On Board Diagnostic I eller II ??
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 20:50

Hejsa Alle

Jeg troede en Galant E54 2.0 V6 24v havde noget der mindede om ODB I men så
var jeg nede og se efter stikket, og hvad ser jeg.. både et ODB I og et ODB
II stik ?!?! eller er det, er der nogle der kan gi en god forklaring ?

http://starchild.dk/odb.jpg
http://starchild.dk/odbx.jpg

Som i kan se går der ledninger til begge stik !!

Mvh
Morten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-02-06 21:30

"Juel" <x> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://starchild.dk/odb.jpg
> http://starchild.dk/odbx.jpg
>
> Som i kan se går der ledninger til begge stik !!

Årgang?. . Et gæt er, at det er ingen af delene.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 23:17

> Årgang?. . Et gæt er, at det er ingen af delene.

årgang 93.. hvad er det store stik så ???

Mvh
Morten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-02-06 06:10

"Juel" <x> skrev i en meddelelse

> årgang 93.. hvad er det store stik så ???

Så er det ikke OBD2, den standart er >-97. Måske en US standart?. Eller
Mitsu's egen, de bruger bare samme konnektor, J96???. Det er noget crap at
rode med, for standarterne er ½ kompatible, men kun ½ :(.

Fra : martin bjerre

Dato : 04-02-06 09:39

"Juel" <x> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://starchild.dk/odb.jpg
> http://starchild.dk/odbx.jpg
>
> Som i kan se går der ledninger til begge stik !!

For mig at se er det sorte beregnet til Mitsubishi`s egen tester, og det
hvide til ODB

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 12:31

> For mig at se er det sorte beregnet til Mitsubishi`s egen tester, og det
> hvide til ODB

Ok kan man få noget kabel til det ODB stik `??

Mvh
Morten

Fra : martin bjerre

Dato : 04-02-06 13:39

"Juel" <x> skrev i en meddelelse
> Ok kan man få noget kabel til det ODB stik `??
>
> Mvh
> Morten
Det kan man sagtens, men spørgsmålet er om du kan finde software til at
kommunikare med Mitsubishi. Japanske biler er tit svære at kommunikere med,
selv med min Bosch KTS520 !!

Martin