MB forskelle?
Fra : Jasper Norman

Dato : 08-02-06 00:43

Hej.

Hvad er forskellen på "classic / Elegance / Avantgarde" ?

Er det en smule udstyr eller hur? Formen er vel den sammen? Det eneste jeg
har bidt mærke i, er at der ikke er træindlæg i en avantgarde. Læder er vel
også ekstra udstyr i en avantgarde?

Mvh

Jasper

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-02-06 05:13

Den Wed, 8 Feb 2006 00:43:11 +0100, skrev Jasper Norman :

> Hvad er forskellen på "classic / Elegance / Avantgarde" ?

Det er udstyrsvarianter og forskellene afhænger naturligt nok af hvilken
modelrække vi taler om.

Men generelt har Mercedes valgt at deres udstyrsniveauer også skal
afspejle en stil:

Classic: Standardmodellen. Simple linier. Ikke så meget pjat.
Elegance: Mere udstyr med vægt på komfort og lækkert look(crom og
indfarvede karosseridele).
Avantgarde: Også mere udstyr men med vægt på sport(bl.a. en strammere
undervogn) og et sporty look.

Visse optioner er afhængig af hvilken udstyrsvariant du vælger.

--
Kent Oldhøj

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 08-02-06 09:13

Da jeg kørte W210, valgte jeg en Elegance model. Jeg syntes bedst om det
træindlæg og betræk der var i den. Derudover havde den det udstyr jeg gerne
ville have (klima, fartpilot mv.). Classic er en mere skrabet model med
andet træ og indtræk og med manuel A/C osv. Elegance har blåtonede ruder,
Xenon lys, en sort træsort (jo, det er træ) og fancy sædebetræk. Der er også
nogle forskelle i nogle lister, fælge og andre ydre ting, men jeg kan ikke
lige huske det.

Mvh Rasmus

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-02-06 13:47

> [...]
> har bidt mærke i, er at der ikke er træindlæg i en avantgarde. Læder er

Der er udstyret til forskel som andre har skrevet.
Min favorit er E-Klassen i stc (som jeg også kører i) - se forskellene på
http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/stationcar/e-klasse/ver.htm
Og ja - læder er stadig ekstraudstyr - selv i en Avantgarde.
Du kan naturligvis vælge den "billige" løsning og få originalt læder-look
overtræk til ca. 4000 svjh (forøvrigt rigtigt pænt og slidstærkt men
naturligvis ikke lige så lækkert som ægte læder)

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved