Ventoen der aldrig vil starte .. :(
Fra : CNS

Dato : 07-02-06 07:08

Ja, så er den k&%¤#¤%&% gal igen...

I søndags havde den ingen problemer med at starte, spandt som en mis.. men i
går morges var den fuldstændig død .. den står og hakker i det (rotoren
kører rundt og prøver at få liv i starteren), altså er det ikke batteriet
der er dødt..

Jeg har før gjort det lille trick med at ta' alle kabler op i lejligheden og
tørre dem godt igennem. Det hjalp ikke i går. Jeg forsøgte også at ta'
tændrørene op og tørre dem af - det lød pludselig til at jeg fik liv i den
men det var desværre en staket frist og den døde igen.
Jeg forsøgte desperat at tørre kablerne + dæksel i nat så nu har de lagt på
radiatoren i 10 timer hvorefter der vel egentlig ikke burde være skyggen af
fugt (som jeg kunne forestille mig har haft indflydelse på dette). Men lige
meget hjalp det, her til morgen var situationen den samme..jeg prøvede også
at ta' alle tændrør op og tørre dem af, men NADA...

Jeg er rimelig lost... nogen forslag? Den har gjort det før, det sker
primært når det er fugtigt vejr eller meget hård frost.. har nogen idéer til
hvad der kunne gøres for at få liv i den..??

Og jo, og det er en VW Vento 1,8 fra '92 der har ca. 255k på klokken

help appreciated ..!

/Christian

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 07-02-06 07:23

"CNS" <cns@FJERNosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til hvad der kunne gøres for at få liv i den..??
>
> Og jo, og det er en VW Vento 1,8 fra '92 der har ca. 255k på klokken

Et bud kunne være, at der er vand i benzinen med deraf følgende tilisning
karburatoren. (hvis bilen har karburator?)

Mvh
Henning

Fra : CNS

Dato : 07-02-06 07:27

"Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Et bud kunne være, at der er vand i benzinen med deraf følgende tilisning
> karburatoren. (hvis bilen har karburator?)
>
> Mvh
> Henning

Den har ikke karburator (nu er jeg ikke den store mekaniker, men.. det er
jeg ihvertfald rimelig sikker på ;))..

/Christian

Fra : Martin

Dato : 07-02-06 08:24

Hej

Jeg havde et lignende problem med min Vectra. Fejlen optrådte kun periodisk
og der kunne gå måneder imellem.... Efter adskillige værkstedstimer satte
Opel en computer til og vupti "det er styreboksen til brændstofpumpen"
(eller nåwet). Det hele kørte fint rundt, men der blev bare ikke givet
besked til brændstofpumpen om at der skulle fyldes på. Det fik jeg lavet i
august og siden har den bare startet hver gang

Mvh Martin

Fra : CNS

Dato : 07-02-06 16:03

nå... efter at ha' købt nye startkabler, rotor, fordelerdæksel, tændrør og
hvad ellers de ville prakke mig på hos thansen (ja, det er det eneste jeg
har i nærheden af hvor jeg bor.. og jeg kan komme til uden bil)

men ligemeget hjalp det, og efterhånden fik jeg drænet batteriet så jeg blev
nød til at kalde efter prof. hjælp (dansk autohjælp).. han fandt dog hurtigt
ud af at det halve af de dele jeg havde fået fra thansen ikke passede til
min bil(!) .. men det så ud som om rotoren var knækket i den lille flis der
gør at den drejer rundt.. dérfor ville den ikke rigtigt starte... desuden
passede dækslet ikke (rotoren gik imod!) ..

men han fik liv i den til sidst og jeg har netop nydt en tur byen rundt for
at lade batteriet op - forhåbentlig nok ;) så i løbet af de næste par dage
går turen til thansen med brok over reservedele der ikke kan bruges til en
skid...

/Christian

Fra : WATSON

Dato : 07-02-06 17:06

Hejsa....

Ja hva kan man sige T Svansen...

Mvh

Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 21:44

> Et bud kunne være, at der er vand i benzinen med deraf følgende tilisning
> karburatoren. (hvis bilen har karburator?)
>
> Mvh
> Henning

Der er i følge min erfarring 2 ting en vento og golf 3 kan fejle og det er
sikkert i ca 99.9 % af alle tilfælde at det er tændspolen eller benzinpumpen
og i dit tilfælde vil jeg gætte på benzin pumpen siden den kan komme lidt i
gang

og helt ærligt hvem fanden har nogen sinde hørt om en vento med karburator
det er jo helt hen i vejret hæhæ