Firmabil
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 21:28

Nu er i jo igang med snak om firmabiler og beskatning.

Hvad med en håndværker som har en servicevogn med hjem.

Hvad med en "værkstedsbil" hvis formål er at yde starthjælp
og hjælpe ved punkteringer ol. for andre firmabiler.

Bliver man ikke beskattet i nogle af ovenstående tilfælde ?

Hvad hvis man kører "privat" men der er betalt moms
af bilen skal man så beskattes af det ?
Og hvordan afgøres om det er privat kørsel ?

Mvh. Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-06 21:34

"Allan Møller" skriver:

> Hvad med en håndværker som har en servicevogn med hjem.

Han skal have skiftende arbejdspladser, eller tilkaldevagt, hvis han
ikke skal beksttaes af det.

> Hvad med en "værkstedsbil" hvis formål er at yde starthjælp
> og hjælpe ved punkteringer ol. for andre firmabiler.

Se ovenstående

> Hvad hvis man kører "privat" men der er betalt moms
> af bilen skal man så beskattes af det ?
> Og hvordan afgøres om det er privat kørsel ?

Pas, for dem jeg har (haft) har der aldrig været betalt afgift/moms, så
jeg kender kun til det...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død