukkere
> (med 3 forskellige farver for at lave RGB). Lukkerne er lavet af
> flydende krystaller (Liquid Crystal Display)

> Få et tilbud hos Bosch...

Dann wird´s ja teuer, oder?

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-06 08:44

http://www.enas.de/shop/images/big/bremencd72.jpg

> Ein bischen älter, vermutenlich?

Jeps

> Dann wird´s ja teuer, oder?

Nej, ikke nødvendigvis.

Lider du af fugt i bilen ???

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-06 09:17

> Lider du af fugt i bilen ???

Ja og nej :)

Jeg opdagede for 1-2 uger siden at blæseren kun kunne køre på trin 4, men
jeg er sikker på at jeg opdagede det relativt kort tid efter at den gik i
udu - så fugt, - ja. Men jeg har ikke kørt ret meget i den 1-2 uger og jeg
tager displayet med ind, når jeg ikke kører i den.

Fejlen på radioen startede for 2-3 måneder siden og er gradvis blevet værre.
Nu er det blevet et problem at rode rundt i menuerne, så nu skal der ske
noget.

Jeg har skrevet til Blaupunkt for at høre hvordan og hvorledes.

Tror du det er noget man kan sætte en tilfældig elektronikmekaniker på -
orange? Det er jo den farve det er herovre, hvis det ikke er helt sort :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-06 09:40

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Tror du det er noget man kan sætte en tilfældig elektronikmekaniker på -
> orange? Det er jo den farve det er herovre, hvis det ikke er helt sort :)

Det er da forsøget værd....