Pava på Dinitrol?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 18:07

Kan man bruge Pava ovenpå (5 år gammel) Dinitrol?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-02-06 20:59

> Kan man bruge Pava ovenpå (5 år gammel) Dinitrol?
> --
Jag har dårlig erfaring.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 21:46

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Jag har dårlig erfaring.

Lyder ikke godt!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : ena

Dato : 10-02-06 21:49

> Kan man bruge Pava ovenpå (5 år gammel) Dinitrol?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/26dh

Har gjort det på 2 biler - absolut ingen problemer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-02-06 22:01

ena skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
>>
> Har gjort det på 2 biler - absolut ingen problemer.

Lyder bedre

Tak skal du ha
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : NHF

Dato : 11-02-06 10:05

Hej.

Jeg havde en Opel Astra årg. 1996 som havde fået 2 x Pava, men pga. dårligt
udført arbejde fra Pava Horsens (brugt sløvt bor) så rustede begge
a-stolper. Jeg holder mig nu kun til Dinitrol, og begge mine biler (Volvo
V40 & VW Passat) er med nul rust.

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Lars Holst

Dato : 11-02-06 14:04

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> said in news:43ecc844$0$2111
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Kan man bruge Pava ovenpå (5 år gammel) Dinitrol?

Bilproducenten anbefaler som oftest et bestemt produkt som bilen er
fabriksbeskyttet med.
Blander man Pava med dinitrol falder det sammen til en gang grød og dermed
ryger beskyttelsen.
De to produkter er ikke kemisk blandbare.

Så mit svar ville være nej.

Det har været drøftet tidligere i denne gruppe.
F.eks. her: http://makeashorterlink.com/?F11612F9C
Men du kan jo også selv søge i google groups og finde mere om emnet.

--
Lars Holst

Fra : Sorensen

Dato : 11-02-06 17:49

Sikke dog en gang vrøvl. Brug du bare Pava ovenpå Dinitrol. De er begge
oliebaseret, så der bliver ingen problemer.

Fra : Lars Holst

Dato : 12-02-06 01:46

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> said in

> Sikke dog en gang vrøvl. Brug du bare Pava ovenpå Dinitrol. De er
> begge oliebaseret, så der bliver ingen problemer.
>

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Det er simpelthen ikke sandt når det påstås at de kan kombineres.

--
Lars Holst

Fra : Henrik B.

Dato : 12-02-06 11:47

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Sikke dog en gang vrøvl. Brug du bare Pava ovenpå Dinitrol. De er begge
> oliebaseret, så der bliver ingen problemer.

NEJ!!!! Pava er oliebaseret, Dinitrol er bitumen-baseret....

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 12-02-06 12:19

On Sun, 12 Feb 2006 11:46:51 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse
>
>NEJ!!!! Pava er oliebaseret, Dinitrol er bitumen-baseret....

Dinitrol ML er nu oliebaseret! hvorimod Dinitrol 1000 er voksbaseret,
så det kommer an på hvilken slags Dinitrol bilen sidste har fået.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-02-06 18:42

> [...]
> ryger beskyttelsen.
> De to produkter er ikke kemisk blandbare.

Jeg spurgte FDM inden Jaguarens fabriksvoks skulle efterbehandles:

Tak for din henvendelse.
De produkter der er på markedet, er forenelig med bilfabrikkerens
(sparsomme) voksprodukter.

Med venlig hilsen

Jørgen Jørgensen

Afdelingsleder

FDM · Firskovvej 32 · Postboks 500 · 2800 Kgs. Lyngby

Tlf. +45 45 27 07 83 · Fax +45 45 27 09 88

joj@fdm.dk · fdm@fdm.dk · www.fdm.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-02-06 20:14

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spurgte FDM inden Jaguarens fabriksvoks skulle efterbehandles:

ForenedeDanskecaMpister ;).

> Tak for din henvendelse.
> De produkter der er på markedet, er forenelig med bilfabrikkerens
> (sparsomme) voksprodukter.

Jeg kan sige med sikkerhed det ikke passer. Tectyl, som vist nok er
voksbaseret?, gik IKKE sammen med det Skodaen var behandlet med ab. fabrik,
og slet ikke med den Mercasol behandling den fik senere. Det og Dinitrol er
så også godkendte af VW til efterbehandling, jeg ved ikke med Pava?.