Hjælp til en mailto formular
Fra : René Jensen

Dato : 28-12-00 15:03

Hej NG
Jeg håber at jeg er gået rigtigt.

Jeg har lavet en siden med en mailto formular. som ser sådanner her ud
<a
href="mailto:djcaper@dkik.dk?subject=Ang.hjemmsiden"<br>djcaper@dkik.dk</a

Men jeg har engang set på en side engang, at men kan få den til at fortsætte
ned i selve beskeden.
Dvs. at brugeren automatisk kommer ned i tekst feltet.

Er der nogle der ved hvordan jeg gør det?

Hilsen
René Jensen

Fra : Claus Høj

Dato : 28-12-00 20:47

René Jensen skrev i meddelelsen <6KH26.295$Ru.916@twister.sunsite.dk>...
> [...]
>ned i selve beskeden.
>Dvs. at brugeren automatisk kommer ned i tekst feltet.
>
>Er der nogle der ved hvordan jeg gør det?

<A HREF="mailto:djcaper@dkik.dk?subject=Titel på brev&body=Tekst i
brev">Send post</A>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-12-00 22:52

"Claus Høj" <claushoj@post4.tele.dk> wrote
> <A HREF="mailto:djcaper@dkik.dk?subject=Titel på brev&body=Tekst i
> brev">Send post</A>

Mellemrummene skal erstattes med "%20"

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-12-00 23:19

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote
> Mellemrummene skal erstattes med "%20"

Claus Høj har pr. mail eftyrlyst dokumentation for ovenstående:

så værsgo se punkt 5 i denne RFC:
<http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc2368.html>

Og en anden gang Claus, så spørg i gruppen så alle kan få glæde af svaret.

Fra : N/A

Dato : 29-12-00 02:21

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-12-00 02:21

Fri, 29 Dec 2000 00:09:03 +0100, skrev Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk>:

>Sjovt; jeg havde lige en diskusson i en anden gruppe angående dette.
>Jeg hævdede også normalt "%20", men alm. mellemrum virker også helt
>fint i fx Netscape.

Men ikke i Agent og iøvrigt er mailto med de udvidelser ikke det
optimale, men brugelig for de fleste.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-12-00 15:47

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote
> Sjovt; jeg havde lige en diskusson i en anden gruppe angående dette.
> Jeg hævdede også normalt "%20", men alm. mellemrum virker også helt
> fint i fx Netscape.

Men det virker vel også selvom man bruger %20 så hvorfor lade være?

Derimod har mange mailklienter svært ved at klare et linjeskift i body vha.
"%0D%0A" er der nogen der har en løsning der virker i de mest gængse
mailklienter der?

> Men herligt med referencen.

Sunsites RFC arkiv kan gøre enhver liderlig

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-12-00 18:06

On Fri, 29 Dec 2000 14:47:08 GMT, "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as>
wrote:

>Men det virker vel også selvom man bruger %20 så hvorfor lade være?

Yep, jeg har også selv konstant brugt %20. Men jeg kom blot pludselig
i tvivl. That's all.

--
- Pede
Professionel nørd