DAB autoradio
Fra : TL

Dato : 02-02-06 11:03

Jeg har købt en DAB radio til vognen, men vi helst ikke skulle bore hul til
en udvendig DAB-antenne og en DAB-rudeantenne, synes jeg er desideret grim.

Jeg har opdaget, at den faktisk modtager DAB-signaler ganske udmærket "blot"
med en 1/2 meter ledning som antenne og vil derfor i en periode prøve om jeg
ikke bare kan nøjes med den alm. antenne. Problemet er sp, at stikket på
autoradioen til DAB-antennen er ganske lille og er på ingen måde (i hvert
fald mig bekendt) et "standard stik". Kender nogen et sted hvor man kan købe
et løst han-DAB-stik? Eller er der nogen der alternativt har lavet/fusket et
stik selv?

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 11:05
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-02-06 14:38

TL wrote:
> Jeg har købt en DAB radio til vognen, men vi helst ikke skulle bore
> hul til en udvendig DAB-antenne og en DAB-rudeantenne, synes jeg er
> desideret grim.

Nu ved jeg ikke hvilken DAB rude antenne du har set på, men min Blaupunkt
ses stort set ikke.
Det er en lille sort boks (ca. 3x5cm) med en "usynlig" ledning (ca.
15-20cm), som limes på indersiden af f.eks. forruden.
Min sidder helt oppe i højre hjørne og ses stort set ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : TL

Dato : 02-02-06 14:54

> [...]
> 15-20cm), som limes på indersiden af f.eks. forruden.
> Min sidder helt oppe i højre hjørne og ses stort set ikke.

Jeg er helt enig med dig i, at rudeantennerne ikke er stor, men jeg synes
bare alligevel ikke, at den klæder bilen/forruden - derfor vil jeg gerne
undgå
den, hvis jeg altså kan.

Hilsen Thomas