Nankang superdæk
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 21:09

Godt jeg ikke købte det l*rt sidst dækmanden sagde han havde et godt tilbud

--
Tom

Fra : Mm Kay...

Dato : 12-02-06 21:16

> Godt jeg ikke købte det l*rt sidst dækmanden sagde han havde et godt
> tilbud

ROFL - bero sin "afgørelse" på en test i Politiken
Get real...

Fra : Mm Kay...

Dato : 12-02-06 21:18

"Mm Kay..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Get real...

UPS - testen er fra Autobild !

Hold dig alligevel fra Politiken :)

Fra : Møller

Dato : 12-02-06 22:12

"Mm Kay..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> "Mm Kay..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> UPS - testen er fra Autobild !

Ups er det ikke kedeligt, at man ikke kan holde kæft med tilbagevirkende
kraft

Møller

Fra : Mm Kay...

Dato : 12-02-06 22:10

"Møller" <eam@g2.n.dk> skrev i en meddelelse

> Ups er det ikke kedeligt, at man ikke kan holde kæft med tilbagevirkende
> kraft

Næh, jeg kunne blot slette igen...

Fra : Møller

Dato : 13-02-06 21:18

> "Møller" <eam@g2.n.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, jeg kunne blot slette igen...

Og den lever sit eget liv på nettet
You can't hide

http://makeashorterlink.com/?F2C6212AC

Møller

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-02-06 21:28

> ROFL - bero sin "afgørelse" på en test i Politiken
> Get real...

Rejs dig bare stille og roligt op fra gulvet igen og læs hvad der står i
linket. Det er tyske AutoBild der har gennemført testen. AutoBild er sq ikke
et hvilket som helst blad. Tror du selv at Nankang er Conti eller Goodyear
til under halv pris?

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv. Introtilbud: 10 %
på alle Philips/Osram autopærer.

Fra : Mm Kay...

Dato : 12-02-06 21:34

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43ef9a3e$0$99982$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> linket. Det er tyske AutoBild der har gennemført testen. AutoBild er sq
> ikke et hvilket som helst blad. Tror du selv at Nankang er Conti eller

Du glemte en smiley - og er for sent ud, idet jeg allerede HAR postet igen
!!!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 13-02-06 17:45

"Mm Kay..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> ROFL - bero sin "afgørelse" på en test i Politiken
> Get real...

Wiseass......
(Bemærk ingen smiley)
Hvorfor skulle politiken ikke kunne være troværdige?

Michael

Fra : Mm Kay...

Dato : 13-02-06 19:18

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Wiseass......

I lige måde...

> (Bemærk ingen smiley)

I lige måde...

> Hvorfor skulle politiken ikke kunne være troværdige?

Akademikeravis - kender du en akademiker, der interesserer sig for biler?
Nej vel

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 13-02-06 20:59

> [...]
>
> I lige måde...

> Akademikeravis - kender du en akademiker, der interesserer sig for biler?
Jo da, mange.

Michael

Fra : Møller

Dato : 13-02-06 21:12

> [...]
>
> I lige måde...

> Akademikeravis - kender du en akademiker, der interesserer sig for biler?

Gab.

Det er akademikere der har konstrueret din bil med tilbehør
Og den PC du skriver på
Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-02-06 21:17

On Mon, 13 Feb 2006 21:12:01 +0100, "Møller" <eam@g2.n.dk> wrote:

> [...]
>
>Gab.
>
>Det er akademikere der har konstrueret din bil med tilbehør

Dav Møller.

Kan det tænkes at ovenstående statements kan have nogen som helst
indflydelse på størrelsen på de fora i nyhedsgruppeverdenen der
omhandler biler og pc'er?

Disse grupper er kendt for, her og i udlandet, at være alenlange.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 14-02-06 16:22

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> omhandler biler og pc'er?
>
> Disse grupper er kendt for, her og i udlandet, at være alenlange.

Hej Folmer:
Jo.
Møller

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-06 21:38

> Gab.

Så find en anden beskæftigelse !

> Det er akademikere der har konstrueret din bil med tilbehør

Dét aner du da ikke en kæft om

> Og den PC du skriver på

Og hvad har det med sagen at gøre?

Fra : Møller

Dato : 13-02-06 22:35

"Mogens..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message

> "Møller" <eam@g2.n.dk> skrev i en meddelelse

> Så find en anden beskæftigelse !

> Dét aner du da ikke en kæft om

Den lader vi lige stå et øjeblik

Er det den deporterede, der har fundet tastaturet frem i det fremmede?
Så finder han måske et guldkorn en gang i fremtiden.

Møller

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-02-06 21:57

Mm Kay... wrote:

> Akademikeravis - kender du en akademiker, der interesserer sig for biler?
> Nej vel

Sig hej til mig :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-06 22:00

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sig hej til mig :)

Ja, det er en generalisering, der vil noget

Fra : Bo Velschow

Dato : 13-02-06 22:03

"Mm Kay..." <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Akademikeravis - kender du en akademiker, der interesserer sig for biler?
> Nej vel

Tsk - tsk- tsk....

"Undtagelsen, der bekræfter reglen"??

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-02-06 22:17

> Akademikeravis - kender du en akademiker, der interesserer sig for biler?
> Nej vel

Det gør jeg - er du da ikke selv akademiker..?

(Historisk betydning: Person der har studentereksamen eller højere. Anden og
mere nutidig betydning: Person der har eksamen fra læreanstalt, der er et
universitet, eller hvis eksamen er er sammenligne med anden universitær
eksamen.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-06 22:24

> [...]
> et universitet, eller hvis eksamen er er sammenligne med anden universitær

For mig er det en person, der er uddannet på universitetet

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-02-06 22:35

> For mig er det en person, der er uddannet på universitetet

Sådan har de fleste det..

....men en ingeniørhøjskole er også et universitet..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-06 22:37

> ...men en ingeniørhøjskole er også et universitet..

I min udd. tid fandtes 3 uddannelser, hvoraf een var akademisk

Fra : Møller

Dato : 13-02-06 22:42

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> I min udd. tid fandtes 3 uddannelser, hvoraf een var akademisk

Jow, men andre er kommet videre

Møller

Fra : Møller

Dato : 13-02-06 22:40

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

Anden

> For mig er det en person, der er uddannet på universitetet

Meget indskrænket synspunkt, da der i Danmark findes en del universiteter.
ikke kun "universitetet"
Der er vist en der skal have sine skolepenge tilbage.

Hvad med: http://www.dtu.dk/ regnes den ikke med, eller kan den ikke rummes?

Møller

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-02-06 22:46

> Meget indskrænket synspunkt, da der i Danmark findes en del universiteter.
> ikke kun "universitetet"

Mogens' holdning er den gængse i dagens Danmark - ingen tvivl om det.

> Der er vist en der skal have sine skolepenge tilbage.

Årh - mon dog. Jeg tror, de er meget godt investeret.

> Hvad med: http://www.dtu.dk/ regnes den ikke med, eller kan den ikke
> rummes?

Nu ændrede "Polyteknisk Læreanstalt" jo navn nogle gange gennem tiden -
senest til universitet. )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-02-06 22:43

> For mig er det en person, der er uddannet på universitetet

Ellers er jeg helt enig i "Politiken".

En avis for offentligt ansatte i den sociale sektor - pædagoger, kommunalt
ansatte biologer, folkeskolelærere, arkitekter mv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-06 22:45

> Ellers er jeg helt enig i "Politiken".
> En avis for offentligt ansatte i den sociale sektor - pædagoger, kommunalt
> ansatte biologer, folkeskolelærere, arkitekter mv.

Ja - det er typisk folk, der ser bilen som en "udfordring"
(ment negativt)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-02-06 22:57

On Mon, 13 Feb 2006 21:44:45 GMT, "Mogens..."
> [...]

>"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

>Ja - det er typisk folk, der ser bilen som en "udfordring"

Socialdemokrater - hele banden.

Det eneste saliggørende er en kollosal vækst i den offentlige sektor,
idet de ovennævnte formentligt vil have svært ved at klare sig i det
private erhvervsliv.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-02-06 23:07

> Ja - det er typisk folk, der ser bilen som en "udfordring"
> (ment negativt)

Jep - stik mig en brækpose..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-06 00:45

Mogens... skrev:
> For mig er det en person, der er uddannet på universitetet

Hvad er så dem der er uddannet på et akademi?

--
MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 13-02-06 19:47

> Akademikeravis - kender du en akademiker, der interesserer sig for biler?
> Nej vel

Adskellige - jeg er selv. Men fortæl gerne hvilke befolkningsgrupper du har
fordomme om jeg venter i spænding.

/tue

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-06 07:09

"Nygaard (4330)" <holmnygaardfjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Adskellige - jeg er selv. Men fortæl gerne hvilke befolkningsgrupper du
> har fordomme om jeg venter i spænding.

Jeg har i princippet ikke nogen fordom overfor "jer" :)
Kigger jeg i bekendtskabskredsen mm., kan jeg blot konstatere,
at bilinteressen hos den gruppe mennesker ligger lavt på "listen".

Denne observation sammenholdt med min opfattelse, at Politiken
dels overvejende "holdes" af den akademiske befolkningsgruppe og
dels har meget lidt bilteknisk stof, bringer mig til den opfattelse, at
Poltiken var det sidste sted, jég ville indhente min viden og "stemning".

At min posting oprindeligt måske var ment med et glimt i øjet er gået
læserne forbi. Sandsynligvis fordi der mangler smileys. Det samme
vælger jeg at sige om Møllers personlige angreb på mig, hvor der
heller ikke er anvendt smileys !

Fra : Møller

Dato : 15-02-06 17:41

> At min posting oprindeligt måske var ment med et glimt i øjet er gået
> læserne forbi.

Måske har du glemt målgruppens IQ

>Sandsynligvis fordi der mangler smileys. Det samme
> vælger jeg at sige om Møllers personlige angreb på mig, hvor der
> heller ikke er anvendt smileys !

Uha da.

Personligt angreb, og så uden smileys. Det er vist lige en reprimande

Jeg kan ikke finde nogle personlige angreb, men mange smileys, men skulle
der mangle nogle, kommer der et par her der kan fordeles efter eget valg,
der hvor man nu mener de mangler
, ,, ,, ,, ,
, , , , , , , ,
<;-], <;-], <;-], <;-], <;-], <;-], <;-], <;-],

Skulle der være en eller anden i overskud, kan den gemmes til en anden god
gang

Møller

Fra : Gunnar007

Dato : 12-02-06 23:11

> Godt jeg ikke købte det l*rt sidst dækmanden sagde han havde et godt
> tilbud

Klipper lige lidt fra artiklen :
Testresultatet viser, at disse dæk under visse forhold kun kan beskrives som
livsfarlige.

Ville det ikke være journalistisk korrekt at fortælle hvad "visse forhold"
dækker over.

Jeg mener, det kan jo være alt, så jeg gætter på isbane kørsel, er visser
forhold.

Hilsen G

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-02-06 09:42

Tom (snabela) wrote:
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageIDC6229
>
> Godt jeg ikke købte det l*rt sidst dækmanden sagde han havde et godt tilbud

Sådan en artikel får mig straks til at tænke 3 ting:

1) Pris og kvalitet følges oftes ad
2) Hvorfor spare de penge på måske det vigtigste sikkerhedsudstyr til
bilen ?
3) Sjovt nok, så når man ser indlæg, ikke kun her på
dk.fuldtid.bil, men også i andre forum, så folk som efterlyser og
anbefaler dæk som Maxxis, Nankang, Nexen, Tigar og Trayal er folk som
har brugt mange penge på styling og store brede fælge, så de enten
ikke har råd til ordentlige dæk, eller mener det er ubetydeligt nu de
har krydsborede blinkende skiver fra T.Hansen.

Godt jeg ved at jeg har ordentligt sko på bilen.

--

Christian

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 13-02-06 17:44

> Godt jeg ikke købte det l*rt sidst dækmanden sagde han havde et godt
> tilbud
>
> --
> Tom

Har netop selv gennemført en lille test.
På samme strækning med sne og andre gode glatte sager.
Opel Vectra C med Michelin Alpin og Mazda 626 DiTD med Woosung
EuroWinter....

Mazda'en bruger ABS'en ved næsten hver eneste opbremsning, Opel'en næsten
aldrig.

Jeg er overbevist, Woosung'erne bliver hevet af og Michelin sættes på til
næste sæson.

Michael

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-02-06 22:23

> Opel Vectra C med Michelin Alpin og Mazda 626 DiTD med Woosung
> EuroWinter....
> Mazda'en bruger ABS'en ved næsten hver eneste opbremsning, Opel'en næsten
> aldrig.

Det kan jo også skyldes, at Opel Vectra C har et langt mere moderne og
effektivt ABS-system...

(Naturligvis bremser Michelin Alpin A2 laaaaangt bedre end det andet
Woosung-lort - men bilens bremsesystem er ikke uden betydning)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 14-02-06 04:55

> [...]
>
> (Naturligvis bremser Michelin Alpin A2 laaaaangt bedre end det andet
> Woosung-lort - men bilens bremsesystem er ikke uden betydning)

Det er muligt, omend jeg holder 102 % på at dækkene er hovedårsagen til
forskellen.
Det er helt sikkert et mere moderne system på Vectra'en.
Men det hele gik ud på om hvor den ene bil aktiverede antiblok systemet i
forhold til den anden.
Iøvrigt gav det samme mønster sig til kende ved igangsætninger. Vectra'en er
en 2.2 med automatgear og 150 HK og Mazda'en 2.0 Diesel med 100 hk. Begge
biler er rimeligt momentstærke og igen. Mazda'en fedter rundt og Vectra'ens
tractioncontrol er sjældent aktiv (lampe på inst.bordet)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-02-06 10:04

> [...]
Vectra'ens
> tractioncontrol er sjældent aktiv (lampe på inst.bordet)

Hvis du kaster et blik i testen jeg har linket til så klare de billige sig
ok sammanlignet med Michelin hvad det angår, så man undres jo nogle gange
over de meget forskellige resultater.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 14-02-06 23:37

> [...]
> Begge biler er rimeligt momentstærke og igen. Mazda'en fedter rundt og
> Vectra'ens tractioncontrol er sjældent aktiv (lampe på inst.bordet)

Ved igangsætning er det uden tvivl Mazda'ens langt større moment, der
spiller ind.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 15-02-06 06:25

> Ved igangsætning er det uden tvivl Mazda'ens langt større moment, der
> spiller ind.

Vectra'en har et moment på 220nm ved 3800 omdr. og Mazda'en har moment på
220nm ved 1800-3000 omdr.
Så alt i alt meget ens

Michael

Fra : Henrik B.

Dato : 15-02-06 20:13

> Vectra'en har et moment på 220nm ved 3800 omdr. og Mazda'en har moment på
> 220nm ved 1800-3000 omdr.
> Så alt i alt meget ens

Netop ikke. For ved de 3800 rpm, hvor Vectra'ens ligger, er det ikke nok til
at lave hjulspin. Det er det derimod, når de kommer som "ud af en
ketchupflaske" ved 1800 rpm, allesammen på én gang...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-06 19:46

Tom wrote:

> Godt jeg ikke købte det l*rt sidst dækmanden sagde han havde et godt
> tilbud

Pris og kvalitet hænger sammen...

Men det kan vel ikke komme bag på nogen, at de testede dæk er dårligere end
reference dækket, når dette er nok det bedste for tiden...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-02-06 22:03

Tom wrote:

> Godt jeg ikke købte det l*rt sidst dækmanden sagde han havde et godt tilbud

De omtaler Maxxis, Nankang, Nexen, Tigar og Trayal.
Sjovt nok så laver Maxxis top-of-the-line dæk til cykler. Og ikke til
fru Jensens touring cykel, men dæk til cykler hvor de mishandles så
hårdt at deres levetid tælles i minutter snarere end timer.
http://www.maxxis.com/

Fra : Bo Velschow

Dato : 14-02-06 10:13

> [...]
> Jensens touring cykel, men dæk til cykler hvor de mishandles så hårdt at
> deres levetid tælles i minutter snarere end timer.

Hehehe... ja, jeg fik mig en PEUGEOT(!)-peberkværn i julegave - og _den_
lader til at være af rigtig god kvalitet!
(det er lige så nemt og meningsfyldt at sammenligne kvaliteterne af bil- og
cykel-dæk, som at sammenligne kvaliteten af peber-kværne og biler - selvom
de kommer fra samme koncern! ) ).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-02-06 23:55

> Godt jeg ikke købte det l*rt sidst dækmanden sagde han havde et godt
tilbud

> --
> Tom

Der er også tests hvor billigdæk klare sig helt ok i bestemte discipliner.

Her http://www.automotorsport.se/biltester/2005/0521/052107.pdf klare de
billige sig fint i populære danske discipliner, Michelin (uden pigge) er
taberen i ABS-bremsning på våd asfalt og Wanil (med pigge) vinderen med AGI
(uden pigge) lige i hælene. I 40 mm snesjap får AGI og Nankang (uden pigge),
samt Bridgestone (med pigge) som de eneste karakteren 10 af 10.

Det kan godt være svært at gennemskue hvilke tests man skal stole på.

Med venlig hilsen Kim