noget om hk
Fra : jan kristensen

Dato : 12-02-06 20:23

hej

jeg har en ford escort 1.4 clx 94 med 75 hk
den er lige lille nok til vores campingvogn !

nu har jeg set en ford escort 1.6i clx st.car med 90 hk

spørgsmålet er betyder de 15 hk ret meget, eller skal jeg
finde en bil med 110 hk.

jeg tænker jo også på benzinen

mvh jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-02-06 20:28

jan kristensen skriver:

> spørgsmålet er betyder de 15 hk ret meget, eller skal jeg
> finde en bil med 110 hk.

Hk er noget der ligger oppe ved høje omdrejninger. Kig efter moment ved
lavere omdrejninger, med mindre at du vil skifte gear hele tiden.....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-06 08:05

> jan kristensen skriver:

> Hk er noget der ligger oppe ved høje omdrejninger. Kig efter moment ved
> lavere omdrejninger, med mindre at du vil skifte gear hele tiden.....

Benzinbiler har det med at have ½ x HK ved ½ x omdrejninger - f.eks.

En bil med 75 HK vil have 37,5HK ved ca. 3.000 omdrejninger. Det er meget
lidt til at trække en campingvogn. 55HK - det halve af de 110 - er meget
bedre.

Man skal dog være opmærksom på at biler med flere HK ikke køre med ½
omdrejninger omkring campingvognshastighed, men nærmere 1/3.

En prøvetur med campingvogn bagefter er den eneste løsning.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-06 20:33

"jan kristensen" <garsdal@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> nu har jeg set en ford escort 1.6i clx st.car med 90 hk
>
> spørgsmålet er betyder de 15 hk ret meget, eller skal jeg

Lån bilen og kør en tur med anhængertræk. Har den ikke anhængertræk, så lån
en anden og prøv den.

Nogen er tilfreds med næsten ingen trækoverskud. Andre vil have det hele (de
køber diesel :)).

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-02-06 08:40

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Nogen er tilfreds med næsten ingen trækoverskud. Andre vil have det hele (de
> køber diesel :)).

*** Host *** (turbodiesel)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-06 08:49

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Nogen er tilfreds med næsten ingen trækoverskud. Andre vil have det hele (de
>køber diesel :)).

Eller har en motor, der ikke lider af gummiarm

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-02-06 08:53

jan@stevns.net skriver:

> Eller har en motor, der ikke lider af gummiarm

Du mener at "spirillen" ville kunne trække en mindre husvogn uden
problemer ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-06 09:27

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Du mener at "spirillen" ville kunne trække en mindre husvogn uden
>problemer ?

Husvogn ? Den kan flytte en 40fods fuldlastet containter uden at kny

Vi har faktisk trukket en turistbus hjem til Klarskov med den ;)

(Folk i Vordingborg glemmer sent det syn ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-02-06 10:00

<jan@stevns.net> skrev

> Vi har faktisk trukket en turistbus hjem til Klarskov med den ;)
>
> (Folk i Vordingborg glemmer sent det syn ;)

Historie/fotostorie udbedes

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-06 08:01

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Historie/fotostorie udbedes

det er for sent at tage billeder nu

Hun skulle køre en gruppe mennesker til noget privat tamtam, og havde
lånt en bus - desværre havde udlåneren glemt at fortælle at der var
et lille problem med den dersens bus, nemlig at den kunne finde på at
gå i stå, hvilket den gjorde midt i en rundkørsel.

Så på vejen fra Kvickly, "samlede" jeg da bare lige en bus op på
hjemvejen - og fandt hurtigt fejlen på bussen, da vi holdt på
gårdspladsen (en løs polsko på et batteri)

(Jeg gider sgu'tte rode under en bus, midt i en rundkørsel, så det var
langt det nemmeste, at hive bussen med mig)

Fra : Aksel

Dato : 13-02-06 17:26

> Eller har en motor, der ikke lider af gummiarm

Det optimale er vel en Tuareg V10, jeg så Topgear prøve dem, de trak en
mejetærsker hen ad marken.

Jeg vil have job der, jeg tror endda de får penge for det.

Hilsen Aksel

Fra : Martinussen.com

Dato : 13-02-06 18:04

jan kristensen wrote:
> [...]
>
> nu har jeg set en ford escort 1.6i clx st.car med 90 hk
>
> spørgsmålet er betyder de 15 hk ret meget, eller skal jeg

Du skal være velkommen til at prøve denne Ford Escort:
http://www.martinussen.com/?side=2229

Jeg kører den igennem Applus Brugtvognstest på onsdag, så kontakt
mig på 30 95 00 99, så skal jeg underrette dig, når den kommer med
testen på bilboksen.

Hvis ikke du er bange for benzinforbruget, så vil jeg anbefale denne
til trækning af campingvogn:
http://www.martinussen.com/?side=2221

Ingen tvivl om jo flere heste, jo flere kræfter til at trække en
campingvogn, dog går det jo ud over brændstofsøkonomi'en.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-02-06 18:24

Hej!

Martinussen.com wrote:

> Du skal være velkommen til at prøve denne Ford Escort:
> http://www.marXXXXXXsen.com/?side=2229

Find dig et _kommercielt_ forum at poste dine annoncer i. Annoncer er ikke
velkomne her og slet ikke når der er firmaer involveret...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mere FireFly? Så udfyld din Browncoat-profil nu!

http://www.fireflyseason2.com/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-06 08:03

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Find dig et _kommercielt_ forum at poste dine annoncer i. Annoncer er ikke
>velkomne her og slet ikke når der er firmaer involveret...

Arhhhhhh - nu er du nok lidt sippet ;)