Silverado 6,6 diesel
Fra : Jan Jensen

Dato : 01-02-06 22:01

Har mulighed for at få en ny, til ca. samme pris som en 4wd Toyota, Nissan
eller lign. Har brug for lad istedet for lukket kasse. Kører 40.000+ om
året, sjældent under 120 kmt., en del sydpå 160-170 kmt. En del kørsel med
tung trailler (men ikke med 160-170 kmt.).
Spm.:
1. Er de mekanisk solide? Den er jo bygget som en lastbil, så jeg mener
jernet holder, men gør mekanikken? Giver mit krav til høj hastighed
betænkninger omkring mekanikkens holdbarhed (har før brændt Toyota-motorer
af)?
2. Er reservedele billige? De skaffes via piratimportør, som handler med
forhandlere overthere, men er det billigt nok? F.x. har jeg høt at Jeep er
mega-dyre i stumper, men forhandleren påstår at Chevrolet er billigt.
3. Der er jo ikke mere garanti end piratimportøreren lover og hans baglomme
holder til. Har man genrelt hørt om problemer, som andre ville klare via
garanti? Det hænger jo også lidt sammen med spm. 2, der er jo forskel på at
skulle klare hovsa-fejl med svine-dyre stumper og med billige.
4. Den skulle være elektronisk blokeret til max. 160 kmt. Har andre hørt at
man kan komme uden om denne blokering? Eller kan man kun, som forhandleren
henviser til, købe større jul?
Input til projektet er velkomne. Og jo, jeg ved at den lapper brændstof som
en spædkalv drikker mælk. Og at dens køreegenskaber grundet bladfjedrene må
være lastvognsagtige.

Jan
p.t. Grandpajero, ex. 4 Landcruisere

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-02-06 14:44

Jan Jensen wrote:

> [...]
> med forhandlere overthere, men er det billigt nok? F.x. har jeg høt
> at Jeep er mega-dyre i stumper, men forhandleren påstår at Chevrolet

USA biler er som regel væsentligt dyrere i stumper, end EU + japser biler.
Det uanset om man køber orig. fra importør eller fra parallel/pirat
importør.
Et andet aspekt i den sag er jo så også leveringstid på stumperne, det er
ikke unormalt at skulle vente i op til flere måneder på dem (selvfølgeligt
afhængigt af model samt reservedel).
Der findes dog sikkert undtagelser.

Bortset fra det, så trækker sådan en 330 HK diesel V8'er ganske pænt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-06 21:44

"Jan Jensen" <janjensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> året, sjældent under 120 kmt., en del sydpå 160-170 kmt. En del kørsel med
> tung trailler (men ikke med 160-170 kmt.).
[klip]

Jeg synes du skal spørge en gang på www.smallblock.dk 's forum. Der er
masser af amerikanerbilfans, som kender bilerne men nok også kan være lidt
farvede i deres opfattelse.

Min opfattelse er, at det er en meget solid truck, men jeg er i tvivl om
hvorvidt motoren er egnet til at få den slags tæsk du beskriver. Men spørg
derinde!
--
Lars Vestman