Mondeo tandrem
Fra : Jesper Mathiesen

Dato : 05-02-06 16:40

Hejsa.

Har en mondeo 2.0. fra 97 som har fået skiftet tandrem. Mit spørgsmål går
bare på hvor længe kan sådan en rem holde?

Jeg har stået og kigget ned på remmen ( den side hvor den er rillet) og der
syntes jeg der er nogle små revner mellem rillerne. Ved ikke om det er
meningen de skal være der eller om remmen virkelig slår revner.

Sidst jeg havde den til service ved ford sagde de at den kunne køre længe på
den rem endnu....

Fra : alexbo

Dato : 05-02-06 18:21

"Jesper Mathiesen" skrev

> Jeg har stået og kigget ned på remmen ( den side hvor den er rillet) og
> der syntes jeg der er nogle små revner mellem rillerne.

Det er ikke tandremmen det er ripremmen, den burde også være skiftet, men de
ser tit smårevnet ud.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Jensen

Dato : 05-02-06 18:56

> Har en mondeo 2.0. fra 97 som har fået skiftet tandrem. Mit spørgsmål går
> bare på hvor længe kan sådan en rem holde?

Den nye skulle holde til 120,000 km eller 5 år

Mvh Hans

Fra : Bo Velschow

Dato : 05-02-06 21:52

"Jesper Mathiesen" <mathiesen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Har en mondeo 2.0. fra 97 som har fået skiftet tandrem. Mit spørgsmål går
> bare på hvor længe kan sådan en rem holde?

Tjah... jeg fik skiftet tandrem og strammerleje ved 150000 (= intervallet
for udskiftningen) på min Mondeo '99 (Zetec-E) - og 1000 km efter knækkede
akslen til strammerlejet, da jeg i god fart var på vej ned ad Køge
Bugt-motorvejen...!

Så sagde det nogle meget kedelige lyde, og så var den motor kaput - men Ford
smed en sprit-ny motor i per kulance, så det hele endte med at være OK

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge