At skifte bagfjedre på en Sierra 2,0i stat~
Fra : Per

Dato : 09-02-06 20:25

Hejsa,

Jeg er den glade ejer af en Sierra st.car årg. '89

Den er enten sænket eller bare blevet "flad" i fjedrene bagtil - måske osse
fortil? Men jeg mærker det mest i bagenden på den.

Jeg har træk på og vil gerne trække campingvogn, men center af kuglen er
helt nede på 35 cm over jorden, og det er liiige lavt nok.

Er det en kæmpe operation at skifte bagfjedre på modellen? - evt. fif?

Vh. Per, Middelfart

Fra : ERLO

Dato : 09-02-06 20:55

Hej
Bare giv dig god tid - det største problem er fastrustede bolte. Sørg for
god understøtning af bilen - ikke noget med gasbetonklodser !
Du skal anskaffe dig forstærkede fjedre.
Mvh ERLO
København Støddæmperservice
www.logst.dk

Fra : Per

Dato : 09-02-06 21:36

> Hej
> Bare giv dig god tid - det største problem er fastrustede bolte. Sørg for
> god understøtning af bilen - ikke noget med gasbetonklodser !
> Du skal anskaffe dig forstærkede fjedre.

Hej - tak for hurtigt svar
Næste spgsm.:

Hvor køber jeg billigst fjedrene?

Vh. Per

Fra : ERLO

Dato : 10-02-06 11:39

Hej
Hvor du køber billigst ved jeg ikke !
Men som reference kan jeg oplyse at hos mig koster de :
Almindelige 336,- kr.
HD ( ekstra stærke) 400,- kr.
+forsendelsesandel 50,- kr..
Alt er plus moms.
Så har du ihvertfald en reference.
Med venlig hilsen
*** STØDDÆMPERE ***
til alle biler
HAVES
København Støddæmperservice
Tlf. 33 21 00 01

Fra : Armand

Dato : 11-02-06 17:17

Per skrev:

> - evt. fif?

Fjedrene skal komprimeres og fastholdes i denne korte længde før man
begynder at adskille noget - Ellers ender det med *BOIIINNG* =
Af samme årsag er nye fjedre også leveret sammentrykkede.

I tilbehørshandelen findes såkaldte fjederkompressorer som er ganske
velegnede til formålet, det er blot gået hen over hovedet på flertallet
at man ikke skal bruge disse til selve sammenspændingen, men derimod til
at holde en fjeder sammenpresset. Selve sammenpresningen foretages
ganske enkelt ved at hæve baghjulet med donkraften til grænsen lige før
hele bilen hæver sig fra understøtningen. Efterfølgende kan man montere
sine fuldt lange fjederkompressorer á en på hver side af fjederen og
skrue dem sammen til et fast punkt hvorefter man atter kan fjerne
donkraften og påbegynde afmontering af fjederen.

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..