Citroen C4
Fra : Kasper

Dato : 05-02-06 20:29

Står foran (første) bilkøb til to voksne og et barn. Er faldet over Citroen
C4, der til kampagnepris står til 203.990 ell. 212.990 (Advance ell.
Prestige) lige nu.

For mig at se er det (på papiret) en konkurrencedygtig bil; God plads i
kabine og bagagerum, det meste sikkerhedsudstyr inkl. ESP, relativ ny model
(2004?) o.a.

Bilen lever op til alle vores krav og forventninger (pris, komfort,
sikkerhed, design osv.) og det er - for mig at se - vanskeligt at finde en
bil, der kan leve op til dette til denne pris.

Ulempen må være, at Citroen kun giver 2 års garanti.

Overser jeg noget? Hvordan er erfaringerne med C4'eren? Er der en
konkurrerende model, jeg skal tage i øjesyn?

- Kan det i øvrigt passe, at C4'eren har en vendediameter på under 6 meter?

Vh
Kasper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-06 20:44

Kasper wrote:
> - Kan det i øvrigt passe, at C4'eren har en vendediameter på under 6
> meter?

Jeg var 100 % sikker på, at svaret var: "Naturligvis ikke.."

Men http://www.citroen.dk/data/pdfs/53441.pdf siger 5,35 m, men det kan sgu
da ikke passe...
Den er jo ikke baghjulstrukket, så den lige smider rø... rundt...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-06 20:45

Morten Fruergaard wrote:
> Jeg var 100 % sikker på, at svaret var: "Naturligvis ikke.."
>
> Men http://www.citroen.dk/data/pdfs/53441.pdf siger 5,35 m, men det
> kan sgu da ikke passe...

Specielt da en C3 skal bruge 9,6 m..
http://www.citroen.dk/data/pdfs/27683.pdf

Fra : Brian

Dato : 05-02-06 20:55

Morten Fruergaard wrote:

> Specielt da en C3 skal bruge 9,6 m..
> http://www.citroen.dk/data/pdfs/27683.pdf

Det lyder da imponerende, men autoweek.nl ( http://kortlink.dk/2dsc )
melder om mere realistiske 10,8m...

/Brian

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-02-06 21:01

Brian skrev:

> Det lyder da imponerende, men autoweek.nl ( http://kortlink.dk/2dsc )
> melder om mere realistiske 10,8m...

Og i husker også lige at der står vendeDIAMETER og vendeRADIUS.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Brian

Dato : 05-02-06 21:17

Ib Jakobsen wrote:

> Og i husker også lige at der står vendeDIAMETER og vendeRADIUS.

Arghhh... I er så kloge

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 21:03

On Sun, 5 Feb 2006 20:55:21 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:

>Det lyder da imponerende, men autoweek.nl ( http://kortlink.dk/2dsc )
>melder om mere realistiske 10,8m...

Det begynder jo at hænge helt fint sammen med at nogen har blandet
diameter og radius et eller andet sted

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Bo Velschow

Dato : 05-02-06 21:47

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Det begynder jo at hænge helt fint sammen med at nogen har blandet
> diameter og radius et eller andet sted

Ak ja - hvad marketingfolk dog ikke gør for at få netop deres produkt til at
se specielt fordelagtigt ud...! :-/

Det ville i øvrigt være imponerende (man fristes til at sige "helt
japansk!"), såfremt en bil på godt 4 meter kun skulle bruge godt 5 meter på
at vende

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-06 22:02

Bo Velschow skriver:

> Det ville i øvrigt være imponerende (man fristes til at sige "helt
> japansk!"), såfremt en bil på godt 4 meter kun skulle bruge godt 5 meter på
> at vende

Håndbremsevending ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Anders

Dato : 05-02-06 21:00

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Specielt da en C3 skal bruge 9,6 m..
> http://www.citroen.dk/data/pdfs/27683.pdf

Det er fordi det er 2 forskellige forfattere, den ene snakker venderadius
( C4) og den anden vende diameter (C3) så C4 har en vendeDIAMETER på 10.7 m.

Mvh
Anders

Fra : Kasper

Dato : 05-02-06 21:09

Helt rigtigt - den var beklageligvis smuttet for mig i farten

Fra : Kasper

Dato : 05-02-06 21:06

Tjaae - min egen usikkerhed opstår også sfa. at Citroen konsekvent melder om
5,35 (også fsva. Coupe'en)... men det virker forkert ?!

Anyway - det skal ikke være afgørende for mit bilkøb, så jeg er fortsat
interesseret i gode råd og anbefalinger. Hvordan har Citroen det eksempelvis
ift. værditab?

meddelelse news:43e655c3$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Anders

Dato : 05-02-06 21:19

"Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> wrote in message
> [...]
>
> Anyway - det skal ikke være afgørende for mit bilkøb, så jeg er fortsat
> interesseret i gode råd og anbefalinger. Hvordan har Citroen det

På en liste sidste år over de, 4 år gamle biler, der havde tabt mindst i
værdi ( % mæssigt ) var det en Xsara HDI der vandt. Mener det var på
bilpriser.dk den var.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 22:54

On Sun, 5 Feb 2006 21:19:12 +0100, "Anders" <nothanks@hotmial.com>
wrote:

> [...]
>>

>På en liste sidste år over de, 4 år gamle biler, der havde tabt mindst i
>værdi ( % mæssigt ) var det en Xsara HDI der vandt. Mener det var på

Hmmm....lyder interessant Måske fordi der ikke kører så pokkers
mange af dem som firmaslæder.

Fra : Henrik B.

Dato : 06-02-06 18:54

"Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> skrev i en meddelelse

> Anyway - det skal ikke være afgørende for mit bilkøb, så jeg er fortsat
> interesseret i gode råd og anbefalinger. Hvordan har Citroen det
> eksempelvis ift. værditab?

Svært at sige. Tager man f.eks. en Xantia, så faldt de i pris med pæn hast.
Og f.eks. en '98'er er stort set intet værd idag (værdimæssigt).

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Niels Christensen

Dato : 05-02-06 20:58

Nej, i brochuren står der venderadius og ikke diameter. Vendediameter er så
10,7 m

mvh. Niels

Fra : Broegger

Dato : 06-02-06 09:44

> Står foran (første) bilkøb til to voksne og et barn. Er faldet over
> Citroen C4, der til kampagnepris står til 203.990 ell. 212.990
> (Advance ell. Prestige) lige nu.

Min mening er hold dig LAAAANG væk fra Citroen. Kig på en Pug 307 istedet.
Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring med Citroen er
med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for
Se evt min hjemmeside.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-06 10:25

On 06 Feb 2006 08:43:39 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

> [...]
>Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring med Citroen er
>med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for

Og du mener seriøst at du sparer ham for problemer ved at anbefale en
307?!?

En C4 har jo ikke hydraulik-stel eller noget (reklamefilmsbiler
undtaget..), så den er jo ikke teknisk mere kompliceret end en 307'er.
Og da de deler meget af teknikken kan det vel være underordnet hvilken
man vælger.

Med C4'eren får man da en bil med et ordentligt design, samt et
interiør som er væsentligt federe.

MVH
Kent Glerup

Fra : Broegger

Dato : 06-02-06 10:39

Kent Glerup <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev

> [...]
>
> En C4 har jo ikke hydraulik-stel eller noget (reklamefilmsbiler
> undtaget..), så den er jo ikke teknisk mere kompliceret end en 307'er.

Det var faktisk næste det eneste på min C5'er jeg ikke oplevede problemer
med.

> Og da de deler meget af teknikken kan det vel være underordnet hvilken
> man vælger.

Ok, jeg trækker min anbefaling tilbage!

Han skal vælge en Skoda 120LS... Eller evt en Fabia/Octavia.g

> Med C4'eren får man da en bil med et ordentligt design, samt et
> interiør som er væsentligt federe.

Og en Citroen!!!!!!!!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-02-06 11:55

>Det var faktisk næste det eneste på min C5'er jeg ikke oplevede problemer
>med.

Det er vel efterhånden også et gennemtestet system!

>Ok, jeg trækker min anbefaling tilbage!

Fair nok med mig. Personligt ville jeg aldrig anbefale en Peugeot til
nogen, der er bare for mange dårlige historier i min omgangskreds..
Og ja, jeg skærer Citroen over den samme kam.

>Han skal vælge en Skoda 120LS... Eller evt en Fabia/Octavia.g

Han skal nemlig bare hive pengene op til en Octavia!

Fra : KASO

Dato : 06-02-06 11:11

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring med Citroen er
> med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for

Du har haft dårlige erfaringer med 1 (een!!!) Citroën, hvor modellen var
berygtet for sine børnesygdomme. Disse erfaringer overfører du bevidstløst
til samtlige Citroën'er uden skelen til model, årgang eller andet. Det er
dybt useriøst!

Volvo S/V40 havde (mindst) lige så mange problemer, da den kom frem - de
fleste ejere solgte bilen før den var 2 år gl. iflg. FDM. Med din logik, er
alle Volvoer uanset model og årgang dermed håbløse - og da de nyeste deler
meget med Ford, Mazda, m.fl. er de vel også håbløse?

Jeg er enig i, at din liste over fejl på C5-en er ubetinget for lang. Der er
ingen tvivl om at de første årgange af C5 var stærkt fejlbehæftede, men det
kan man ikke overføre bevidstløst til hele mærket. Jeg har selv dårlige
erfaringer med en BX, hvor hydraulikken konstant gik i stykker (efter ca.
200.000km), og jeg svor, at jeg aldrig skulle have en bil med hydraulik
igen. Resten af bilen var til gengæld problemfri - trods km-tallet. (Jeg har
nu aldrig købt en Citroën igen - men det fordi de ikke lige har haft en
model, der passede til mit behov).

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 11:29

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til samtlige Citroën'er uden skelen til model, årgang eller andet. Det er

Come on, du holder dig sgu' ikke tilbage med at genere andre, under samme
vilkår. Det er kun et sprgs. om hvilke "briller" man har på.

Fra : KASO

Dato : 06-02-06 11:51

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Come on, du holder dig sgu' ikke tilbage med at genere andre, under
> samme vilkår. Det er kun et sprgs. om hvilke "briller" man har på.

Hvis du kan dokumentere dét, vil jeg naturligvis trække mit udsagn tilbage!

Jeg kritisere - og roser - gerne biler, men ikke hele mærker eller nationer
på grundlag af erfaringer med en enkelt bil. At bruge _et_ eksemplar af _en_
bilmodel i en årgang, der var kendt for sine børnesygdomme til at nedgøre
hele mærket, er dybt useriøst. Det kan du ikke finde eksempler på, at jeg
har gjort! Det nærmeste må vist være, at jeg har skrevet, at jeg aldrig mere
vil have en bil med hydraulik på grundlag af mine dårlige erfaringer med en
BX, men jeg så i samme omgang også skrevet, at jeg kender til andre med
problemfri hydraulik - _jeg_ vil blot ikke køre med det.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 14:12

> Jeg kritisere - og roser - gerne biler, men ikke hele mærker eller
> nationer på grundlag af erfaringer med en enkelt bil.

Her knækker filmen: Du har aldrig "farvede briller på" og fremhæver
Citrobang, Pegøjs biler fremfor andre, næste uanset alternativer, viden om
dem?.

Fra : Broegger

Dato : 06-02-06 11:43

"KASO" <a@b.dk> skrev

> [...]
> var berygtet for sine børnesygdomme. Disse erfaringer overfører du
> bevidstløst til samtlige Citroën'er uden skelen til model, årgang

Din mening. Men min erfaring bygger ikke alene på min C5, men på det jeg
har hørt af klager fra kolleger der også hoppede på den. Deres fejlliste
var dog ikke helt så lang som min.
Men jeg vil være mere end almindelig forsigtig med at vælge en ny model
fra Citroen.

> [...]
> logik, er alle Volvoer uanset model og årgang dermed håbløse - og da
> de nyeste deler meget med Ford, Mazda, m.fl. er de vel også håbløse?

Og? Har du set mig rose S/V40 her i gruppen? Jeg har ikke oplevet fejl på
den, men det er da næsten jordens mest kedelige bil at køre

ok.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : KASO

Dato : 06-02-06 12:07

> [...]
> var dog ikke helt så lang som min.
> Men jeg vil være mere end almindelig forsigtig med at vælge en ny model

Børnesygdomme er desværre et hyppigt fænomen - hos alle mærker. Jeg har pt.
ikke hørt om specielle problemer med C4, men omvendt er den heller ikke
voldsomt udbredt endnu. Du kan under ingen omstændigheder slutte direkte fra
C5 til C4.

> Og? Har du set mig rose S/V40 her i gruppen?

Næh - det var også mere princippet - jeg kunne have nævnt mange andre
biler - f.eks. Passat/A4 med bremse- og bærearmsproblemer, Toyota'er, der
tabte dækkene, MB vs. elgene etc.

> Jeg har ikke oplevet fejl på
> den, men det er da næsten jordens mest kedelige bil at køre

Helt enig (mht. kedelig)!!!

> ok.
>
> --
> Hilsen Thomas
> du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

Hvis du _er_ druknet, kan du slet ikke sige noget......