Olieforbrug
Fra : tb

Dato : 05-02-06 19:32

´Min instrukstionsbog siger max 1,5l per 1000km, og det er jo helt
vanvittigt hvis I spørger mig, men alligevel

Min 250kkm gamle felicia brugte ca 1 l per 7,500 km (mine olieskift
intervaller)
Min 150kkm 1.9SDI bruger åbenbart ca 0,7l på 2000km. Rigeligt indenfor det
lovlige, men hvis den nu var i SUPER stand, ville den så ikke bruge mindre?
eller er det bare sådan for sådan en diesel ting?

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 05-02-06 20:07

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> ´Min instrukstionsbog siger max 1,5l per 1000km, og det er jo helt
> vanvittigt hvis I spørger mig, men alligevel

Det er vist formuleret så fabrikanten ikke kan hænges op på ret meget.

> [...]
> det lovlige, men hvis den nu var i SUPER stand, ville den så ikke bruge
> mindre? eller er det bare sådan for sådan en diesel ting?

Det lyder af lidt meget. Min gamle Carina E 1,8 med 180.000km brugte ikke
engang 0,5 liter mellem olieskift (10.000km)

Min nuværende Passat TDi 110hk (ikke PD) fra 1999 har kørt 380.000km og
bruger ca. 1 liter for hver 10.000 km

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-02-06 21:46

"Ole Frederiksen" <ole@lene-brinch.dk> skrev i en meddelelse

> Min nuværende Passat TDi 110hk (ikke PD) fra 1999 har kørt 380.000km og
> bruger ca. 1 liter for hver 10.000 km

Min nuværende G3 TDI 110hk (ikke PD) fra 97 har kørt 225.000 km og bruger
ikke noget.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-02-06 06:47

> "Ole Frederiksen" <ole@lene-brinch.dk> skrev i en meddelelse

> Min nuværende G3 TDI 110hk (ikke PD) fra 97 har kørt 225.000 km og bruger
> ikke noget.

Årh I med alle jeres nye biler
Min MB E300D med godt 541.000 km på bagen bruger 0,2-0,3 ltr på 8-10.000 km

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 07:26

> Min nuværende G3 TDI 110hk (ikke PD) fra 97 har kørt 225.000 km og bruger
> ikke noget.

Så har du et prob., enten kommer der vand eller fuel i olien, til at
erstatte den. Det er fysisk umuligt at lave den så tæt, at forbruget er
0..... ;). Det er ikke så meget forbruget som kan forurolige, det er mere
hvis det stiger på kort tid. Mange biler bruger 1l./ 3-4 kKm., nogen mere,
uden der er noget galt. Sjovt nok vil mange ejere bare ikke indrømme det,
måske fordi de fejlagtigt tror de har købt en "slidt op bil"?..;). Fx. er
det alm. kendt at den faceliftede 2.0 brugt af VAG, kan have et "stort"
forbrug.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-02-06 07:48

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du et prob., enten kommer der vand eller fuel i olien, til at
> erstatte den. Det er fysisk umuligt at lave den så tæt, at forbruget er
> 0..... ;).

Når jeg kører lange ture (Italien) er der heller ingen forbrug :)

> Det er ikke så meget forbruget som kan forurolige, det er mere hvis det
> stiger på kort tid. Mange biler bruger 1l./ 3-4 kKm., nogen mere, uden der
> er noget galt.

.... uden at _forhandleren_ mener der er noget galt. Det er så dejligt
billigt for ham ...

> Sjovt nok vil mange ejere bare ikke indrømme det, måske fordi de
> fejlagtigt tror de har købt en "slidt op bil"?..;). Fx. er det alm. kendt
> at den faceliftede 2.0 brugt af VAG, kan have et "stort" forbrug.

Benzinbil? Adder!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 08:28

> Når jeg kører lange ture (Italien) er der heller ingen forbrug :)

Er du arkitekt?, de tror oss at vand løber opad ;). Det er lige så let som
at tro, en motor er 100% tæt. Desuden bruger man kontrol-vejning, pga
temperaturen har indflydelse på niveauet.

> Benzinbil? Adder!

Der gør sig det det samme gældende for en diesel, konstruktionen er den
samme, cylinder-stempel-ventiler.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 08:03

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Så har du et prob., enten kommer der vand eller fuel i olien, til at
> erstatte den. Det er fysisk umuligt at lave den så tæt, at forbruget er
> 0..... ;)

Tjah, mine "Eenottere" havde et så minimalt olieforbrug på de kilometer
jeg havde dem (den sidste 7 år og ~150kkm) at det ikke var til at se på
oliepinden.

Jeg kan til gengæld garantere for at der hverken var benzin eller vand i
olien.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 08:51

> Tjah, mine "Eenottere" havde et så minimalt olieforbrug på de kilometer
> jeg havde dem (den sidste 7 år og ~150kkm) at det ikke var til at se på
> oliepinden.

Dit elskede VW har ellers glimraget med at introducere en afløser, den
brystsvage 2.0, som er kendt for at kunne have et mere end voksent forbrug,
op til 1l./ 1-2 kKm. ;). Men måske er det deres kvalitets-styring som er
svigtet?.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 09:01

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> [...]
> op til 1l./ 1-2 kKm. ;). Men måske er det deres kvalitets-styring som er

Pas. Den 2,0 har jeg ikke fundet interessant......

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 09:11

> Pas. Den 2,0 har jeg ikke fundet interessant......

Pga. olieforbruget?, det er ellers en billig oliebrænder ;). Ikkedesomindre
er det et fact begge dele.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 09:51

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Pga. olieforbruget?

Næh, generel motorkarakteristik.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 10:32

> Næh, generel motorkarakteristik.

Det skulle ellers forsvare brugen, at "oliebrænderen" har god trækkraft ved
små omdr, flad momentkurve, og god økonomi, med sit nye crossflow-topstykke.
Din dør jo bare den får lidt omdr. ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-06 11:24

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Din dør jo bare den får lidt omdr. ;).

Nope.....

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 11:43

> Nope.....

Det er relativt, ingen dieseler kan lide / har brug for omdr. Omtalte
"oliebrænder" forøvrigt heller ikke.