Off topic: Netetikette mv...
Fra : roenlev

Dato : 14-06-01 13:54

Hej NG

Det er ganske underholdende at følge med i denne gruppe.. Til tider
lærerigt, men i hvert fald underholdende...
Tænk at der er nogen, der bruger så meget tid på at skrive mere eller mindre
sure henstillinger til folk om, hvordan og hvorledes man nu bør og ikke bør
skrive et indlæg. - Det er vel omkring 1/3 af indholdet i denne NG lige for
tiden...

Hvorfor ikke bare tænke nååh ja, han er dummere end mig, og så lade det være
ved det - I hvert fald kunne man da nøjes med at maile til den stakkels
mindrebegavede, der har sat et indlæg ind i den forkerte gruppe...

Næh, man skal både skrive med STOOOORE bogstaver, "Sælg dit lort et andet
sted", og jeg skal komme efter jer...

Tæl til 10, drik en kop kaffe, og find det indlæg der interesserer jer i
stedet for... -Spam og forkerte indlæg fylder altså ikke ret meget, hvis
folk ellers lader være med at reagere på dem...

....Og nu har jeg lige selv gjort det - skal ikke ske igen...

Venlig hilsen Lasse

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-01 15:07

roenlev skrev:

>Off topic: Netetikette mv...

Derfor Xfutter jeg til dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan ikke ses her)

> [...]
>skrive et indlæg. - Det er vel omkring 1/3 af indholdet i denne NG lige for

Jeg gider ikke tælle efter, men du overdriver meget.

>Hvorfor ikke bare tænke nååh ja, han er dummere end mig

Fordi vi har set i et par grupper, hvor der aldrig blev skrevet
henstillinger, hvordan det endte. De blev ubrugelige. Den ene
blev reddet ved at der blev sat en robot op som nu skriver til
alle nye deltagere. Det blev ordnet efter at to mand i næsten et
år forgæves prøvede at komme til bunds i alt det spam der blev
postet.

>I hvert fald kunne man da nøjes med at maile til den stakkels
>mindrebegavede

Det klassiske argument. Du skal få det klassiske svar:
1) Hvis andre ser reaktionen, kan de lære deraf.
2) Hvis der ikke ligger en afvisning i gruppen, tror nye
deltagere at spam er okay.
3) Hvis 50 mand vil korrekse synderen, og de ikke kan se at andre
har reageret, så modtager den sølle fyr 50 mails med ca. samme
indhold.

>Næh, man skal både skrive med STOOOORE bogstaver, "Sælg dit lort et andet
>sted", og jeg skal komme efter jer...

Det er en skidt form - uanset hvilken type svar det drejer sig
om.