Octavia, 7 til 13 polet stik
Fra : Claus

Dato : 09-02-06 18:27

Hej NG

Var inde ved den lokale Skoda pusher (SMC Odense) for at bestille tid til
konvertering fra 7 polet stik til 13 polet Jäger. Inden jeg rigtigt havde
nået at forklare hvad opgaven gik ud på, forsvandt værkføreren ned på
værkstedet med et nervøst blik og en bemærkning om at han lige skulle se
hvad han havde på det.

Vente-vente-vente i 10 min.

Kom så tilbage og sagde at det var en større sag og at jeg skulle regne ca.
4 timer. Der skulle både trækkes kabler og kigges i sikringsboks, styreboks,
m.m.m.??????? Fortalte ham så at der allerede var trukket fast 12 volt fra
batteriet og jeg mente ikke at opgaven kunne være SÅ besværlig. Det var
trods alt kun et spørgsmål om tågelys og baklys som manglede. Han ville slet
ikke udtale sig før de havde haft bilen inde og målt ledningsnettet igennem.
I øvrigt havde de kun en (!) medarbejder som var dygtig nok til at magte
opgaven.

Belært af egne tidligere erfaringer ved jeg at det ikke er et job man skal
overlade til hvem som helst, men alligevel, SMC er vel eksperter? Og Octavia
er lige kåret til årets campingtrækker, så det kan vel ikke være første gang
for dem?

Any-way, bilen er en 2004 Octavia TDi, den gamle model, og trækket et
originalt aftageligt monteret ved en anden Skoda forhandler.

Kære NG, kan nogen give mig et bud på hvad der er i vente her eller har jeg
bare mødt en værkfører som havde en dårlig dag?

På forhånd tak.

Vh. Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-06 18:31

Claus skriver:

> Any-way, bilen er en 2004 Octavia TDi, den gamle model, og trækket et
> originalt aftageligt monteret ved en anden Skoda forhandler.

Prøv en anden forhandler...

> Kære NG, kan nogen give mig et bud på hvad der er i vente her eller har jeg
> bare mødt en værkfører som havde en dårlig dag?

På en VW golf af samme årgang, er det en ret avanceret opgave (prisen er
også derefter). Men så er tyverialarmen også ind over stikket, selv med
en 13/7 pol converter...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Claus

Dato : 09-02-06 18:44

| På en VW golf af samme årgang, er det en ret avanceret opgave (prisen er

| også derefter). Men så er tyverialarmen også ind over stikket, selv med

| en 13/7 pol converter...

Med andre ord, så passer det skønnede tidsforbrug? Der sidder jo træk på
bilen i forvejen...

Vh. Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-06 18:45

Claus skriver:

> Med andre ord, så passer det skønnede tidsforbrug? Der sidder jo træk på
> bilen i forvejen...

Det er svært at sige.... Det træk der sidder der i forvejen, er det et
originalt træk ?

Kan du ikke få en 7/13 pol konverter til at sætte imellem ?

Fra : Claus

Dato : 09-02-06 18:57

| Det er svært at sige.... Det træk der sidder der i forvejen, er det et
| originalt træk ?

Efter sigende, ja. Modellen med stikdåsen som kan svinges op bag kofangeren
og som er helt skjult når trækket er fjernet. Har set tilsvarende træk på
bl.a. Passat også.

| Kan du ikke få en 7/13 pol konverter til at sætte imellem ?

Jo, men så mangler tågelys og baklys + fordelen ved at få et bedre stik som
er vandtæt og ikke irer så snart de sender vejrudsigten i TV.

Vh. Claus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-02-06 21:30

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Jo, men så mangler tågelys og baklys + fordelen ved at få et bedre stik
> som
> er vandtæt og ikke irer så snart de sender vejrudsigten i TV.

4 Timer lyder lidt i "overkanten". Hvis alle funktioner er allerede i
baglygten, det er et spgsm. om et andet multistik med flere forbindelser.
Hvis du ser efter, er det gl. 9pols koblet på vha. et stik ved baglygten,
skrue-skrue-skrue-klik-og færdig, svære er det ikke at montere et træk ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-06 21:51

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> [...]
> skrue-skrue-skrue-klik-og færdig, svære er det ikke at montere et træk ;).

Men det nye ??

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-02-06 22:19

Hvis du ser efter, er det gl. 9pols koblet på vha. et stik ved baglygten,

> Men det nye ??

Hvoff' skal der være forskel, hvis funktionerne er i baglygten?. Jeg kan god
se sagen er anderledes, hvis CANbus etc. skal overføres, men hvoff' skal den
det?. Der må være et kit, det er ikke rocketscience, fordi flere og flere
benytter 13pol. For mig ser det ud til at SMC, igen, forsøger at skrive en
stor regning uden belæg for det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-06 22:27

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hvoff' skal der være forskel, hvis funktionerne er i baglygten?.

Indikation af sprungen pære, så kan man ikke "bare stjæle strøm i
baglygten"

> Jeg kan god
> se sagen er anderledes, hvis CANbus etc. skal overføres, men hvoff' skal den
> det?.

Eksemplet min Golf V. Sætter du en trailer på bilen, låser bilen og
afmonterer stikket til traileren, begynder tyverialarmen at hyle.

Det kan man ikke lave ved at stjæle strøm fra baglygterne.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-02-06 22:50

> Indikation af sprungen pære, så kan man ikke "bare stjæle strøm i
> baglygten"

Jeg mener ikke den funktion er i Octi.I?.

> Eksemplet min Golf V. Sætter du en trailer på bilen, låser bilen og
> afmonterer stikket til traileren, begynder tyverialarmen at hyle.
>
> Det kan man ikke lave ved at stjæle strøm fra baglygterne.

Det er lavet med en lus i stikket, men lur mig, om VW ikke har lavet det med
et multistik bag til, så bilen ikke skal flås fra hinanden på den "konto".
Sprgs. er så om SMC. vil bygge alle fancy ekstrafunktioner ind i den?, det
får man kun at vide ved at spørge..
BTW. Forhindre det ikke nogen i at køre med anhængeren, mens bilen står
tilbage og hyler ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-06 22:49

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Jeg mener ikke den funktion er i Octi.I?.

Pas.
Det er svjv i en G4.

> [...]
> Sprgs. er så om SMC. vil bygge alle fancy ekstrafunktioner ind i den?, det

Jeps

> BTW. Forhindre det ikke nogen i at køre med anhængeren, mens bilen står
> tilbage og hyler ;).

På samme vis som alle andre alarmer - jo. Jeg kan kun give Bob Anders
(fra de føste standup.dk) ret. Det eneste der virker er en BH omkring
rattet (og i dette tilfælde trailersammenkoblingen). I ved hvor længe en
fyr kan fumle med at få den skide hapslås fra hinden

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 07:09

.

Fra : Aksel

Dato : 09-02-06 21:00

> [...]
> jeg
> bare mødt en værkfører som havde en dårlig dag?

Kør ind til en autoelektriker, de har forstand på el, i modsætning til
automekanikere.

Hilsen Aksel

Fra : Broegger

Dato : 09-02-06 23:13

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev

> Kør ind til en autoelektriker, de har forstand på el, i modsætning til
> automekanikere.

Jeg er selv trikker omend af gammel årgang. Jeg ville ikke bare lige
turde kaste mig ud i det. De forskellige styringer måler på spændinger og
forbrug så det er en lyst. Dette bla for at sikre at der blinkes i takt
og at alle pærer virker. Så jeg forstår godt at de vil måle det
igennem... Men igen, SMC burde sgi bare lige have en værkstedshåndbog de
kan slå det op i. Skrue, skrue, klippe, kode styringen om ...
jeg vil også foreslå at du prøver et andet, og evt. mindre Skoda værksted
før du siger ja til at betale 4 timer.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 10-02-06 15:23

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Kære NG, kan nogen give mig et bud på hvad der er i vente her eller har
jeg
> bare mødt en værkfører som havde en dårlig dag?

Få dem til at ringe til Skoda i Hjørring. De kan i hvert fald lave det.

/Caspersen