L200 lækker servostyringsvæske
Fra : andreas

Dato : 13-02-06 12:08

Hejsa

Jeg har fået tilbudt en billig misubishi L200 4x4, det er vist ikke
den heldigste model af 4x4 har jeg kunne søge mig frem til i denne
gruppe.
Den har så vidt vides ikke de store skavanker udover at der skal
fyldes servostyringsvæske på ca 1gang om måneden.
Er der nogen ide om hvor meget en rep kan koste?

hilsen
andreas

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 13:12

[...]

Du skal kigge og se om du kan se hvor den leaker væske, er det bare en død
slange eller spændebånd er det jo ikke mange kr.. men er det tandstangen så
skal du ha en anden i eller reppet den, det er noget dyrere..

Mvh
Morten

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-02-06 16:47

andreas skrev:
> [...]
> fyldes servostyringsvæske på ca 1gang om måneden.
> Er der nogen ide om hvor meget en rep kan koste?

Den er så vidt jeg husker med gammeldags styrehus. Udgangsakslen har det
med at ruste på dem. Så rives pakdåsen. Det kan repareres ved at
styrehuset adskilles og der bliver sprøjtet metal på akslen. Og der
efter slebet på mål. Sidst jeg så en regning på dette lød den på ca
kr.4.000.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 17:06

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> styrehuset adskilles og der bliver sprøjtet metal på akslen. Og der efter
> slebet på mål. Sidst jeg så en regning på dette lød den på ca kr.4.000.

Sprøjtet metal på akslen?

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-02-06 18:38

Tom skrev:

> Sprøjtet metal på akslen?

Svejset op og drejet ned, vel.
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-02-06 20:38

Tom skrev:

> Sprøjtet metal på akslen?

Ja, en teknik til at reparere skadede maskindele. En bearbejdes til
under nogle tiendedele mm. Med en special brænder varmes emnet og under
stort tryk bombarderes det med et metalpulver. Overfladen slibes på mål
og er som ny. Dyrt, men lige så god som udskiftning.

Se: http://www.stratesmaskinfabrik.dk/speciale.html

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Kim

Dato : 13-02-06 20:51

> [...]
> stort tryk bombarderes det med et metalpulver. Overfladen slibes på mål
> og er som ny. Dyrt, men lige så god som udskiftning.

Med nu efterhånden en del år på bagen som sliber, ville jeg nu nok fortrække
hårdcrom.
Men processen er ellers helt den samme. først drejes der et par tiendedele
matriale væk (for ikke at have en "samling af matrialer lige i overfladen)
og nyt matrilae lægges på. Derefter slibes så på mål. En ganske enkel
metode, og med hårdcrom som matriale ..... yderst håldbar.

Kim