Volvo 240/244 med airbag ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-02-06 14:54

Jeg sad og kedede mig i går aftes (efter et af de efterhånden utallige
nedbrud på Tele2's ADSL) og fik slået over på filmen "Get Carter".
Den er med Sløveste Stallone og han plejer ikke lige at være min kop the
(og var det heller ikke denne gang).
I filmen er der en (af flere) mindre biljagter, hvor forbtyderen kører i en
gammel Volvo 244.
Til sidst kører han ind i nogle 200L tromler og efter at have holdt stille i
ca. 20-30 sekunder, så springer airbaggen lige op i hovedet på ham, så han
bliver meget forskrækket.
Men.....
Så var det jeg tænkte, er 240 serien nogensinde blevet leveret med airbag (i
førersiden) ?
Og i så fald, er den så med 20-30 sekunders forsinkelse indbygget ab fabrik
?
Jeg tror nu mest på, at det er et "film-trick".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 02-02-06 15:54

Per Beer Hansen skrev:

> Så var det jeg tænkte, er 240 serien nogensinde blevet leveret med airbag (i
> førersiden) ?

Airbag er en amerikansk ting som europæerne var længe om at tage til
sig, så det er ikke umuligt at europæiske biler af nød måtte være
udstyret med airbag for at kunne sælge på det amerikanske marked, og dét
ikke mindst Volvo :-/

> Og i så fald, er den så med 20-30 sekunders forsinkelse indbygget ab fabrik
> ?
> Jeg tror nu mest på, at det er et "film-trick".

Al kørsel og uheld på film er filmtrick, der kun gavner instruktørens
udlægning af begivenhederne :-|

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 02-02-06 18:22

> [...]
(i
> førersiden) ?
> Og i så fald, er den så med 20-30 sekunders forsinkelse indbygget ab

Den er god nok. altså at de sidste 240 i årgang 92-93 i DK havde airbag,
hvorfor det blev lavet på en model som var på vej ud ved jeg ikke. Iøvrigt
en meget populær bil som desværre er stadig er lidt dyr i indkøb. Og tids
forsinkelsen ved jeg ikke noget om har heldigvis aldrig prøvet det.

http://www.volvoentusiasterne.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-02-06 19:50

> [...]
> fabrik ?
> Jeg tror nu mest på, at det er et "film-trick".

- men lyden fra den generede dig slet ikke ?
Jeg er nemlig helt sikker på at Volvo aldrig har leveret nogen 240 med en V8
fabriksmonteret.....instruktørens skyld ?
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder