Forestil dig dette i den nye focus st.....~
Fra : Jonas R.

Dato : 14-02-06 21:40

720 bhp i en audi s2, som er udgangspunktet for volvo's 5 cylindret
turbomotor, som idag ligger i en focus ST :)

http://www.mxbikes.de/videos/hako_s2.wmv
http://upload.karel.se/boostlogic/100300.avi

Smid en kommentar.....

YEAH DET ER BARE DAELIG :)

MVH

/Jonas R. og Tkrath

Fra : Peter Frost

Dato : 15-02-06 10:56

Forstår jeg dig ret, hvis det er en Volvo B235T4 motor der ligger i
den der S2 ? Kunne godt lyde som en ihvert fald... og vil også være
maskinerien i min næste bil :)

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
Volvo 850 T5 ét skridt nærmere...

Fra : BJ

Dato : 15-02-06 11:02

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Forstår jeg dig ret, hvis det er en Volvo B235T4 motor der ligger i
>den der S2 ? Kunne godt lyde som en ihvert fald... og vil også være
>maskinerien i min næste bil :)

Du kan i hvert fald tydelig se, det er en Volvomotor i Focus St´eren.

Motoren har 5 cylindre og ovennævnte motortypestempel kan let se ved blot at
åbne motorhjælmen.

Det springer ganske simpel lige i øjnene..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jonas R.

Dato : 15-02-06 16:33

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> wrote in message

KLIP
Forstår jeg dig ret, hvis det er en Volvo B235T4 motor der ligger i
den der S2 ? Kunne godt lyde som en ihvert fald... og vil også være
maskinerien i min næste bil :)

Nej ikke helt, det er en S2 motor der ligger i s2'eren. Audi solgte deres I5
motor til volvo omkring 95/96 :)

Det skulle forstås sådan at det også var muligt at opnå den effekt i
Focus'en :)

/Jonas R.

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 15-02-06 17:24

Jonas R. Skrev:
> Nej ikke helt, det er en S2 motor der ligger i s2'eren. Audi solgte deres
> I5 motor til volvo omkring 95/96 :)
>
> Det skulle forstås sådan at det også var muligt at opnå den effekt i
> Focus'en :)

Okay, er Audi's l5 udviklet af Porsche ? For jeg som et faktum at Volvos l5
er udviklet i samarbejde med Porsche ! :)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 16-02-06 10:55

"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote in message

> Okay, er Audi's l5 udviklet af Porsche ? For jeg som et faktum at Volvos
> l5 er udviklet i samarbejde med Porsche ! :)

Det er den rent faktisk :)
Har læst et www.s2forum.com at audi solgte deres I5 motor teknologi til
volvo. Men kan jo selvfølgelig være en røver.
Hvornår begyndte Volvo at lave deres I5 motorer? Audi startede omkring
slutningen af 80'erne og den sidste s2/rs2 blev produceret i 95/96.

MVH

Jonas Rohde

Fra : Peter Frost

Dato : 15-02-06 11:15

Det er jo også en gennemført motor !! Yder godt, slid stærk, dog er
man begyndt at se nogle stykker der er begyndt at bruge olie...

Fra : BJ

Dato : 15-02-06 11:26

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Det er jo også en gennemført motor !!

Det er en fin, fin motor helt på linie med T6..

>Yder godt, slid stærk, dog er
>man begyndt at se nogle stykker der er begyndt at bruge olie...

Olie har min T6 altid brugt.

Olien skal jo også igennem en ultra varm turbo og i mit tilfælde hele 2 af
slagsen.

Jeg efterfylder ca. 1 liter for hver 20.000 km, så jeg altid har samlede 7,6
liter i smøresystemet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-06 20:51

> Jeg efterfylder ca. 1 liter for hver 20.000 km

Teoretisk beregnet? - du kører vel ikke så langt på olien...

Fra : Thomas Krath

Dato : 15-02-06 21:21

> Teoretisk beregnet? - du kører vel ikke så langt på olien...

Forhåbentlig ikke :|

1 liter pr. 20.000 km vil jeg ikke betegne som et reelt olieforbrug - det er
sgu i orden på en tunet bil!!

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav

Fra : BJ

Dato : 15-02-06 22:02

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forhåbentlig ikke :|
>
> 1 liter pr. 20.000 km vil jeg ikke betegne som et reelt olieforbrug - det
> er sgu i orden på en tunet bil!!

Der er 6 propper samt 2 stk. turboer, hvor olien kan blive forbrændt.

Specielt må der vel være lidt olie, der bliver brændt i cylinderne eller
glider stempelringene metal mod metal..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 15-02-06 22:45

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Teoretisk beregnet?

Nej, fakta.

> - du kører vel ikke så langt på olien...

Jo, det gør jeg.

Olien bliver skiftet ved hvert serviceeftersyn.

Dernæst bestemmer motoren selv, om den skal til service _før_ de 20.000 km.

Har den været kørt hårdt, har jeg en gang prøvet at blive befalet til
service ved næsten 13.000 km.

Normalt ligger "indkaldelsen" imellem 18.500 og 19.800 km.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 16-02-06 18:15

> [...]
> km.
> Normalt ligger "indkaldelsen" imellem 18.500 og 19.800 km.

Min BMW har jo samme system, hvor der vha. bjælker signaleres, hvornår bilen
skal til service. Pt. har jeg lige rundet 10.000 km siden sidst, og jeg har
det mentalt
lidt skidt med blot at køre videre. Ifølge indikatorerne er der laaang tid
endnu, og
jeg plejer jo at køre til service m/et olieskifte for hver 10.000 km...

Fra : BJ

Dato : 16-02-06 18:15

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> endnu, og
> jeg plejer jo at køre til service m/et olieskifte for hver 10.000 km...

Jeg har ingen indikatorer, den forlanger bare service, når den har behovet.

20.000 km eller 2 år, hvad der maksimalt måtte komme først.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : -=JF=- arb

Dato : 15-02-06 11:43

> Jeg efterfylder ca. 1 liter for hver 20.000 km, så jeg altid har samlede
> 7,6
> liter i smøresystemet..

Det er jo en oliesump på størrelse med et baby-badekar

Mvh John

Fra : BJ

Dato : 17-02-06 13:37

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er jo en oliesump på størrelse med et baby-badekar

Jow, men lidt flyder nu også rundt i oliekøleren..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 13:31

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> 720 bhp i en audi s2, som er udgangspunktet for volvo's 5 cylindret
> turbomotor, som idag ligger i en focus ST :)

> [...]

Så mangler vi bare at Ford finder ud af at lave en Focus ST i 4x4 så det
ikke ender i hjuspin det hele

--
Tom

Fra : Thomas Krath

Dato : 15-02-06 21:24

> Så mangler vi bare at Ford finder ud af at lave en Focus ST i 4x4 så
> det ikke ender i hjuspin det hele

Er det ikke Jan W. der skriver at forhjulstræk idag sagtens kan styre en
masse hk ;) hehe...

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-06 20:49

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Smid en kommentar.....

Husker I dn søvgrå RS4, der var vist i V.MAX? - 550 hk.
Den mødte jeg på Broen idag mod Sverige. Først overhalede han mig
(den lyder dælme ond), hvorefter jeg gik om ham (han droslede farten).

Ved betalingsanlæget holdt vi side om side, hvorefter han florede speederen.
FÅCK den rykker for vildt - og han blev bare ved !

Fra : Thomas Krath

Dato : 15-02-06 21:26

> [...]
>
> Ved betalingsanlæget holdt vi side om side, hvorefter han florede
> speederen. FÅCK den rykker for vildt - og han blev bare ved !

På striben i 2005 holdt han med måske 5-6000 rpm og gav så slip på
koblingen - gentagne gange! Den bil er for sindsyg! Ombygningen fra S4
st.car. (ja, det _er_ en S4!) til RS4 wannabeeeeee har også kostet et
astronomisk beløb. Den er ombygget i Tyskland og lavet på den rigtige
måde - hele vejen igennem, og det er derfor det holder!

Fra : Peter Frost

Dato : 16-02-06 11:57

Jonas R. Skrev:
>Hvornår begyndte Volvo at lave deres I5 motorer?

91/92 ?