Diesel contra benzin
Fra : jfo

Dato : 14-02-06 13:36

Er der en tommelfingerregel om hvor mangen km. man skal køre årligt
før det kan betale sig at købe en dieselbil frem for en benzinbil.

Peugeot 307 koster 50.000,- mere i diesel.

Jfo

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-02-06 14:15

http://www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-02-06 19:17

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Er der en tommelfingerregel om hvor mangen km. man skal køre årligt
> før det kan betale sig at købe en dieselbil frem for en benzinbil.
>
> Peugeot 307 koster 50.000,- mere i diesel.
>
> Jfo

For at få økonomi i diesel skal der nok køres lidt flere km. Men det er vel
nok ikke altid økonomien der afgør om man skal køre enten eller. Glæden ved
at vælge det ene eller det andet vil betyde meget for mit valg. Vi gør
alligevel så mange tåbelige valg i hverdagen.
Hilsen Matthias

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-06 19:53

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> For at få økonomi i diesel skal der nok køres lidt flere km. Men det er
> vel nok ikke altid økonomien der afgør om man skal køre enten eller.
> Glæden ved at vælge det ene eller det andet vil betyde meget for mit valg.

Og du valgte så?

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 15-02-06 04:54

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Og du valgte så?

Sidste gang benzin, næste gang diesel, selv om der næppe er økonomi i det.
Hilsen Matthias

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-02-06 21:10

Matthias H Matthiessen skriver:

> [...]
> at vælge det ene eller det andet vil betyde meget for mit valg. Vi gør
> alligevel så mange tåbelige valg i hverdagen.

Enig !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : °º©André T©º°

Dato : 15-02-06 19:01

> Enig !

Me 2..... Derfor Øko diesel-bilen netop er solgt..... til fordel for en
Benzin....
Gider ik at køre Diesel mere, fordi det er mere økonomisk korrekt for
mig..... (kører ca. 200km om dagen)

Jeg er 100% til Benzin biler... Elsker lyden, omdrejningerne, motorgangen
osv.....(og vi snakker ikke Suzuki Alto), så jeg har valgt at bruge flere
penge, om året på at fylde tanken...

Kan kun sige det samme, vælg det der er sjoveste, inden for
rådigheds-grænsen.......

Livet er for kort til at køre kedelige biler..... (og jeg siger ikke diesel
biler er kedelige for alle..... bare for mig)............

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-02-06 19:07

"°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu> skrev i en meddelelse

> Jeg er 100% til Benzin biler... Elsker lyden, omdrejningerne, motorgangen
> osv.....(og vi snakker ikke Suzuki Alto), så jeg har valgt at bruge flere
> penge, om året på at fylde tanken...

Stakkel - hvilken bil/motor har du?

--
Per, Esbjerg

Fra : °º©André T©º°

Dato : 15-02-06 19:59

> Stakkel - hvilken bil/motor har du?

'Stakkel' ?... Du har vist Diesel briller på, Per.....

Har lige købt en Fabriksny Ford Fiesta ST150 årg. 2006, med 2.0 liters
Duratec DOHC motor.........

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-06 19:59

> Har lige købt en Fabriksny Ford Fiesta ST150 årg. 2006, med 2.0 liters
> Duratec DOHC motor.........

Tillykke med den!

Sort eller sølv - læder eller dellæder?
215.000 kr?

Fra : °º©André T©º°

Dato : 15-02-06 20:16

> Tillykke med den!
>
> Sort eller sølv - læder eller dellæder?
> 215.000 kr?

Tak...

Performance Blue, med Fuld Læder (ebony), ESP, Varme i forrude... osv...

Tror de har brug et stort skohorn, for at få den Mondeo motor ned i den
bil..... ;D

.. Adults are just kids with money ! :D

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-06 08:39

"°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu> skrev i en meddelelse

> 'Stakkel' ?... Du har vist Diesel briller på, Per.....

> Har lige købt en Fabriksny Ford Fiesta ST150 årg. 2006, med 2.0 liters
> Duratec DOHC motor.........

Selvfølgelig har jeg dieselbriller på - det har jeg haft siden 84 - undtagen
i en kort periode hvor en benzinbil blev presset ned over hovedet på mig. Og
det var faktisk en Mondeo. Jeg blev lidt træt af den da jeg opdagede den
ikke engang kunne holde 100 på Kasselbakkerne - uden campingvogn - uden at
man skulle rode i plørekassen ;)

Hvor mange hypheste har din dyt?

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-02-06 09:19

> Hvor mange hypheste har din dyt?

148?

2 mere end min diesel ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-06 09:10

"°º©André T©º°" skriver:

> Har lige købt en Fabriksny Ford Fiesta ST150 årg. 2006, med 2.0 liters
> Duratec DOHC motor.........

En lille racerpotte - tillykke.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-02-06 22:19

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev Vi gør
> alligevel så mange tåbelige valg i hverdagen.

Ja, men det kunne da også være han valgte en diesel.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Weis

Dato : 14-02-06 20:57

jfo wrote:

> Peugeot 307 koster 50.000,- mere i diesel.

Hvilken benz-udgave sammenligner du med?

mvh
Peter